Main Menu
User Menu

Micubiši Ki 2-I [Louise]

Mitsubishi Ki-2-I / 三菱 キ2-I 九三式双发轻爆击机

     
Název:
Name:
Micubiši Ki 2-I
Originální název:
Original Name:
キ2-I 一型九三式双发轻爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1933-DD.06.1934 Mitsubishi Internal Combustion Engine Manufacturing Co., Ltd., Nagoya /
DD.06.1934-DD.MM.1936 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
DD.11.1934-DD.08.1935 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1933-DD.MM.1936
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Mitsubishi 113
Kawasaki 13
total 126
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1933
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2760 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4420 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4650 kg
Rozpětí:
Wingspan:
19,952 m
Délka:
Length:
12,600 m
Výška:
Height:
4,636 m
Plocha křídla:
Wing Area:
56,20 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
78,65 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Jupiter vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 335,5 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
255 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,5 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m
Dolet:
Range:
900 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1630 km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm v polozakratý střelecké věži v přídi a
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 300 - 500 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ2-I 一型九三式双发轻爆击机 - Iči gata Kju san-šiki sokei bakugekiki - Armádní lehký dvoumotorový bombardér Typ 93-I (Ki-2-I)
Spojenecké kódové jméno: Luise
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#300989Verze : 0
MOD
Stručná historie:


V únoru 1931 byl jeden letoun Junkers K 37, postavený ve Švédsku, zakoupen Japonci ze soukromých prostředků a následně byl na počátku roku 1932, darován armádnímu letectvu jako Aikuko (vlastenecký dar) č. 1. Byl to první z mnoha takových soukromých darů, všechny nesly označení Aikuko. Junkerse K.37 pak bylo vidět při bojových letech v Mandžusku.

Armádní letectvo po uvěření letových vlastností projevilo zájem o lehký až střední bombardovací letoun postavený na základě bombardéru Junkers K.37. Nový letoun měl nahradit lehké bombardéry Micubiši Type 87 a Kawasaki Type 88.


Rikugun Koku Hombu vyzvalo v září 1932 svými specifikacemi společnost Mitsubishi Jukogyo Kabushiki Kaisha. Prací se ujal tým konstruktérů, který pracoval na těžkém bombardéru Micubiši Ki-1. Byl to vedoucí projektu Nobuširo Nakata a se svými asistenty Kiro Hondžem, Hisanodžo Ozawou a Džiro Tanakou. Funkcí styčného důstojníka s armádním letectvem byl pověřen kpt. Komabajiši.


Armádní letectvo požadovalo tyto vlastnosti: maximální rychlost 260 km/h ve výšce 3 000 m, kapacita palivových nádrží měla umožnit let v trvání 4,5 h při rychlosti 240 km/h ve výšce 3 000 m s nákladem 300 až 500 kg pum. v případě plnění průzkumných letu měla být letová vytrvalost až 6 hodin. Operační výška se měla pohybovat v rozmezí 2 000 m až 3 000 m, dostup 7 000 m. Motory měly být Nakadžimu licenčně stavěné motory Jupiter. Letoun měl být schopen letu na jeden motor a měl být také obratný.


První vzlet se konal na jaře 1933. Jednalo se o dolnoplošník s pevným podvozkem s kapotovanými koly. Tento typ byl poměrně úspěšný a oblíbený na bojištích v Číně, proto následovala modifikovaná verze Mitsubishi Ki-2-II.



Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
https://www.airwar.ru/enc/bww1/ki2.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110439Verze : 0
MOD
Fotografie Ki-2-I
Použité zdroje:
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe:“Japanese Aircraft 1910-1941“; Putnam Aeronautical Books rok 1990; ISBN: 1557505632

Micubiši Ki 2-I [Louise] -


Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#191343Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110431Verze : 0
MOD
Teto obrázek je z modelářského serveru www.modelbud.pl
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#110440Verze : 0
MOD
Krásný obrázek bombardéru Ki-2-I od Mr. Shigeo Koike ze serveru www.ne.jp
Micubiši Ki 2-I [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-I-Louise-t30477#164252Verze : 0
MOD