Main Menu
User Menu

Jokosuka E6Y1

Yokosuka E6Y1 / 海军91型双层飞机侦察水横须贺

     
Název:
Name:
Jokosuka E6Y1 model 1
Originální název:
Original Name:
海军91型双层飞机侦察水横须贺
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.12.1933-DD.MM.1934 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
01.12.1933-DD.MM.1934
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1932 Yokosho 2-Go Kai
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
590 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
800 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
8,000 m
Délka:
Length:
6,890 m
Výška:
Height:
2,830 m
Plocha křídla:
Wing Area:
16,88 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
47,39 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden Jimpu, vzduchem chlazený hvězdicový sedmiválec o vzletovém výkonu 118 kW (160 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
169 km/h v 1615 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
126 km/h v 1250 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
23,58 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
3320 m
Dolet:
Range:
330 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
610 km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
海军91型双层飞机侦察水横须贺 / Námořní lehký průzkumný plovákový letoun typ 91 model 1


Letová vytrvalost: 2,17 - 4,4 h


E6Y1 byl prvním sériově vyrobeným letounem pro službu japonských na ponorkách. Japonské námořnictvo jej zařadilo do výzbroje v roce 1931.
V průběhu let 1937-1938 E6Y sloužil na palubě ponorek I-5, I-6, I-7 a I-8.


Letounek provedl několik průzkumných letů během "Šanghajského incidentu" právě v oblasti Šanghaje.
V době vypuknutí války v Pacifiku byl již beznadějně zastaralý, ale poslední operační let byl proveden až v květnu 1943.
Zdroje:
Sources:
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrin Do Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
https://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html
https://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm
https://www.cofe.ru/avia/Y/Y-28.htm
https://vikond.comtv.ru/seiran.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-E6Y1-t30321#109727Verze : 0
MOD
Fotografie z mého archivu.
Jokosuka E6Y1 -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-E6Y1-t30321#109728Verze : 0
MOD
Přidám ještě kamuflážní schéma, které umožní i představu o celkovém tvaru letadla
Jokosuka E6Y1 -


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-E6Y1-t30321#116211Verze : 0
MOD