Sestavení obrněného vlaku a akce na vyproštění I. praporu 4. střeleckého pluku
Vystoupení 28/5/1918 proběhlo pro 4. střelecký pluk dosti dramaticky. Pluk se nacházel ještě před Penzou - v Serdobsku a Kolyšeji. Bylo potřeba opatřit si lokomotivy pro postup ke zbytku Povolžské skupiny. Ve 4 hod. byla vyslána 2./4. rota do Rtiščeva, kde se potřebné lokomotivy nacházely. Podařilo se odesat 5 strojů. Poté byla četa odříznuta přivolanými posilami a většina upadla okolo 13 hod. do zajetí. Uniklo 30 vojáků s velitelem prap. Bělohlávkem. Velitel čety ppor. Černý se zastřelil.
V 14 hod. vyslal por.Čeček zbytek I./4. praporu na pomoc 2./4. rotě. V 15:30hod vyrazil zbytek 4. pluku k Penze.
I./4. prapor navázal kontakt s nepřítelem u Rtiščeva.Bylo zjištěno, že zajatí vojáci již byli odesláni do Tambova. Další postup byl zastaven a v 21 hod. prapor odjel zpět k Serdobsku.
I./4. prapor dorazil k Serdobsku kolem 3 hod. 29/5/1918. Město bylo obsazeno bolševickou posádkou. Bolševici vyslali proti čsl. vlaku lokomotivuý. Srážka se obešla bez obětí na životech, 3 čelní vagony byly rozbity. Vojáci místo útoku na most před Serdobskem hlasovali o tom, že město obejdou. Prapor o 500 mužích vyrazil na namáhavý 32 verstový pochod.
Na telefonický dotaz z Penzy co je s I./4. praporem Serbobsk neodpovídal, proto byl 29/5/1918 z Penzy vyslán na pomoc I/4. praporu improvizovaný obrněný vlak. Jeho hlavní součástí byl obrněný automobil Garford-Putilov na plošině.
Velitelem byl prap. Sazima osádku tvořilo 80 telefonistů, 24 jízdních rozvědčíků a obsluha automobilu.
Vystoupení 28/5/1918 proběhlo pro 4. střelecký pluk dosti dramaticky. Pluk se nacházel ještě před Penzou - v Serdobsku a Kolyšeji. Bylo potřeba opatřit si lokomotivy pro postup ke zbytku Povolžské skupiny. Ve 4 hod. byla vyslána 2./4. rota do Rtiščeva, kde se potřebné lokomotivy nacházely. Podařilo se odesat 5 strojů. Poté byla četa odříznuta přivolanými posilami a většina upadla okolo 13 hod. do zajetí. Uniklo 30 vojáků s velitelem prap. Bělohlávkem. Velitel čety ppor. Černý se zastřelil.
V 14 hod. vyslal por.Čeček zbytek I./4. praporu na pomoc 2./4. rotě. V 15:30hod vyrazil zbytek 4. pluku k Penze.
I./4. prapor navázal kontakt s nepřítelem u Rtiščeva.Bylo zjištěno, že zajatí vojáci již byli odesláni do Tambova. Další postup byl zastaven a v 21 hod. prapor odjel zpět k Serdobsku.
I./4. prapor dorazil k Serdobsku kolem 3 hod. 29/5/1918. Město bylo obsazeno bolševickou posádkou. Bolševici vyslali proti čsl. vlaku lokomotivuý. Srážka se obešla bez obětí na životech, 3 čelní vagony byly rozbity. Vojáci místo útoku na most před Serdobskem hlasovali o tom, že město obejdou. Prapor o 500 mužích vyrazil na namáhavý 32 verstový pochod.
Na telefonický dotaz z Penzy co je s I./4. praporem Serbobsk neodpovídal, proto byl 29/5/1918 z Penzy vyslán na pomoc I/4. praporu improvizovaný obrněný vlak. Jeho hlavní součástí byl obrněný automobil Garford-Putilov na plošině.
Velitelem byl prap. Sazima osádku tvořilo 80 telefonistů, 24 jízdních rozvědčíků a obsluha automobilu.