Micubiši G6M1-L2 [Betty]

Mitsubishi G6M1-L2 / 三菱 G6M1-L2 一式大型陸上練習機一一型
     
Název:
Name:
Micubiši G6M1-L2 Mitsubishi G6M1-L2
Originální název:
Original Name:
一式陆上运输机
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1942-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
30 (přestavěno / converted)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 20 vojáků jako výsadek / paratroopers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6800 kg 14991 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
12400 kg 27337 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
24,880 m 81ft 7,52in
Délka:
Length:
19,970 m 65ft 6,22in
Výška:
Height:
4,900 m 16ft 0,9in
Plocha křídla:
Wing Area:
78,125 m2 840.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,85 kg/m2 32.54 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°.
Mitsubishi MK4A Kasei 11 fourteen-cylinder air-cooled radial rated at 1,509 hp for take-off, 1,391 hp at 6,562 ft and 1,322 hp at 13,123 ft,
driving three-blade Hamilton-Sumitomo CS-3B metal constant-speed propeller of 11ft 1,86in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
3 640 l 800 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
444 km/h v 4000 m 275.9 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 3000 m 149.1 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,77 min do 4000 m 6,77 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8800 m 28871 ft
Dolet:
Range:
1290 km 801.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
4180 km 2597.3 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti (6 zásobníků po 97 nábojích) One 0.303 inch Type 92 trainable rearward-firing in a dorsal blister position, 582 rounds of ammunition in six box magazine.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一式陆上运输机 / - / Námořní dopravní letoun typ 1


- Postupem času byly cvičné letouny G6M1-K ještě jednou upraveny pro dopravu 20 plně vyzbrojených vojáků.


Užitečná hmotnost: 5 610 kg
一式陆上运输机 / - / Navy passenger aeroplane Type 1


- After the G6M1-K had served it's time as a crew trainer, the aircraft were converted once more, this time as transports, specifically for paratroopers.


Payload: 12,368 lb
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
www.xs4all.nl
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112827 Verze : 0
Mitsubishi G6M1-L2
- / - / Betty
一式大型陸上輸送機 / - / Námořní transportní letoun typ 1


Historie:
Po debaklu doprovodných křižníků G6M1 z roku 1940 bylo několik z nich (nebo i všech 30) přestavěno na cvičné G6M1-K a nakonec na dopravní G6M1-L2. Přestavba spočívala v odstranění všech střelišť, naopak bylo vestavěno střeliště hřbetní s kulometem Type 92 ráže 7,7 mm a na levou stranu dveře, které byly určeny pro výstup a nástup přepravovaných osob. Jejich umístnění bylo přesně uprostřed bočního znaku Hinomaru. Posledním úkolem a letem této verze byla přeprava japonské kapitulační delegace, zde byl nasazen jeden bíle natřený letoun G6M1-L2 na místě Hinomaru byly namalovány zelené kříže pokory.


Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 19/1988, Letadla 39-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112828 Verze : 0
Fotografie Micubishi G6M1-L2 na Ieshimě, kam přivezl japonskou kapitulační delegaci
Micubiši G6M1-L2 [Betty] - http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5

http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5
Micubiši G6M1-L2 [Betty] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112832 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více