Main Menu
User Menu

Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)

Aichi F1A1 10-Shi (1st prototype) / 一〇試水上観測機

     
Název:
Name:
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)
Originální název:
Original Name:
一〇試水上観測機
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1936-DD.MM.1936 Aichi Watch and Electric Machinery, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1936-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.06.1936 1. prototyp / First prototype
DD.09.1936 2. prototyp / Second prototype
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1400 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2100 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2380 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
9,300 m
Výška:
Height:
4,100 m
Plocha křídla:
Wing Area:
28,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,00 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Hikari 1 vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 603 kW (820 k), maximální výkon 603 kW (820 k) při 2 150 ot/min v h= 3 400 m a trvalý výkon 485 kW (660 k) při 1 950 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 2 896 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
394 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,45 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9275 m
Dolet:
Range:
1450 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,69 mm
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,69 mm
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 8,5 h


Letoun byl méně úspěšným konkurentem vítěznému Mitsubishi F1M1 v soutěži
o námořní pozorovací letoun.
Oba stroje vznikly na základě technických specifikací 10-Shi
Zdroje:
Sources:
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
www.geocities.co.jp
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110892Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
2x bokorys zakryté a otevřené střeliště zde s kolovým podvozkem
Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


Aiči F1A1 10-Ši (1. prototyp)  -


URL : https://www.valka.cz/Aici-F1A1-10-Si-1-prototyp-t30612#110894Verze : 1