Micubiši Ki 2-I [Louise]

Mitsubishi Ki-2-I / 三菱 キ2-I 九三式双发轻爆击机
     
Název:
Name:
Micubiši Ki 2-I Mitsubishi Ki-2-I
Originální název:
Original Name:
キ2-I 一型九三式双发轻爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.06.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
DD.06.1934-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.11.1934-DD.08.1935 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Mitsubishi 113
Kawasaki 13
total 126
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1933
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2760 kg 6085 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4420 kg 9744 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4650 kg 10251 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,952 m 65ft 5,5in
Délka:
Length:
12,600 m 41ft 4in
Výška:
Height:
4,636 m 15ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
56,20 m2 604.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,65 kg/m2 16.11 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Jupiter vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 335,5 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Nakajima Jupiter nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 450 hp for take-off,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
255 km/h v 3000 m 158.4 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 3000 m 93.2 mph in 9843 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 3000 m 10,5 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1630 km 1012.8 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm v polozakratý střelecké věži v přídi a
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 300 - 500 kg
One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun mounted in a semi-enclosed nose gun turret and
one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun dorsal position.
Bomb load: 661 lb to 1,102 lb of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ2-I 一型九三式双发轻爆击机 - Iči gata Kju san-šiki sokei bakugekiki - Armádní lehký dvoumotorový bombardér Typ 93-I (Ki-2-I)
Spojenecké kódové jméno: Luise
キ2-I 一型九三式双发轻爆击机 - Ichi gata Kyu san-shiki sokei bakugekiki - Army Type 93-1 Twin-engined Light Bomber (Ki-2-I)
Allied Code Name: "Luise"


In February 1931, a Swedish-built Junkers K 37 aircraft had been purchased by private funds and donated to the Army in early 1932 as Aikuko (patriotic gift) No.1, this being the first of many such privately donated Aikuko machines. This machine subsequently seeing combat service in Manchuria.
In close association with the Army Type 93 Heavy Bomber, the Army was interested in devloping a twin-engined light bomber that was also based upon the qualities observed in the imported Swedish-built Junkers K 37. During the K 37's participation in combat in Manchuria in support of ground troops, its performance proved superior to that of the Mitsubishi Type 87 and the Kawasaki Type 88 Light Bombers. To replace these older aircraft, in September 1932 the Army asked Mitsubishi to redesign the K 37 to meet specific requirements for a new three-seat bomber that would become the Ki-2 in the new Kitai numbering system.
The design team remained that of the Ki-1 project, Nobushiro Nakata as chief designer, assisted by Kiro Honjo, HIsanojo Ozawa, and Jiro Tanaka. Capt. Komabayishi continued his liaison role for the Army. This new light bomber was to have a crew of three or four and be very manoeuvrable, especially in making tight turns. With one engine inoperative, it was to be able to maintain straight and level flight. Ease of handling in night landings and take-offs as well as daylight operations would be a strong consideration. Maximum speed should be 161 mph at 9,842 ft. Fuel capacity should allow for a 4 1/2 hr flight at 149 mph 9,842 ft with a 661 to 1,102 lb bomb load, or 6 hr at the same speed without a bomb load. Normal operating altitude would be from 6,561 ft to 9,842 ft, with a service ceiling of 22,965 ft. The engines were to be 450 hp Nakajima-built Jupiters. Two prototypes of the new bomber were asked for, the first to be completed by July 1933.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#300989 Verze : 0
Stručná historie:


V únoru 1931 byl jeden letoun Junkers K 37, postavený ve Švédsku, zakoupen Japonci ze soukromých prostředků a následně byl na počátku roku 1932, darován armádnímu letectvu jako Aikuko (vlastenecký dar) č. 1. Byl to první z mnoha takových soukromých darů, všechny nesly označení Aikuko. Junkerse K.37 pak bylo vidět při bojových letech v Mandžusku.

Armádní letectvo po uvěření letových vlastností projevilo zájem o lehký až střední bombardovací letoun postavený na základě bombardéru Junkers K.37. Nový letoun měl nahradit lehké bombardéry Micubiši Type 87 a Kawasaki Type 88.


Rikugun Koku Hombu vyzvalo v září 1932 svými specifikacemi společnost Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha. Prací se ujal tým konstruktérů, který pracoval na těžkém bombardéru Micubiši Ki-1. Byl to vedoucí projektu Nobuširo Nakata a se svými asistenty Kiro Hondžem, Hisanodžo Ozawou a Džiro Tanakou. Funkcí styčného důstojníka s armádním letectvem byl pověřen kpt. Komabajiši.


Armádní letectvo požadovalo tyto vlastnosti: maximální rychlost 260 km/h ve výšce 3 000 m, kapacita palivových nádrží měla umožnit let v trvání 4,5 h při rychlosti 240 km/h ve výšce 3 000 m s nákladem 300 až 500 kg pum. v případě plnění průzkumných letu měla být letová vytrvalost až 6 hodin. Operační výška se měla pohybovat v rozmezí 2 000 m až 3 000 m, dostup 7 000 m. Motory měly být Nakadžimu licenčně stavěné motory Jupiter. Letoun měl být schopen letu na jeden motor a měl být také obratný.


První vzlet se konal na jaře 1933. Jednalo se o dolnoplošník s pevným podvozkem s kapotovanými koly. Tento typ byl poměrně úspěšný a oblíbený na bojištích v Číně, proto následovala modifikovaná verze Mitsubishi Ki-2-II.



Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
http://www.airwar.ru/enc/bww1/ki2.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110439 Verze : 0
Fotografie Ki-2-I
Použité zdroje:
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe:“Japanese Aircraft 1910-1941“; Putnam Aeronautical Books rok 1990; ISBN: 1557505632

Micubiši Ki 2-I [Louise] -


Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#191343 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110431 Verze : 0
Teto obrázek je z modelářského serveru www.modelbud.pl
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110440 Verze : 0
Krásný obrázek bombardéru Ki-2-I od Mr. Shigeo Koike ze serveru www.ne.jp
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#164252 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více