Název: Name: | Jakovlev Jak-9PD | Yakovlev Yak-9PD |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-9ПД | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.12.1942-DD.08.1943 Omský letecký závod č. 166, Omsk | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1942-DD.08.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 5 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | ? lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3117 kg | 6872 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | 31ft 11,45in |
Délka: Length: | 8,550 m | 28ft 0,61in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 181,749 kg/m2 | 37.23 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PD, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec přeplňovaný dvoustupňovým kompresorem V. A. Dolležala E-100, výkonu motoru 867 kW v h 2 700 m. Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu. | Klimov VK-105PD twelve-cylinder supercharged liquid-cooled engine rated at 1,180 hp at 8,858 ft, driving a three-blade variable-pitch VISh-105TL propeller of diameter 9ft 2,23in |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 592 km/h v 5600 m | 367.9 mph in 18373 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 25,0 min do 11650 m | 25,0 min to 38222 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12400 m | 40682 ft |
Dolet: Range: | 500 km | 310.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm se 120 náboji na hlaveň | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing axis of the propeller with 120 rounds. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tento letoun byl testován od 16.4.1943 do 25.6.1943 u 12.GIAP a provedl 69 letů. | - |
Zdroje: Sources: | Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, AJ Press, Warszawa, Poland, 1999, ISBN 83-7237-019-2. L+K č. 26/1980, Václav Němeček, Letadla 39-45, Jakovlev I-28 a Jak-9PD http://www.airpages.ru/ru/yak9pd.shtml http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9pd.html www.wunderwaffe.narod.ru archiv autora |