Název: Name: | Nakadžima Ki 8 | |
Originální název: Original Name: | キ8 航空機, Ki-hachi Kokūki | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.03.1934-DD.05.1935 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta / | |
Období výroby: Production Period: | DD.03.1934-DD.05.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 prototypů | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1585 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2111 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12.880 m | |
Délka: Length: | 7,170 m | |
Výška: Height: | 3,570 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 28.50 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 74,10 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima Kotobuki 3 o vzletovém výkonu 404 kW (550 k) vrtule dvoulistá o průměru 2900 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 350 l + 25 l oleje | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 328 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 296 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,6 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8760 m | |
Dolet: Range: | 800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7mm (500 nábojů na hlaveň) 1x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Výstup na výšku: 4000 m za 7 min 52 s; 5000 m za 12 min | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-8-t30427#110292Verze : 0
Vláďa
MOD
Nakajima Ki-8
Experimental fighter
Stručná historie:
Počátkem třicátých let vyjádřilo velení japonského armádního letectva - Rikugun Koku Hombu přání - zavést do výzbroje tehdy v Evropě moderní dvoumístné jednomotorové stíhací letouny. V roce 1933 továrna Nakajima Hikoki K. K. předvedla představitelům této složky moderně koncipovaný celokovový dolnoplošník, který byl v systému Kitai označen Ki-8. Letoun byl shledán jako zajímavý a továrna získala objednávku na stavbu pěti prototypů, již při zkouškách prvního prototypu bylo zjištěno několik nepříjemných vlastností, které byly s větším či menším úspěchem odstraňovány na dalších prototypech, nevětším problémem byla nestabilita za letu a poměrně malý dolet, ten ale byl dán chybnou strategií Rikugun Koku Hombu, velení letectva tehdy mělo představu, že vždy po 700 – 750 km bude letiště a tak dolet 800 km měl být dostačující. Tato představa vzala za své brzy během bojů v Číně, kdy stíhačky nemohly díky malému doletu doprovodit bombardéry a ty trpěly ztrátami.
Na přelomu let 1934/35 byl projekt ukončen a Rikugun Koku Hombu již o takový letoun neprojevilo zájem.
Experimental fighter
Stručná historie:
Počátkem třicátých let vyjádřilo velení japonského armádního letectva - Rikugun Koku Hombu přání - zavést do výzbroje tehdy v Evropě moderní dvoumístné jednomotorové stíhací letouny. V roce 1933 továrna Nakajima Hikoki K. K. předvedla představitelům této složky moderně koncipovaný celokovový dolnoplošník, který byl v systému Kitai označen Ki-8. Letoun byl shledán jako zajímavý a továrna získala objednávku na stavbu pěti prototypů, již při zkouškách prvního prototypu bylo zjištěno několik nepříjemných vlastností, které byly s větším či menším úspěchem odstraňovány na dalších prototypech, nevětším problémem byla nestabilita za letu a poměrně malý dolet, ten ale byl dán chybnou strategií Rikugun Koku Hombu, velení letectva tehdy mělo představu, že vždy po 700 – 750 km bude letiště a tak dolet 800 km měl být dostačující. Tato představa vzala za své brzy během bojů v Číně, kdy stíhačky nemohly díky malému doletu doprovodit bombardéry a ty trpěly ztrátami.
Na přelomu let 1934/35 byl projekt ukončen a Rikugun Koku Hombu již o takový letoun neprojevilo zájem.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-8-t30427#249605Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Nakajima Ki-8
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-8-t30427#110293Verze : 0
Vláďa
MOD
Přidám ještě dvě fotografie a jednu kresbu Ki-8
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-8-t30427#249591Verze : 0
Vláďa
MOD
Použité prameny:
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Volume 5, Nakajima Aircrafts. Shuppan-Kyodo Publishers, Tokyo, Japan, rok 1983
Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki8.html
www.modelbud.pl - barevný obrázek
archiv autora
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Volume 5, Nakajima Aircrafts. Shuppan-Kyodo Publishers, Tokyo, Japan, rok 1983
Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki8.html
www.modelbud.pl - barevný obrázek
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-8-t30427#249597Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.