Tačikawa Ki 54b [Hickory]

Tachikawa Ki-54b / 立川 キ54乙 一式双発高等練習機
     
Název:
Name:
Tačikawa Ki 54b Tachikawa Ki-54b
Originální název:
Original Name:
一式双発高等練習機 キ54乙
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.1945 Tachikawa Airplane Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1368
První vzlet:
Maiden Flight:
15.06.1940
Osádka:
Crew:
5 - 9 (žáci a instruktoři)
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3120 kg 6878 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4080 kg 8995 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
17,900 m 58ft 8,72in
Délka:
Length:
11,940 m 39ft 2,07in
Výška:
Height:
3,580 m 11ft 8,93in
Plocha křídla:
Wing Area:
40,0 m2 430.56 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
102,00 kg/m2 20.89 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Hitači Ha-13a Armádní motor typ 98, vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 375 kW (510 k), nominální výkon 346 kW (470 k) v 1 800 m.
Vrtule dvoulistá stavitelná typ Hamilton Standard.
Hitachi Army Type 98 Ha-13a nine cylinder air-cooled radial engine, rated 503 hp for take-off, nominal power 464 hp at 5,900 ft,
driving a two-blade variable-pitch propeller type Hamilton-Standard.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
367 km/h v 2000 m 228 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
240 km/h v 1829 m 149.1 mph in 6000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,1 m/s 807.1 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
20,3 min do 5000 m 20,3 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7180 m 23556 ft
Dolet:
Range:
960 km 596.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
4x pohyblivý kulomet Type 89 ráže 7,7 mm ve čtyřech střeleckých pozicích.
Pumový náklad: do celkové hmotnosti 480 kg (10x 15 kg cvičné pumy).
Four flexible 0.313 inch Type 89 Model 1 and
practice bombs up to 1,058lb.
Uživatelské státy:
User States:
Japonsko (Císařské armádní letectvo)
Mandžukuo
Čínská republika
ČLR
Francouzská Indočína
Japan (Imperial Japanese Army Air Force)
Manchukuo
Republic of China
People's Republic of China
French Indochina
Poznámka:
Note:
Armádní pokračovací cvičný letoun typ 1 model C.
Spojenecké kódové jméno - Hickory.
Army type 1 Operations Trainer Model B.
The Allies is "Hickory"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, rok 1987, str. 255, ISBN: 0-87021-313-X
L+K č. 2/1971 a č. 10/2004, Letadla 1939 - 45
www.aviastar.org
http://pwencycl.kgbudge.com/K/i/Ki-54_Hickory.htm
http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki54.html
http://www.cofe.ru/avia/T/T-2.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-54b-Hickory-t30164#108722 Verze : 0
Fotografie Ki-54b Hickory
Tačikawa Ki 54b [Hickory] -


Tačikawa Ki 54b [Hickory] -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-54b-Hickory-t30164#108729 Verze : 0
O tvarech asi nejvíce napoví trojpohledový náčrtek, který vyobrazuje Ki-54-Ib Hickory
Tačikawa Ki 54b [Hickory] -


URL : https://www.valka.cz/Tacikawa-Ki-54b-Hickory-t30164#108728 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více