Tačikawa SS-1

Tachikawa SS-1 / 立川 ロ式B型高高度研究機
     
Název:
Name:
Tačikawa SS-1 Tachikawa SS-1
Originální název:
Original Name:
立川 ロ式B型高高度研究機
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.05.1943 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1940-DD.05.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1943
Osádka:
Crew:
6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5157 kg 11369 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6740 kg 14859 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,964 m 65ft 6in
Délka:
Length:
11,760 m 38ft 7in
Výška:
Height:
3,460 m 11ft 4,21in
Plocha křídla:
Wing Area:
51,30 m2 552.19 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
131,38 kg/m2 26.91 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-102 (Ha-31-21) vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 794 kW (1 080 k), 776 kW (1 055 k) v h= 2,800 m a 702 kW (955 k) v h= 5 760 m.
Vrtule trojlistá kovová s konstantními otáčkami.
Mitsubishi Ha-102 (Ha-31-21) fourteen-cylinder air-cooled two-radial, rated at 1,065 hp for take-off, 1,041 hp at 9,185 ft and 942 hp at 18,900 ft,
driving a three-blade constant-speed metal propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
475 km/h v 5800 m 295.2 mph in 19029 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
360 km/h v 8000 m 223.7 mph in 26247 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,0 min do 8000 m 13,0 min to 26247 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
2800 km 1739.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
立川 ロ式B型高高度研究機 / Ro-Šiki B / -
Dvoumotorový experimentální výškový letoun s přetlakovou kabinou.
立川 ロ式B型高高度研究機 / Ro-Shiki B / -
Twin-engined Research Plane with a pressure cabin system.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45; Green Arrow - Japan rok 2000, ISBN 4-7663-3292-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-SS-1-t31428#113462 Verze : 0
Tachikawa SS-1
立川 ロ式B型高高度研究機 - Ro-Shiki B


Allied reporting name: unallocated


Historie a vývoj:
Koncem roku 1940 dostala společnost 立川飛行機株式会社 - Tachikawa Hikōki Kabushiki Kaisha od armádního letectva objednávku na stavbu experimentálního letadla, které mělo přinést praktické zkušenosti s přetlakovou kabinou.


Japonské armádní letectvo se tou dobou začalo zajímat o stavbu výškových bombardérů, jejíchž hlavní obranou před protivníkovými stíhačkami by byla jejich operační výška. Žádný výrobce však v Japonsku neměl zkušenosti s přetlakovými prostorami pro osádku.


Tachikawa Hikoki K. K. představovala menší továrnu, která měla volnou kapacitu pro stavbu takového letounu. Konstruktéři ve snaze co nejvíce urychlit stavbu a vývoj výškového letounu použili drak dopravního letadla Tachikawa LO což byl modifikovaný licenční Lockheed L-14-38, který se v té době vyráběl pro armádní dopravní letectvo.


Trup nového letounu měl hermetizovanou přední a střední část, zmizel typický zub přední části pilotní kabiny, zasklení kabiny bylo menší a vstup pro šestičlennou osádku pilotů a techniků byl kruhový na hřbetě trupu. Motory byly výškové Mitsubishi Ha-102.


Letoun byl dokončen až v květnu 1943, od té doby byl užíván po dlouhou dobu ke zkouškám. S ohledem na hranici dostupu 10 000 m se nedalo mluvit o letech v extrémních výškách. Spojenecká zpravodajská služba tomuto letounu nepřidělila žádné kódové jméno, protože neměla o jeho existenci do konce války žádné tušení.


Použité prameny:
L+K 1/1992, str.37, Letadla 39-45
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-SS-1-t31428#113471 Verze : 1
a fotografie
Tačikawa SS-1 -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-SS-1-t31428#113475 Verze : 0
Náčrtek
Tačikawa SS-1 -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-SS-1-t31428#113474 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více