Název: Name: | Kawasaki Ki-3 | |
Originální název: Original Name: | 川崎 九三式単軽爆撃機 [キ-3] | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1933-DD.03.1935 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara / DD.MM.193R-DD.MM.193R Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa / | |
Období výroby: Production Period: | DD.01.1934-DD.03.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 prototypy + 240 (200 Kawasaki a 40 Tachikawa) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1650 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3097 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,000 m | |
Délka: Length: | 10,000 m | |
Výška: Height: | 3,000 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 38,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 81,58 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki - BMW IX (Ha-9) kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V o výkonu 588 kW (800 k). Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 259 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 220 km/h v 2200 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 12,0 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | |
Dolet: Range: | 900 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,69 mm 1-2x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,69 mm pro obranu zadní části letadla max. pumový náklad 500 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九三式単軽爆撃機 - Kjusan-šiki tankei bakugekiki - Armádní jednomotorový lehký bymbardér typ 93-1 | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632 www.aviastar.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#111425Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawasaki Ki-3
九三式单发轻爆击机 / Kyūsan-shiki tankei bakugekiki / Armádní lehký bombardér Type 93
Stručná historie:
Rikugun Koku Hombu se od počátku třicátých let snažilo modernizovat a tím také zvýšit účinnost svého bombardovacího letectva. Do výzbroje zařadilo těžký bombardér Mitsubishi Ki-1, střední bombardér Mitsubishi Ki-2, logicky byl žádán také lehký bombardér, který měl plnit co možno nejvíce taktických úkolů.
Vývojem byla pověřena továrna Kawasaki Zōsensho Kabushiki Kaisha, zde byl již z vlastní iniciativy rozpracován projekt německého konstruktéra dr. Richarda Vogta, kterému asistoval již tehdy zkušený inženýr Takeo Doi.
Prototyp s označením KDA-6, plně vycházel z jejich předchozích konstrukcí, které vznikly na přelomu dvacátých a třicátých let. Hlavními znaky byly robusnost a jako u všech jednomotorových konstrukcí Kawasaki byl použit řadový motor, jehož propagátorm a zastáncem továrna Kawasaki byla.
Po zkouškách v roce 1933 byl bombardér přijat do výzbroje jako "lehký armádní bombardér typ 93" a v nově zavedeném systému označování Kitai dostal označení Ki-3.
Výroba Ki-3 se rozeběhla od ledna 1934 a trvala necelých patnáct měsíců a již jeden rok po ukončení výroby, tedy v roce 1936 je považován za zastaralý, sloužil však na čínském bojišti v první linii až do roku 1938.
Bombardér vykazoval poměrně slušné letové vlastnosti, ale znehodnocoval jej dosti poruchový motor, tedy konkrétně jeho kompresor, to bylo také hlavní příčinou proč tento Typ 93-1 nedoznal velké obliby, a to jak u létajícího, tak i u pozemního personálu. Ve službě byl nahrazen moderními typy Mitsubishi Ki-30 Ann Type 97 a Kawasaki Ki-32 Mary Type 98.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
www.aviastar.org
https://www.hikotai.net/datasheets/ki3.htm
archiv autora
九三式单发轻爆击机 / Kyūsan-shiki tankei bakugekiki / Armádní lehký bombardér Type 93
Stručná historie:
Rikugun Koku Hombu se od počátku třicátých let snažilo modernizovat a tím také zvýšit účinnost svého bombardovacího letectva. Do výzbroje zařadilo těžký bombardér Mitsubishi Ki-1, střední bombardér Mitsubishi Ki-2, logicky byl žádán také lehký bombardér, který měl plnit co možno nejvíce taktických úkolů.
Vývojem byla pověřena továrna Kawasaki Zōsensho Kabushiki Kaisha, zde byl již z vlastní iniciativy rozpracován projekt německého konstruktéra dr. Richarda Vogta, kterému asistoval již tehdy zkušený inženýr Takeo Doi.
Prototyp s označením KDA-6, plně vycházel z jejich předchozích konstrukcí, které vznikly na přelomu dvacátých a třicátých let. Hlavními znaky byly robusnost a jako u všech jednomotorových konstrukcí Kawasaki byl použit řadový motor, jehož propagátorm a zastáncem továrna Kawasaki byla.
Po zkouškách v roce 1933 byl bombardér přijat do výzbroje jako "lehký armádní bombardér typ 93" a v nově zavedeném systému označování Kitai dostal označení Ki-3.
Výroba Ki-3 se rozeběhla od ledna 1934 a trvala necelých patnáct měsíců a již jeden rok po ukončení výroby, tedy v roce 1936 je považován za zastaralý, sloužil však na čínském bojišti v první linii až do roku 1938.
Bombardér vykazoval poměrně slušné letové vlastnosti, ale znehodnocoval jej dosti poruchový motor, tedy konkrétně jeho kompresor, to bylo také hlavní příčinou proč tento Typ 93-1 nedoznal velké obliby, a to jak u létajícího, tak i u pozemního personálu. Ve službě byl nahrazen moderními typy Mitsubishi Ki-30 Ann Type 97 a Kawasaki Ki-32 Mary Type 98.
Použité prameny:
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
www.aviastar.org
https://www.hikotai.net/datasheets/ki3.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#111426Verze : 1
Vláďa
MOD
Fotografie Kawasaki Ki-3
Použité zdroje:
https://www.airwar.ru/enc/bww1/ki3.html
Použité zdroje:
https://www.airwar.ru/enc/bww1/ki3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#191354Verze : 1
Vláďa
MOD
https://www.airwar.ru/enc/bww1/ki3.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 3 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-3-t30895#575553Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.