Název: Name: | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II | |
Originální název: Original Name: | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.09.1970-DD.MM.197R McDonnell Douglas Corp., St. Louis, Missouri | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1970-DD.MM.197R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 132 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 15.09.1970 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 13757 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 18281 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 26332 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11.71 m | |
Délka: Length: | 19.2 m | |
Výška: Height: | 4.95 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 49.24 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | General Electric J79-GE-17A o tahu 52,80 kN / 79,62 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 7144 l 1x 2271 l přídavná nádrž 2x 1400 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1) km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 918.9 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 234 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 17526 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2719.8 km | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Izraelské letouny mohou být vyzbrojeny až čtyřmi PLŘS AIM-9 Sidewinder. | |
Zdroje: Sources: | Kinzey, B., F-4 Phantom II Part 3, USN & USMC Versions, In Detail & Scale Vol. 12. ISBN 0-89024-167-8 Greer, D., F-4 Phantom II In Action. Squadron Signal Publications, Carrollton, USA, 1984. ISBN 0-89747-154-7 Gunston, B., Bojová letadla NATO. Svojtka a Vašut, 1995. ISBN 80-7180-105-4 http://www.rf4bphantom.com/rf4b.htm http://joebaugher.com/usaf_fighters/f4_16.html Foto: US Marines |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112101Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
RF-4E Phantom II vznikl jako exportní verze typu RF-4C. Základní konstrukce obou letounů je prakticky identická, oba stroje se liší jen v několika málo bodech. Trup, stejně jako výšková kormidla, byl kompletně převzat z RF-4C, sloty na křídlech pochází z F-4E. RF-4E dále obdržel systém ofukování mezní vrstvy vestavěný v křídle, který zlepšuje letové vlastnosti při nízkých rychlostech. Několik změn také vykázalo fotografické vybavení a klimatizace. RF-4E je jako jeho předchůdce RF-4C vybaven šesti vnitřními trupovými palivovými nádržemi. Nejzásadnější změnu představovala výměna motorů J79-GE-15A obvyklých u varianty C za J79-GE-17A z verze F-4E.
Srdcem avioniky letounu RF-4E je radiolokátor Texas Instruments AN/APQ 99. Ten oproti svým tehdejším konkurentům vynikal vyšším rozlišením a větším dosahem. Radar osádky používaly především ke kontrole přízemního letu a k mapování zemského terénu. Výšku letounu nad zemí měří radiovýškoměr AN/APN 159. Mezi další důležitá avionická zařízení patří inerciální navigační systém AN/ASN 63 s vestavěným navigačním počítačem.
Optické senzory jsou instalovány na čtyřech místech v přídi. Na první pozici se nachází letecká kamera KS-87B, jež snímkuje šikmo dopředu a během letu může být pootočena do svislé polohy (tato pozice se využívá při nočních akcích). Kamera používá objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. V přídi Phantoma je dále umístěna panoramatická kamera KA-56E. Na další pozici je instalována dvojice proti sobě skloněných kamer KS-87B pro snímkování ze středních a velkých výšek. Tyto kamery používají objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. K dispozici jsou i objektivy s ohnisky 12 a 18 palců, při jejich užití však může být namontována pouze jedna ze dvou kamer.
Aby mohly průzkumné mise probíhat i v noci, jsou Phantomy vybaveny světlicemi, jejichž výmetnice jsou umístěny napravo a nalevo od kýlové plochy. Světlice dokáží vyprodukovat světlo o velikosti asi 2 milionů kandel a umožní tak zhotovit kvalitní fotografie až z výšky letu 1000 m. Dalším průzkumným systémem je infračervený senzor AN/AAS 18A umístěný v přídi letounu, který zachycuje tepelné vyzařování cílových objektů. Na získaném filmu jsou pak světlými nebo tmavými odstíny zachyceny teplotní rozdíly jednotlivých cílů, díky čemuž lze rozpoznat aktivitu nepřátelské pozemní techniky.
Exportní verze RF-4E Phantom II v mnoha ohledech překonávala původní RF-4C amerického letectva. Systémy a konstrukční podsestavy z německých RF-4E se proto rozhodlo převzít US Air Force a využít je od výrobního bloku 41 ve svých průzkumných Phantomech verze C.
Odkazy: RF-4E Phantom II v německém letectvu
RF-4E Bundesluftwaffe ze sestavy eskadry AG 51
Průzkumný stroj Chel Ha Aviru
Srdcem avioniky letounu RF-4E je radiolokátor Texas Instruments AN/APQ 99. Ten oproti svým tehdejším konkurentům vynikal vyšším rozlišením a větším dosahem. Radar osádky používaly především ke kontrole přízemního letu a k mapování zemského terénu. Výšku letounu nad zemí měří radiovýškoměr AN/APN 159. Mezi další důležitá avionická zařízení patří inerciální navigační systém AN/ASN 63 s vestavěným navigačním počítačem.
Optické senzory jsou instalovány na čtyřech místech v přídi. Na první pozici se nachází letecká kamera KS-87B, jež snímkuje šikmo dopředu a během letu může být pootočena do svislé polohy (tato pozice se využívá při nočních akcích). Kamera používá objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. V přídi Phantoma je dále umístěna panoramatická kamera KA-56E. Na další pozici je instalována dvojice proti sobě skloněných kamer KS-87B pro snímkování ze středních a velkých výšek. Tyto kamery používají objektivy o ohniskové vzdálenosti 3 a 6 palců. K dispozici jsou i objektivy s ohnisky 12 a 18 palců, při jejich užití však může být namontována pouze jedna ze dvou kamer.
Aby mohly průzkumné mise probíhat i v noci, jsou Phantomy vybaveny světlicemi, jejichž výmetnice jsou umístěny napravo a nalevo od kýlové plochy. Světlice dokáží vyprodukovat světlo o velikosti asi 2 milionů kandel a umožní tak zhotovit kvalitní fotografie až z výšky letu 1000 m. Dalším průzkumným systémem je infračervený senzor AN/AAS 18A umístěný v přídi letounu, který zachycuje tepelné vyzařování cílových objektů. Na získaném filmu jsou pak světlými nebo tmavými odstíny zachyceny teplotní rozdíly jednotlivých cílů, díky čemuž lze rozpoznat aktivitu nepřátelské pozemní techniky.
Exportní verze RF-4E Phantom II v mnoha ohledech překonávala původní RF-4C amerického letectva. Systémy a konstrukční podsestavy z německých RF-4E se proto rozhodlo převzít US Air Force a využít je od výrobního bloku 41 ve svých průzkumných Phantomech verze C.
Odkazy: RF-4E Phantom II v německém letectvu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
RF-4E Bundesluftwaffe ze sestavy eskadry AG 51
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Průzkumný stroj Chel Ha Aviru
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112103Verze : 1
Martin Smíšek
MOD
Reklama
...
Stroj íránského letectva, druhá polovina sedmdesátých let (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Stroj íránského letectva, druhá polovina sedmdesátých let (Epic of Holy Defence - www.hemaseh.com)
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#112381Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Tento německý Phantom II (35+62, sériové číslo 69-7499, výrobní číslo 4144) se příliš velkou letovou kariérou chlubit nemůže. U průzkumné eskadry AG 52 dislokované v Lecku nalétal v rozmezí let 1971 a 1972 kolem 50 letových hodin. Poslední let absolvoval v dubnu 1972, kdy se přesunul Technické školy Luftwaffe v Kaufbeurenu, kde po následujících 30 let sloužil k výcviku leteckých mechaniků. V říjnu 2003 byl tento stroj odtažen do leteckého muzea v Berlíně-Gatowě, kde je v těchto dnech stále k vidění. (©Radek Havelka)





























URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#190152Verze : 2
Martin Smíšek
MOD
Zdroj: vlastní foto (Gifu AB) - FiBe ©


URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#419412Verze : 0
FiBe
MOD
Reklama
Militärhistorisches Museum der Bundeswehr - Flugplatz Berlin-Gatow, 2015, vlastni foto
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 69-7509 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 35+62 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.06.2015 Gatow |
Autor | Radek Havelka |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 69-7509 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 35+62 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.06.2015 Gatow |
Autor | Radek Havelka |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 69-7509 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 35+62 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.06.2015 Gatow |
Autor | Radek Havelka |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Studená válka [1946-1989] |
Výrobce | McDonnell / McDonnell Douglas |
Typ letounu | McDonnell Douglas RF-4E Phantom II |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | 69-7509 |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 35+62 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | 12.06.2015 Gatow |
Autor | Radek Havelka |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#534307Verze : 1
Admin
MOD
.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/McDonnell-Douglas-RF-4E-Phantom-II-t31096#534417Verze : 1
RoBoT
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.