Název: Name: | Tačikawa SS-1 | Tachikawa SS-1 |
Originální název: Original Name: | 立川 ロ式B型高高度研究機 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.05.1943 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.05.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1943 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5157 kg | 11369 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6740 kg | 14859 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 19,964 m | 65ft 6in |
Délka: Length: | 11,760 m | 38ft 7in |
Výška: Height: | 3,460 m | 11ft 4,21in |
Plocha křídla: Wing Area: | 51,30 m2 | 552.19 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 131,38 kg/m2 | 26.91 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-102 (Ha-31-21) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794 kW (1 080 k), 776 kW (1 055 k) v h= 2,800 m a 702 kW (955 k) v h= 5 760 m. Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami. | Mitsubishi Ha-102 (Ha-31-21) fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 1,065 hp for take-off, 1,041 hp at 9,185 ft and 942 hp at 18,900 ft, driving a three-blade constant-speed metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 475 km/h v 5800 m | 295.2 mph in 19029 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 360 km/h v 8000 m | 223.7 mph in 26247 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 8000 m | 13,0 min to 26247 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10000 m | 32808 ft |
Dolet: Range: | 2800 km | 1739.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 立川 ロ式B型高高度研究機 / Ro-Šiki B / - Dvoumotorový experimentální výškový letoun s přetlakovou kabinou. | 立川 ロ式B型高高度研究機 / Ro-Shiki B / - Twin-engined Research Plane with a pressure cabin system. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1 Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45; Green Arrow - Japan rok 2000, ISBN 4-7663-3292-X archiv autora |