General Dynamics F-111C

     
Název:
Name:
General Dynamics F-111C General Dynamics F-111C
Originální název:
Original Name:
General Dynamics F-111C
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1968-DD.MM.1969 General Dynamics Corp., Fort Worth, Texas
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1968-DD.MM.1969
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
24 (A8-125/A8-148)
5 konverzí (A8-106, A8-109, A8-112/114)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1968
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník s měnitelnou geometrií křídla monoplane with variable geometry wing
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
22680 kg 50000 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
51846 kg 114300 lb
Rozpětí:
Wingspan:
21.34 1) m 70ft1)
Délka:
Length:
22.4 m 73ft 6in
Výška:
Height:
5.22 m 17ft 1,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
51.1 m2 550 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Pratt & Whitney TF30-P-103 o tahu 47,81 kN / 82,29 kN Pratt & Whitney TF30-P-103, thrust 10750 lb.s.t. / 18500 lb.s.t. with afterburner
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
2559 2) km/h v 12192 m 15902) mph in 40000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
777.8 km/h v ? m 483.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
15240 m 50000 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
5555.9 km 3452.3 mi
Výzbroj:
Armament:
- kanon M61A1 Vulcan ráže 20 mm s 2 084 kusy munice
- 4 TV naváděné pumy GBU-15
- 4 laserem naváděné pumy GBU-10
- 4 laserem naváděné pumy GBU-12
- 4 "železné" pumy Mk.84
- 24 (20) "železných" pum Mk.82 (Mk.82 Snakeye)
- 24 cvičných pum
- protiletadlové střely AIM-9 Sidewinder
- 4 protilodní střely AGM-84 Harpoon
- v pumovnici lze nést buď kanon, pumy, palivovou nádrž nebo laserový ozařovač cílů AVQ-26 Pave Tack
1x 20mm M61A1 Vulcan cannon, 2084 rounds

4x GBU-15, GBU-10, GBU-12 or Mk.84
24x Mk.82 or 20x Mk.82 Snakeye
AIM-9 Sidewinder
4x AGM-84 Harpoon
AVQ-26 Pave Tack
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
1) šípovitost 16°, 10,34 m při šípovitosti 72°
2) Mach 2,4
1) fully spread; 33ft 11in fully swept
2) Mach 2.4
Zdroje:
Sources:
www.airforce.gov.au

General Dynamics F-111C - Hlavní rozdíly F-111C (F-111.net)

Hlavní rozdíly F-111C (F-111.net)
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111C-t31119#112200 Verze : 0
Varianta F-111C je verzí letounu F-111A určenou pro RAAF (australské královské letectvo).

V šedesátých letech začalo australské letectvo hledat náhradu za dožívající bombardéry Canberra. Jako jejich nástupce byl nakonec vybrán typ F-111. Objednávka na 24 letounů byla uzavřena v roce 1963.

Prvních šest letounů na svou domovskou základnu dorazilo až 1. června 1973 kvůli problémům se systémem pro měnění geometrie křídla u F-111A. Všechny F-111C do své výbroje obdržely 1. a 6. peruť z 82. křídla RAAF v Amberley, kde slouží dodnes.

V srpnu 1990 začala modernizace letadel firmou Rockwell Electronics (dnes Boeing Australia Ltd), kdy bylo nahrazeno kolem 90% původní avioniky novými systémy.

Austrálie je jediným zahraničním uživatelem letounů řady F-111.
General Dynamics F-111C - A8-145 dosedá na VPD letiště Tindal po splněné misi cvičení PITCH BLACK 2004, 2. srpna 2004 (© Commonwealth of Australia)

A8-145 dosedá na VPD letiště Tindal po splněné misi cvičení PITCH BLACK 2004, 2. srpna 2004 (© Commonwealth of Australia)
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111C-t31119#112211 Verze : 1
V dubnu 2003 zajistila australská federální policie severokorejskou loď Pong Su přepravující na své palubě 145 kg heroinu. Plavidlo bylo následně zrekvírováno australskými úřady. Jeho kotvení v Sydney Harbour však mělo stát australské daňové poplatníky 2 500$ denně, vyvstala tedy otázka, co si s lodí počít. Tento problém byl vyřešen až 23. března 2006, kdy se Pong Su stala cvičným cílem pro čtveřici australských F-111C. Ke dnu, 140 km od pobřeží Nového jižního Walesu, ji poslal zásah dvou laserem naváděných pum GBU-24 Paveway III.
General Dynamics F-111C - (© Commonwealth of Australia)

(© Commonwealth of Australia)
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111C-t31119#173969 Verze : 0
Při cvičné bombardovací misi nad Novým jižním Walesem v oblasti Evans Head došlo 11. dubna 2008 k mimořádné události. F-111C, letící ve výšce 900 metrů, se srazil s pelikánem. Pták se po nárazu odrazil od přídě tak, že ho ještě nasála levá pohonná jednotka. Po 30. minutovém letu se osádka s poškozeným letounem dokázala vrátit zpět na základnu v Amberley.

Zdroje
1) www.news.com.au

General Dynamics F-111C - (www.news.com.au)

(www.news.com.au)
General Dynamics F-111C - (www.news.com.au)

(www.news.com.au)
General Dynamics F-111C - (www.news.com.au)

(www.news.com.au)
URL : https://www.valka.cz/General-Dynamics-F-111C-t31119#252241 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více