Micubiši Ki 2-II [Louise]

Mitsubishi Ki-2-II / 三菱 キ2-II 九三式双軽爆撃機二型
     
Název:
Name:
Micubiši Ki-2-II Mitsubishi Ki-2-II
Originální název:
Original Name:
キ2-II 九三式双軽爆撃機二型
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.04.1937-DD.MM.1938 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
61
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1937
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2880 kg 6349 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4550 kg 10031 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4700 kg 10362 lb
Rozpětí:
Wingspan:
19,962 m 65ft 5,9in
Délka:
Length:
12,700 m 41ft 8in
Výška:
Height:
4,636 m 15ft 2,5in
Plocha křídla:
Wing Area:
56,20 m2 604.93 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
80,96 kg/m2 16.58 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Type 94 (Ha-8) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec s maximálním výkonem 552 kW (750 k).
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Type 94 (Ha-8) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 542 hp for take-off and maximal power output was 740 hp,
driving a two-blade metal fixed-pitch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
283 km/h v 3000 m 175.8 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m 10,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7500 m 24606 ft
Dolet:
Range:
900 km 559.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1660 km 1031.5 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm ve střelecké věži v přídi a
1x pohyblivý kulomet typ 89 model 1 ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti.
Pumový náklad: 300 - 500 kg pum. Do pumovnice bylo možno svisle zavěsit 12 pum o hmotnosti po 15 kg.
One flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun mounted in a nose gun turret and
one flexible 0.303 inch Type 89 Model 1 machine-gun dorsal position.
Bomb load: 661 lb to 1,102 lb of bombs. Twenty 33 lb bombs could be carried internally installed vertically in the bomb bay.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ2-II 九三式双軽爆撃機二型 - Ni gata Kju san-šiki sokei bakugekiki - Armádní lehký dvoumotorový bombardér Typ 93-I (Ki-2-I)
Spojenecké kódové jméno: Luise
キ2-II 九三式双軽爆撃機二型 - Ni gata Kyu san-shiki sokei bakugekiki - Army Type 93-1 Twin-engined Light Bomber (Ki-2-I)
Allied Code Name: "Luise"


A revised version designated the Type 93-2 (Ki-2-II) began coming off the production line in 1936, replacing the earlier model. These had the superior 550 hp Type 94 (Ha-8) radial engines, these giving much improved overall performance with maximum speed increased to 283 km/h (176 mph). The undercarriage was now made retractable, folding forward into the engine nacelles. The pilot's cockpit was fitted with a rearward sliding canopy, and some had a ball-turret-like cover over the nose gunner's position for aircraft assigned to cold weather areas. Some of the corrugated panels on the wing were replaced with smooth skin, and a landing light was fitted in a fairing under the fuselage. With these modifications, the maximum speed of the aircraft was increased by about 18.7 mph. A total of 61 Ki-2-IIs were built.


During the Sino-Japanese conflict, the bomber was used mainly in northern China and Manchurian Campaigns. Performance of this new type was considered far superior to that of the Ki-1 and Ki-3. In time, many were relegated to the training role and remained in service for a long time. This became the last Japanese aircraft to have corrugated metal skinning.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
www.aviastar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-II-Louise-t30473#300994 Verze : 0
Mitsubishi Ki-2-II
- / - / Louise
九三式双軽爆撃機 / Kyusan-shiki sokei bakugekiki / Armádní lehký dvoumotorový bombardér Typ 93-2


Historie:
Modifikovaná verze Micubiši Ki-2-II navázala na poměrně úspěšnou verzi Ki-2-I. Modernizace spočívala v montáži silnějších motorů, zakryté kabině pilota a zakrytého střeliště, z hlediska aerodynamiky bylo důležité použití zatahovacího podvozku. Letové vlastnosti se znatelně zlepšily a mohly být zvýšena max. pumová zátěž. Letové vlastnosti byly dobré a tak se tento letoun zúčastnil i operací v čínsko-japonském konfliktu, tehdy letal nad severní Čínou a nad Mandžuskem. Letoun byl mnohem oblíbenější než jeho součastníci Ki-1 a Ki-3.

Civilní varianta Micubiši Ki-2-II dostala jméno "Otori" (Fénix) byl v majetku tiskového koncernu Asahi Šimbun a nesl civilní označení J-BAAE. V letech 1936 až 1939 uskutečnil celou řadu dálkových a agitačních letů. Lze například jmenovat let na trase Tačikawa - Bankok v čase 21 hodin 36 min, nebo let podél hranic Číny (9300 km). V každém případě to byl poslední letoun, který použil hliníkový vlnitý plech (patent Junkers).
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-II-Louise-t30473#110428 Verze : 1
Fotografie Ki-2-II
Použité zdroje:
Robert C Mikesh and Shorzoe Abe:“Japanese Aircraft 1910-1941“; Putnam Aeronautical Books rok 1990; ISBN: 1557505632

Micubiši Ki 2-II [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-II-Louise-t30473#191350 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek
Micubiši Ki 2-II [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-II-Louise-t30473#110399 Verze : 0
Obrázek je z modelářského serveru www.modelbud.pl
Micubiši Ki 2-II [Louise] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-2-II-Louise-t30473#188812 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více