Showa L2D - přehled verzí
Spojenecký kód - Tabby
Showa L2D1
2 prototypy v roce 1939 a v roce 1940, americké motory, byla to výroba prototypů, osádka 3 + 21 pasažérů
Showa L2D2 11
od roku 1940 výroba u Nakajimi a od konce roku 1942 výroba u Showy, nejrozšířenější verze, motory Mitsubishi Kinsei 43
Showa L2D2-1a 11
varianta, která měla zpevněnou podlahu pro přepravu nákladu, který mohl být až 4500 kg.
Showa L2D3 22
motory Mitsubishi Kinsei 51 (53) o výkonu 1300 koní, max rychlost stoupla na 394 km/hod, prodloužené zasklení kabiny; velká nákladová vrata na levém boku, náklad 21 výsadkářů
Showa L2D3-1a
varianta s podlahou o vyšší nosnosti, 4500 kg nákladu
Showa L2D4 32
ozbrojená verze 1x kulomet Type 2 ráže 13,2 mm ve hřbetní kopulce a 2x kulomet type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu z bočních oken, vyrobeno pouze několik kusů, základní posádka 5 mužů
Showa L2D5 33
jako předchozí, motory Mitsubishi MK8P Kinsei 62 o výkonu 1 560 koní měly svým výkonem eliminovat vyšší hmotnost konstrukce, kde byly lehké slitiny kovů nahrazeny dřevem a ocelí, pouze prototypy
Výroba probíhala v továrnách:
Showa Hikoki Kogyo Kabushiki Kaisha
Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Použité prameny
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora
Spojenecký kód - Tabby
Showa L2D1
2 prototypy v roce 1939 a v roce 1940, americké motory, byla to výroba prototypů, osádka 3 + 21 pasažérů
Showa L2D2 11
od roku 1940 výroba u Nakajimi a od konce roku 1942 výroba u Showy, nejrozšířenější verze, motory Mitsubishi Kinsei 43
Showa L2D2-1a 11
varianta, která měla zpevněnou podlahu pro přepravu nákladu, který mohl být až 4500 kg.
Showa L2D3 22
motory Mitsubishi Kinsei 51 (53) o výkonu 1300 koní, max rychlost stoupla na 394 km/hod, prodloužené zasklení kabiny; velká nákladová vrata na levém boku, náklad 21 výsadkářů
Showa L2D3-1a
varianta s podlahou o vyšší nosnosti, 4500 kg nákladu
Showa L2D4 32
ozbrojená verze 1x kulomet Type 2 ráže 13,2 mm ve hřbetní kopulce a 2x kulomet type 92 ráže 7,7 mm pro střelbu z bočních oken, vyrobeno pouze několik kusů, základní posádka 5 mužů
Showa L2D5 33
jako předchozí, motory Mitsubishi MK8P Kinsei 62 o výkonu 1 560 koní měly svým výkonem eliminovat vyšší hmotnost konstrukce, kde byly lehké slitiny kovů nahrazeny dřevem a ocelí, pouze prototypy
Výroba probíhala v továrnách:
Showa Hikoki Kogyo Kabushiki Kaisha
Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Použité prameny
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
archiv autora