Název: Name: | Micubiši Ki-200 | |
Originální název: Original Name: | キ200试作高高度局地战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 (pravděpodobně / likely) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzná ližina | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1505 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3885 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 9.500 m | |
Délka: Length: | 6.050 m | |
Výška: Height: | 2.695 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 17.65 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 220,11 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | raketový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Mitsubishi KR10(Toku Ro.2) o tahu 14,7 kN (1 500 N) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 900 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 558.4 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 47.6 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,5 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-105 ráže 30 mm v kořenech křídel se zásobou 60 nábojů na hlaveň. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - Raketový přepadový stíhač - Letová vytrvalost (motorový let) 5,5 min | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-200-Susui-t30953#111565Verze : 0
Vláďa
MOD
Micubiši Ki 200 Šúsui
Historie:
Japonsko se od roku 1944 ocitlo v obtížné situaci. Spojenci díky svému postupu v Tichomoří získávají vhodná místa, na kterých mohou vybudovat a také rychle budují základny pro své výškové bombardéry Boeing B-29 Superfortress. Japonské vrchní velení zjišťuje, že proti takovým strojům armádní letectvo (to mělo především zajistit obranu ostrovů), nemá vhodný stíhací letoun a námořní letectvo na tom není lépe.
Příčin takového stavu bylo několik, jednak to byla tradiční řevnivost armády a námořnictva, letecké továrny vyvíjely a vyráběly pro každou ozbrojenou složku letoun, který až na výjimky (Ki-15 a Ki-67) druhá složka odmítala používat. Armádní letectvo nedokázalo specifikovat ani jaké letadlo potřebuje, jednomístné nebo vícemístné a své požadavky neustále měnilo během vývoje (příklad je u Kawasaki Ki-45, Ki-96, Ki-102 a Ki-108). B-29 už začaly Japonsko bombardovat a skutečně moderní letoun ještě nebyl ve výrobě, existovalo několik velmi slibných prototypů s dobrými výkony a silnou výzbrojí( Ki-83, Ki-94-II nebo Ki-87 ), ale nebyl již čas na dotažení jejich vývoje a síly na rozjetí sériové výroby.
Jednou z cest jak získat moderní a výkonná letadla bez jejich dlouhého a časově náročného vývoje byl jejich nákup v zahraničí. Jediným průmyslově vyspělým zahraničním partnerem Japonska bylo Německo a zde také japonská komise zakoupila výrobní práva také na raketový stíhací letoun Messerschmitt Me-163. Kompletní výrobní dokumentace a vzorové raketové motory Walter HWK 509 byly naloženy na dvě ponorky, které měly vše dopravit do Japonska. Bohužel pro Japonce, byla ponorka Ro-501 (Ex U-1224) dne 13.5. 1944 potopena severozápadně od Kapverských ostrovů.
Druhá ponorka I-29 měla o trochu více štěstí, dne 14.7.1944 doplula do Singapuru, zde byla přeložena na transpotní letoun Showa L2D malá část výkresové dokumentace potřebné pro výrobu letounu Me-163B a motoru HWK 109-509A, dále byl naložen návod na výrobu obou složek paliva a pevnostní výpočet křídla. Zbytek byl ztracen při následném potopení ponorky I-29 během závěrečné cesty do Japonska (26.7.1944 jižně od Formosy).
Společnost 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha (dále jen Mitsubishi) mohla začít s vlastním vývojem raketového Kometu a to jen na základě výše zmíněných dokumentů. Jediným kladem v této situaci byl fakt, že situace byla natolik vážná a kritická, že byla potlačena tradiční řevnivost mezi námořnictvem a armádou. Námořnictvo mělo odpovědnost za přípravu draku letounu a armádní letectvo odpovídalo za výrobu motorů. Na základě této nové skutečnosti může konstrukční tým Mitsubishi pracovat na vývoji jediného typu letadla, který se ve finále bude lišit poute výzbrojí a výstrojí.
Armádní letectvo označilo tento letoun jako Ki-200 a později plánovanou a mírně vylepšenou verzi Ki-202 Shusui-Kai, pro námořní letectvo byl postaven J8M1 Shusui.
Nejprve byly vyrobeny kluzáky Ku-13 a pro námořnictvo Yokosuka MXY8 Akigusa, na kterých se zkoušely letové vlastnosti. Kluzáky zhotovil zbrojní arzenál v Yokosuce. Námořní letectvo ještě uvažovalo o motorizované verzi kluzáku Yokosuka MXY9 Shuka s motokompresorovým motorem Tsu-11.
Vraťme ke stíhacím letounům, pro armádu byly vyrobeny zřejmě pouze tři prototypy Ki-200, ale žádný se do vzduchu nedostal. Námořní verze Shusui byla dne 7. 7. 1945 připravena ke startu a také odstartovala. Bylo to však jen na několik málo okamžiků, při prudkém stoupavém letu motor KR-10 zhasl a J8M1 se zřítil, při této havárii zahynul i zkušební pilot. Žádný další raketový letoun již nevzlétl.
Ki-200 měly zabudované kanóny Ho-105 ráže 30 mm a námořní Shuisei zase Type 5 stejné ráže.
Všechny výkonové parametry jsou samozřejmě pouze vypočteny.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
https://members.aol.com/pelzig/shusui.html
www.asahi-net.or.jp
https://plaza.rakuten.co.jp/hornet/20000
archiv autora
Historie:
Japonsko se od roku 1944 ocitlo v obtížné situaci. Spojenci díky svému postupu v Tichomoří získávají vhodná místa, na kterých mohou vybudovat a také rychle budují základny pro své výškové bombardéry Boeing B-29 Superfortress. Japonské vrchní velení zjišťuje, že proti takovým strojům armádní letectvo (to mělo především zajistit obranu ostrovů), nemá vhodný stíhací letoun a námořní letectvo na tom není lépe.
Příčin takového stavu bylo několik, jednak to byla tradiční řevnivost armády a námořnictva, letecké továrny vyvíjely a vyráběly pro každou ozbrojenou složku letoun, který až na výjimky (Ki-15 a Ki-67) druhá složka odmítala používat. Armádní letectvo nedokázalo specifikovat ani jaké letadlo potřebuje, jednomístné nebo vícemístné a své požadavky neustále měnilo během vývoje (příklad je u Kawasaki Ki-45, Ki-96, Ki-102 a Ki-108). B-29 už začaly Japonsko bombardovat a skutečně moderní letoun ještě nebyl ve výrobě, existovalo několik velmi slibných prototypů s dobrými výkony a silnou výzbrojí( Ki-83, Ki-94-II nebo Ki-87 ), ale nebyl již čas na dotažení jejich vývoje a síly na rozjetí sériové výroby.
Jednou z cest jak získat moderní a výkonná letadla bez jejich dlouhého a časově náročného vývoje byl jejich nákup v zahraničí. Jediným průmyslově vyspělým zahraničním partnerem Japonska bylo Německo a zde také japonská komise zakoupila výrobní práva také na raketový stíhací letoun Messerschmitt Me-163. Kompletní výrobní dokumentace a vzorové raketové motory Walter HWK 509 byly naloženy na dvě ponorky, které měly vše dopravit do Japonska. Bohužel pro Japonce, byla ponorka Ro-501 (Ex U-1224) dne 13.5. 1944 potopena severozápadně od Kapverských ostrovů.
Druhá ponorka I-29 měla o trochu více štěstí, dne 14.7.1944 doplula do Singapuru, zde byla přeložena na transpotní letoun Showa L2D malá část výkresové dokumentace potřebné pro výrobu letounu Me-163B a motoru HWK 109-509A, dále byl naložen návod na výrobu obou složek paliva a pevnostní výpočet křídla. Zbytek byl ztracen při následném potopení ponorky I-29 během závěrečné cesty do Japonska (26.7.1944 jižně od Formosy).
Společnost 三菱重工業株式会社- Mitsubishi Jūkōgyō Kabushiki Kaisha (dále jen Mitsubishi) mohla začít s vlastním vývojem raketového Kometu a to jen na základě výše zmíněných dokumentů. Jediným kladem v této situaci byl fakt, že situace byla natolik vážná a kritická, že byla potlačena tradiční řevnivost mezi námořnictvem a armádou. Námořnictvo mělo odpovědnost za přípravu draku letounu a armádní letectvo odpovídalo za výrobu motorů. Na základě této nové skutečnosti může konstrukční tým Mitsubishi pracovat na vývoji jediného typu letadla, který se ve finále bude lišit poute výzbrojí a výstrojí.
Armádní letectvo označilo tento letoun jako Ki-200 a později plánovanou a mírně vylepšenou verzi Ki-202 Shusui-Kai, pro námořní letectvo byl postaven J8M1 Shusui.
Nejprve byly vyrobeny kluzáky Ku-13 a pro námořnictvo Yokosuka MXY8 Akigusa, na kterých se zkoušely letové vlastnosti. Kluzáky zhotovil zbrojní arzenál v Yokosuce. Námořní letectvo ještě uvažovalo o motorizované verzi kluzáku Yokosuka MXY9 Shuka s motokompresorovým motorem Tsu-11.
Vraťme ke stíhacím letounům, pro armádu byly vyrobeny zřejmě pouze tři prototypy Ki-200, ale žádný se do vzduchu nedostal. Námořní verze Shusui byla dne 7. 7. 1945 připravena ke startu a také odstartovala. Bylo to však jen na několik málo okamžiků, při prudkém stoupavém letu motor KR-10 zhasl a J8M1 se zřítil, při této havárii zahynul i zkušební pilot. Žádný další raketový letoun již nevzlétl.
Ki-200 měly zabudované kanóny Ho-105 ráže 30 mm a námořní Shuisei zase Type 5 stejné ráže.
Všechny výkonové parametry jsou samozřejmě pouze vypočteny.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
https://members.aol.com/pelzig/shusui.html
www.asahi-net.or.jp
https://plaza.rakuten.co.jp/hornet/20000
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-200-Susui-t30953#111570Verze : 3
Vláďa
MOD
commons.wikimedia.org
Micubiši J8M-10
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Micubiši J8M-10
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-200-Susui-t30953#640896Verze : 0
janko
MOD
Fotografie japonského motoru Toko Ro.2
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-200-Susui-t30953#127027Verze : 0
Vláďa
MOD
Ki-200 v představě malíře za letu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-200-Susui-t30953#111574Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.