Název: Name: | Nakadžima J1N1-C | Nakajima J1N1-C |
Originální název: Original Name: | 中島 J1N1-C「月光」 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1941-DD.MM.194R Nakajima Aircraft Co., Ltd., Koizumi | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1941-DD.05.1942 prototypy J1N1-C DD.06.1942-DD.MM.RRRR sériová výroba | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 7 prototypů a neznámý počet sériově vyrobených letadel | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1941 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4852 kg | 10697 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6890 kg | 15190 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 7527 kg | 16594 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 16,980 m | 55ft 8,5in |
Délka: Length: | 12,177 m | 39ft 11,41in |
Výška: Height: | 4,700 m | 15ft 5,03in |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | 430.56 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 172,25 kg/m2 | 35.28 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1F Sakae 21 , vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1130 k), 809 kW (1100 k) v h= 2 850 m, 721 kW (980 k) v h= 6 000 m (oba motory se shodným směrem otáčení). Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 048 mm. | Nakajima NK1F Sakae 21 , fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 1,115 hp for take-off, 1,085 hp at 9,350 ft and 967 hp at 16,695 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller (rotating in the same direction) of 10 ft diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2 540 l v interních nádržích 1), později 2 270 l v interních nádržích + 2x 310 l v přídavných nádržích pod křídly | 559 UK gallons in internally and later 499.3 UK gallons in internally and 136.4 UK gallons in two drop tanks under wings. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 529 km/h v 6000 m | 328.7 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 278 km/h v 4000 m | 172.7 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 8,7 m/s | 1712.6 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,6 min do 4000 m | 5,6 min to 13123 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10300 m | 33793 ft |
Dolet: Range: | 2700 km | 1677.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4860 km | 3019.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 2 ráže 13 mm. 2x osvětlovací puma o hmotnosti 30 kg. | One rear-firing hand-held 0.51 inch Type 2 machine-gun. Two flares of weight 66 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 二式陸上偵察機一一型「月光」(J1N1-C) - námořní průzkumný letoun s dlouhým doletem typ 2 model 11 Gekko 月光 - Gekko - Měsíční svit (jap.) Spojenecké kódové jméno: Irving 1) Od 27. vyrobeného letounu byly instalovány samosvorné palivové nádrže, proto byl jejich objem menší. | 二式陸上偵察機一一型「月光」(J1N1-C) / - / Navy Type 2 Model 11 Long-range reconnaissance plane J1N1-C. 月光 - Gekko - "Moonlight" Allied code name "Irving". |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tom 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Krzysztof Zalewski, Nakajima J1N Gekko, Lotnictwo Wojskowe 2/1998 L+K 10/1969, Letadla 1939-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/j1n.htm archiv autora |