Main Menu
User Menu

Kawaniši E13K1 12-Ši

Kawanishi E13K1 12-Shi / 13試特殊水上偵察機

     
Název:
Name:
Kawaniši E13K1 12-Ši
Originální název:
Original Name:
川西E13K1 12市
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.11.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.11.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
28.09.1938
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2170 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3550 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,490 m
Délka:
Length:
11,725 m
Výška:
Height:
4,453 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
104,41 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši Kinsei 3 Kai Ha-33-03 o vzletovém výkonu 618 kW (840 k), 559 kW (760 k) v h= 2 000 m a 500 kW (680 k) v h = 4 500 m
Vrtule: trojlistá stavitelná o průměru 3 100 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
350 km/h v 1800 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
222 km/h v 1100 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,22 min do 4000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
6690 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
3555 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 1x 250 kg pod trupem nebo 4x 60 kg pod křídly
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- Experimentální trojmístný plovákový průzkumný letoun 12-Ši
- Letová vytrvalost: 16,0 h
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
Shigeru Nohara, The Xplanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45 (Illustrated Warplane History 8), グリーンアロー出版社 (1999/09), ISBN-13: 978-4766332926
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom 1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
www.lemairesoft.freehyperspace.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E13K1-12-Si-t31049#111944Verze : 0
MOD
Kawanishi E13K1 12-Shi
- / - / -
- / - / Námořní experimentální trojmístný průzkumný plovákový letoun 12-Ši


Historie:
Tento letoun byl vyprojektován a vyroben společností 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha, sídlící v městě Nauro (dále jen Kawanishi), na základě inovovaných specifikací 12-Shi, které japonské námořní letectvo (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu) koncem roku 1937 změnilo, původné požadované stroje odmítlo a požadovalo značně pozměněné provedení. Kawanishi postavila prototypy, které se zúčastnily se soutěže s letadly konkurenčních továren 愛知航空機株式会社 - Aichi Kōkūki Kabushiki Kaisha a 中島飛行機株式会社 - Nakajima Hikōki Kabushiki Kaisha.


Velení námořního letectva - Kaigun Kōkū Hombu nejprve požadovalo specifikacemi 12-Shi plovákové průzkumné letouny ve dvoumístném provedení. Tovární konstrukční týmy odpověděly svými prototypy E12A1, E12K1 a E12N1, krátce po jejich předvedení, což bylo v roce 1937, Kaigun Kōkū Hombu změnilo požadavek na trojmístné průzkumné plovákové letadlo, plánovalo jeho použití jednak v pobřežních vodách a také na větších jednotkách válečného loďstva. Konstrukční tým Kawanishi navrhl celokovový samonosný dolnoplošník se dvěma plováky, výkony nebyly špatné, pouze v maximální rychlosti jej překonával konkurenční letoun Aichi E13A1 , který byl o 27 km/h rychlejší.
Kawanishi E13K1 byl také náročnější na obsluhu a také havárie prvního prototypu, ke které došlo při zkouškách*, to vše patrně rozhodlo a do výroby šel letoun Aichi E13A1, ten později dostal kódové jméno Jake.


* K havárii prvního prototypu E13K1 došlo během zkoušek, při kterých se zkoušelo chování letounu bějem střemhlavého náletu s pumou o hmotnosti 250 kg. Konstrukce letounu se rozvibrovala natolik, že došlo k rozpadnutí letounu za letu.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E13K1-12-Si-t31049#111946Verze : 1
MOD
Poměrně vzácná fotografie prototypu Kawanishi E13K1
Kawaniši E13K1 12-Ši -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E13K1-12-Si-t31049#111948Verze : 0
MOD