Nakadžima Ki 113

Nakajima Ki-113 / キ113试作战斗机
     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-113 Nakajima Ki-113
Originální název:
Original Name:
キ113试作战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1945-DD.06.1945 Nakajima Aircraft Co., Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1945-DD.06.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg 6349 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3950 kg 8708 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,238 m 36ft 10,43in
Délka:
Length:
9,350 m 30ft 8,11in
Výška:
Height:
3,385 m 11ft 1,27in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,00 m2 226.04 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
188,10 kg/m2 38.53 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Homare Ha-45-21 vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 464 kW (1 990 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá elektricky nastavitelná s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Nakajima Ha-45 Model 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,963 hp for take-off, 1,835 hp at 6,070 ft and 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed propeller electrically adjustable of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
734 l + 2x 201 l v přídavných nádržích pod křídly. 161.5 UK gallons and 88 UK gallons in two drop tanks under the wings.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
620 km/h v 6096 m 385.3 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
530 km/h v ? m 329.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,9 min do 5000 m 6,9 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10260 m 33661 ft
Dolet:
Range:
600 km 372.8 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1400 km 869.9 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm nad motorem se zásobou střeliva 120 granátů pro každý a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v křídlech se zásobou 150 granátů pro každý.
Pumový náklad: 2x puma o hmotnosti 100 - 250 kg.
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in cowl mounted, 120 rpg and
two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in the wings mounted, 150 rpg.
Bomb load: two bombs each of a weight 220 to 551 lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Prototyp stíhačky Ki-84-Ib s ocelovou konstrukcí, vývoj nebyl dokončen. Prototype similar at Ki-84-Ib in steel
Zdroje:
Sources:
Various Authors, Yon-Shiki Sentoki Hayate, Pacific War No.46, Tokyo, Japan, Gakken, 2004, ISBN 4-05-603574-1
Leszek A. Wieliczko, Nakajima Ki-84 Hayate, Lublin, Poland, Kagero, 2005, ISBN 83-89088-76-2.
Famous Airplanes of the World No.19, Army Type 4 Fighter "Hayate", 1989/11, BUNRIN-DO Co. Ltd., ISBN4-89319-016-04
http://www.samoloty.ow.pl/str379.htm
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111774 Verze : 0
Nakajima Ki-113


Historie:
Rikugun Koku Hombu požadovalo po leteckých továrnách úspornou úpravu skvělé stíhačky Nakajima Ki-84 Hayaté, řešení tohoto požadavku se účastnila tovarna Tachikawa Hikoki Kabushiki Kaisha s celodřevěnou konstrukcí Ki-106. Továrna Nakajima Hikoki K.K. přistoupila v září 1944 k úpravě sériového letounu Nakajima Ki-84 Hayate, duralaluminiové nosníky byly nahrazeny ocelovými a konce křídel pak měly nosníky dřevěné. Potah byl většinou plátěný. Úkol uspořit duralaluminium byl splněn, ovšem za cenu o cca 200 kg vyšší hmotnosti prázdného letounu, než vážil Ki-84-Ib.
Letoun byl stále upravován a v červnu, nebo červenci 1945 byl zalétán. Sériová výroba měla probíhat v továrně ve městě Ota nebo Utsonomiya.


______________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-113-t31027#111775 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více