Název: Name: | Micubiši G6M1-L2 | |
Originální název: Original Name: | 一式陆上运输机 | |
Kategorie: Category: | dopravní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 (přestavěno / converted) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 5 + 20 vojáků jako výsadek / paratroopers | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 6800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12400 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24,880 m | |
Délka: Length: | 19,970 m | |
Výška: Height: | 4,900 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 78,125 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 158,85 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 640 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,77 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | |
Dolet: Range: | 1290 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4180 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti (6 zásobníků po 97 nábojích) | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 一式陆上运输机 / - / Námořní dopravní letoun typ 1 - Postupem času byly cvičné letouny G6M1-K ještě jednou upraveny pro dopravu 20 plně vyzbrojených vojáků. Užitečná hmotnost: 5 610 kg | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945 www.xs4all.nl archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112827Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi G6M1-L2
- / - / Betty
一式大型陸上輸送機 / - / Námořní transportní letoun typ 1
Historie:
Po debaklu doprovodných křižníků G6M1 z roku 1940 bylo několik z nich (nebo i všech 30) přestavěno na cvičné G6M1-K a nakonec na dopravní G6M1-L2. Přestavba spočívala v odstranění všech střelišť, naopak bylo vestavěno střeliště hřbetní s kulometem Type 92 ráže 7,7 mm a na levou stranu dveře, které byly určeny pro výstup a nástup přepravovaných osob. Jejich umístnění bylo přesně uprostřed bočního znaku Hinomaru. Posledním úkolem a letem této verze byla přeprava japonské kapitulační delegace, zde byl nasazen jeden bíle natřený letoun G6M1-L2 na místě Hinomaru byly namalovány zelené kříže pokory.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 19/1988, Letadla 39-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
archiv autora
- / - / Betty
一式大型陸上輸送機 / - / Námořní transportní letoun typ 1
Historie:
Po debaklu doprovodných křižníků G6M1 z roku 1940 bylo několik z nich (nebo i všech 30) přestavěno na cvičné G6M1-K a nakonec na dopravní G6M1-L2. Přestavba spočívala v odstranění všech střelišť, naopak bylo vestavěno střeliště hřbetní s kulometem Type 92 ráže 7,7 mm a na levou stranu dveře, které byly určeny pro výstup a nástup přepravovaných osob. Jejich umístnění bylo přesně uprostřed bočního znaku Hinomaru. Posledním úkolem a letem této verze byla přeprava japonské kapitulační delegace, zde byl nasazen jeden bíle natřený letoun G6M1-L2 na místě Hinomaru byly namalovány zelené kříže pokory.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
L+K 19/1988, Letadla 39-45 http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112828Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Micubishi G6M1-L2 na Ieshimě, kam přivezl japonskou kapitulační delegaci
http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://wp.scn.ru/en/ww2/b/1034/65/5
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-L2-Betty-t31281#112832Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.