Název: Name: | Jokosuka H5Y2 model 12 | Yokosuka H5Y2 Model 12 |
Originální název: Original Name: | 空技廠 H5Y2・九九式二号飛行艇 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 Hiro Naval Arsenal, Hiro DD.MM.1940-DD.MM.1940 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 18 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7655 kg | 16876 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11510 kg | 25375 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31,567 m | 103ft 6,79in |
Délka: Length: | 20,523 m | 67ft 3,99in |
Výška: Height: | 6,456 m | 21ft 2,16in |
Plocha křídla: Wing Area: | 107,74 m2 | 1159.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 106,83 kg/m2 | 21.88 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK1A Šinten 21, vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 883 kW (1200 k). Vrtule kovové trojlisté stavitelné o průměru 3 710 mm. | Mitsubishi MK1A Shinten 21, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines rated at 1,184 hp for take-off, driving a three-bladed variable-pitch propellers of 12ft 2,06in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8 129 l | 1,788 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 305 km/h v 1000 m | 187.7 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 240 km/h v 1000 m | 137.9 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 14,0 min do 3000 m | 14,0 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5140 m | 16864 ft |
Dolet: Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4700 km | 2920.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v předním střelišti, 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v ocasní střelecké věži. Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (obvykle 2x 250 kg hlubinných pum). | One flexible forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open bow position, One flexible forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in a tail turret. Bomb load: up to 1,102 lb of bombs or depth-charges. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九九式飛行艇 - 99 šiki hikótei - Létající člun Typ 99 Spojenecké kódové jméno: Cherry Letová vytrvalost: 26 h - Letoun měl křídlo nesené vysoko nad trupem na vzpěrách. Svou koncepcí připomínál zmenšený létající člun Kawaniši H6K Mavis. Výkony hydroplánu byly špatné, výkon motorů nestačil a hydroplán byl podmotorovaný. Konstrukce byla potíže se strukturání pevností. Několik hydroplánů na počátku války sloužilo k protiponorkovému hlídkování, ale zejména díky slabým výkonům byly brzy přešly do druhé linie, kde sloužily především jako dopravní a také pro výcvik nových osádek. | 九九式飛行艇 - 99shiki hikōtei - Type 99 Flying Boat Allied code name: "Cherry" Endurance: 26 hours - The H5Y was a twin-engine parasol wing aircraft, and thus resembled a scaled-down version of the Kawanishi H6K "Mavis". Performance was found to be poor however, with the aircraft underpowered and suffering from structural problems which delayed production. Although some were used for coastal anti-submarine patrols early in World War II, they were quickly transferred to second line duties such as transport or training. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five: Flying Boats, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1962, Revised and reprinted 1968, pp. 136-137, ISBN 356-01449-5. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/h5y.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/h5y.html members.fortunecity.se - foto archiv autora |