S.M.S. Jaguar
Druh lode: delový čln
Trieda lode: Iltis
Sesterské lode: Iltis, Luchs, Tiger, Panther, Eber
Kýl položený: september 1897 v lodenici Schichau v Danzig-u
Spustená na vodu: 19.9.1898
Zaradená do služby: 4.4.1899
Rozmery
dĺžka na vodoryske: 63,9 m
dĺžka celková: 65,2 m
šírka: 9,10 m
ponor: 3,6 m
Výtlak: 900 t (max: 1 048 t)
Pohon
2 trojvalcové trojčinné parné stroje, 2 lodné skrutky
Výkon: 1 378 hp
Rýchlosť: 14,6 uzla
Dosah: 3 080 nm pri 9 uzloch
Výzbroj: 4 x 88 mm, 6 x 37 mm
Posádka: cca 121
Typický delový čln konca 19. stor. - malý a ľahko vyzbrojený, používaný pre službu v kolóniách, kde mal chrániť národné záujmy.
25.5.1899 nastúpil na cestu do svojho pôsobiska - východnej Ázie. Ešte na ceste dostal príkaz plávať do južného Pacifiku. Španielsko po prehratej vojne s USA predalo niektoré ostrovy Nemecku a bolo treba na nich "vyvesiť vlajku".Toto bolo vykonané 13.10.1899 na Ponape, 3.11. na ostrove Jap a 17.11. na Saipane. 30.11. šiel na opravu do Šanghaja. 4.1.1900 dosiahol Čching-tao a začal službu na základni. Od júna 1900 sa zúčastnil potlačenia Povstania boxerov. 23.10. sa vrátil na základňu. 25.11.1908 dorazil k Ponape aby potlačil tamojšie nepokoje - zásah však už nebol potrebný. 28.3.1909 sa stretol pred ostrovom Samoa s S.M.S. Leipzig a S.M.S. Arcona aby potlačili nepokoje, ktoré tam vypukli. V roku 1910 vypukli v Hankau v Číne veľké nepokoje. 21.12.1910 vylodil výsadok na ich potlačenie. Nepokoje sa tiahli až do februára 1911. V roku 1914 musel na väčšiu opravu do doku v Šanghaji. Kvôli hroziacemu konfliktu (WWI.) dok opustil a podarilo sa mu nepozorovane odplávať z prístavu. V Čching-tao sa potom podieľal na obrane územia. V noci z 6. na 7. 11. 1914 bol potopený vlastnou posádkou.
Druh lode: delový čln
Trieda lode: Iltis
Sesterské lode: Iltis, Luchs, Tiger, Panther, Eber
Kýl položený: september 1897 v lodenici Schichau v Danzig-u
Spustená na vodu: 19.9.1898
Zaradená do služby: 4.4.1899
Rozmery
dĺžka na vodoryske: 63,9 m
dĺžka celková: 65,2 m
šírka: 9,10 m
ponor: 3,6 m
Výtlak: 900 t (max: 1 048 t)
Pohon
2 trojvalcové trojčinné parné stroje, 2 lodné skrutky
Výkon: 1 378 hp
Rýchlosť: 14,6 uzla
Dosah: 3 080 nm pri 9 uzloch
Výzbroj: 4 x 88 mm, 6 x 37 mm
Posádka: cca 121
Typický delový čln konca 19. stor. - malý a ľahko vyzbrojený, používaný pre službu v kolóniách, kde mal chrániť národné záujmy.
25.5.1899 nastúpil na cestu do svojho pôsobiska - východnej Ázie. Ešte na ceste dostal príkaz plávať do južného Pacifiku. Španielsko po prehratej vojne s USA predalo niektoré ostrovy Nemecku a bolo treba na nich "vyvesiť vlajku".Toto bolo vykonané 13.10.1899 na Ponape, 3.11. na ostrove Jap a 17.11. na Saipane. 30.11. šiel na opravu do Šanghaja. 4.1.1900 dosiahol Čching-tao a začal službu na základni. Od júna 1900 sa zúčastnil potlačenia Povstania boxerov. 23.10. sa vrátil na základňu. 25.11.1908 dorazil k Ponape aby potlačil tamojšie nepokoje - zásah však už nebol potrebný. 28.3.1909 sa stretol pred ostrovom Samoa s S.M.S. Leipzig a S.M.S. Arcona aby potlačili nepokoje, ktoré tam vypukli. V roku 1910 vypukli v Hankau v Číne veľké nepokoje. 21.12.1910 vylodil výsadok na ich potlačenie. Nepokoje sa tiahli až do februára 1911. V roku 1914 musel na väčšiu opravu do doku v Šanghaji. Kvôli hroziacemu konfliktu (WWI.) dok opustil a podarilo sa mu nepozorovane odplávať z prístavu. V Čching-tao sa potom podieľal na obrane územia. V noci z 6. na 7. 11. 1914 bol potopený vlastnou posádkou.