Kawaniši H6K3 21 [Mavis]

Kawanishi H6K3 Model 21 / 川西 H6K3・九七式二号一型・三型/二一型
     
Název:
Name:
Kawaniši H6K3 model 21 Kawanishi H6K3 Model 21
Originální název:
Original Name:
九七式飛行艇二一(H6K3)
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1939
Osádka:
Crew:
8 + 10~16 VIP
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
člunový trup flying boat
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
11750 kg 25904 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
17000 kg 37479 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
21500 kg 47399 lb
Rozpětí:
Wingspan:
40,000 m 131ft 2,79in
Délka:
Length:
24,460 m 80ft 2,99in
Výška:
Height:
6,270 m 20ft 6,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
170,00 m2 1829.86 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
100,00 kg/m2 20.48 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Micubiši MK8D Kinsei 43, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 728 kW (990 k) v h= 2 800 m.
Vrtule trojlisté kovové s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm.
Mitsubishi Kinsei 43 fourteen-cylinder air-cooled twin-row radial engines,
rated at 986 hp for take-off and 976 hp at 9,186 ft,
driving a three-blade metal variable-pitch propellers of 10ft 6 in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
7 765 - 13 409 l 1,708~2,950 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
362 km/h v 2850 m 225 mph in 9350 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
222 km/h v 1500 m 138 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7600 m 24934 ft
Dolet:
Range:
4500 km 2796.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
6000 km 3728.2 mi
Výzbroj:
Armament:
Žádná Unarmed.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九七式飛行艇二一(H6K3) - Kjúnana šiki hikótei ni iči (H6K3) - Létající člun typu 97 model 21 (H6K3)
Spojenecké kódové jméno: Tillie
Letová vytrvalost: 27,5 h


Jednalo se o obdobu dopravních létajících člunů pro civilní společnost Dai-Nippon Koku K. K.
Námořní letectvo je využívalo k přepravě vysokých důstojníků.
九七式飛行艇二一(H6K3) - Kyū nana-shiki hikō-tei ni ichi(H6K3) - Navy Transport Flying Boat Type 97 Model 21 (H6K3)


Allied Code Name: "Tillie"


Modified transport version of H6K2 for VIPs and high ranking officers.
Endurance: 27 hours 30 minutes
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
William Green, War Planes of the Second World War, Flying Boats, Volume Five, MacDonald, London, Revised and reprinted 1969, ISBN 356 01449 5
M. C. Richards, Profile No. 233, Kawanishi 4-motors Flying-Boats (H6K Mavis and H8K Emily), Profile Publication, London, UK.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.lemaire.happyhost.org
pzkpfw.tripod.com
http://www.combinedfleet.com/ijna/h6k.htm
http://www.hikotai.net/datasheets/h6k.htm
archiv autora

Kawaniši H6K3 21 [Mavis] -


Kawaniši H6K3 21 [Mavis] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-H6K3-21-Mavis-t30585#110820 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více