Název: Name: | Tokyo Koku Ki 107 | |
Originální název: Original Name: | キ107初步练习机 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Tokyo Aviation Co., Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.02.1944 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 590 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 829 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 10,020 m | |
Délka: Length: | 8,055 m | |
Výška: Height: | 2,250 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 15,44 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 53,692 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači Hacukaze Ha-47 (Ha-11-11) vzduchem chlazený řadový invertní čtyřválec o výkonu 81 kW (110 k) při 2 450 ot/min. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 197 km/h v 2100 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 157 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 8,0 min do 1000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2900 m | |
Dolet: Range: | 475 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | Žádná | |
Uživatelské státy: User States: | Japonsko (Císařské armádní letectvo) | |
Poznámka: Note: | Prototyp celodřevěného armádního cvičného letounu pro základní výcvik. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X http://www.airwar.ru/enc/other2/ki107.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Tokyo-Koku-Ki-107-t31250#112658Verze : 0
Vláďa
MOD
Tokyo Koku Ki-107
キ107初步练习机
Historie:
První vzlet tohoto letounku se uskutečnil v únoru 1944. Byl postaven v malé továrně Tokyo Koku. Cílem této stavby bylo vyrobit letoun pro základní pilotní výcvik a to v programu, který byl zaměřen na japonskou mládež. Konstruktéři se přitom řídili pokynem nepoužívat při stavbě tohoto letounu žádné strategické suroviny. Ki-107 měl celodřevěnou konstrukci a byl konkurentem pro Kokusai Ki-86, který byl
poháněn stejný motorem. U Ki-107 byl velký důraz kladen na technologickou jednoduchost, takováto jednoduchost měla v případě sériové vyroby vysoku produktivitu. Při zkouškách byly zjištěny nepříjemné letové vlastnosti, které měly společného jmenovatele - vysoké plošné zatížení.
Ki-107 nebyl zaveden do sériové výroby.
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
L+K 1/2006, Letadla 39-45: Tokyo Ki-107, str. 68
http://www.airwar.ru/enc/other2/ki107.html
http://www.aviastar.org/air/japan/tokyo_ki-107.php
archiv autora
キ107初步练习机
Historie:
První vzlet tohoto letounku se uskutečnil v únoru 1944. Byl postaven v malé továrně Tokyo Koku. Cílem této stavby bylo vyrobit letoun pro základní pilotní výcvik a to v programu, který byl zaměřen na japonskou mládež. Konstruktéři se přitom řídili pokynem nepoužívat při stavbě tohoto letounu žádné strategické suroviny. Ki-107 měl celodřevěnou konstrukci a byl konkurentem pro Kokusai Ki-86, který byl
poháněn stejný motorem. U Ki-107 byl velký důraz kladen na technologickou jednoduchost, takováto jednoduchost měla v případě sériové vyroby vysoku produktivitu. Při zkouškách byly zjištěny nepříjemné letové vlastnosti, které měly společného jmenovatele - vysoké plošné zatížení.
Ki-107 nebyl zaveden do sériové výroby.
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
L+K 1/2006, Letadla 39-45: Tokyo Ki-107, str. 68
http://www.airwar.ru/enc/other2/ki107.html
http://www.aviastar.org/air/japan/tokyo_ki-107.php
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tokyo-Koku-Ki-107-t31250#112666Verze : 0
Vláďa
MOD
a ještě fotografii a trojpohled
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Tokyo Koku Ki 107 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tokyo-Koku-Ki-107-t31250#112672Verze : 1
Vláďa
MOD
Kamuflážní schéma
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Tokyo-Koku-Ki-107-t31250#112671Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.