Main Menu
User Menu

Nakadžima Ki 11

Nakajima Ki-11 / 中島 キ11 航空機

     
Název:
Name:
Nakadžima Ki-11
Originální název:
Original Name:
中島キ11 航空機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.04.1935-DD.12.1935 Nakajima Aircraft Company, Ltd., Ōta /
Období výroby:
Production Period:
DD.04.1935-DD.12.1935
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1259 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1560 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1700 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,886 m
Délka:
Length:
7,752 m
Výška:
Height:
3,330 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,10 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
81,70 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima Kotobuki 3 o vzletovém výkonu 448,7 kW (610 k) při 2 500 ot/min a
bojovém 522,2 kW (710 k) při 2 500 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
200 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
420 km/h v 4300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
367 km/h v 3048 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,97 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,4 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m
Dolet:
Range:
1100 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm (500 nábojů na hlaveň)
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
- キ11 航空機 / Ki-jyuichi Kokūki / Armádní experimentální stíhací letoun
- třetí prototyp vrtule trojlistá polohovatelná o průměru 2 900 mm
a dosahoval max. rychlosti 430 km/h
- letová vytrvalost 2,5 hodiny
Zdroje:
Sources:
uvedeno v posledním příspěvku
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-11-t29900#249611Verze : 0
MOD
Nakajima Ki-11
- / - / -
キ11 航空機 / Ki-jyuichi Kokūki / eperimentální stíhací letoun


Stručná historie:
V roce 1934 japonská armáda potřebovala pro své jednotky nový stíhací letoun, který by nahradil již zastarávající stíhačky Nakajima Typ 91. Po odmítnutí jednoplošného prototypu Kawasaki Ki-5, se stal problém náhrady Typu 91 již urgentním.
Zadáním soutěže byly obeslány dvě společnosti, které se zabývaly výrobou letecké techniky. Továrna Kawasaki Kogyo Kabushiki Kaisha Kokuki, měla navrhnout projekt dvouplošné stíhačky Ki-10 a Nakajima Hikoki Kabushiki Kaisha dostala shodné zadání, ale koncepce letounu označeného Ki-11 měla být jednoplošná. Konstruktéři továrny Nakajima inženýři Tei Koyama a Sinroku Inoue se nechali inspirovat tehdejší „žhavou“ novinku americkým Boeingem P-26. Celkem továrna Nakajima postavila od dubna do prosince 1935 čtyři prototypy, přičemž čtvrtý prototyp byl nejvyspělejší. Konstrukce letounů byla smíšená, celokovová skořepina trupu, křídla byla potažena panely z překližky a křidélka byla potaženy plátnem. Motor byl Nakajima Kotobuki 3 s výkonem 710 koní, tři prototypy (1., 2. 4.) měly dvoulistou vrtuli, třetí prototyp měl vrtuli trojlistou polohovatelnou. Podvozek byl pevný kapotovaný.
Obecně lze říci, že projekt Ki-11 byl konstrukčně navržen především pro rychlost a konkurenční Kawasaki Ki-10 zase s ohledem na maximální obratnost. Japonské armádní letectvo si vybralo obratný Ki-10 a Nakajima Ki-11 poté co splnila úlohu nátlakového letounu a po přijetí Kawasaki Ki-10 do výzbroje armádního letectva, zůstaly továrně Nakajima nevyužité prototypy. Továrna se snažila nabídnout letouny i zahraničním zájemcům z jihovýchodní Asie, ale toto obchodní jednání bylo neúspěšné. První tři prototypy potom sloužily k testování různých typů motorů a výstroje, čtvrtý prototyp byl přeznačen na AN-1, dostal civilní označení J-BBHA a byl odprodán tiskovému koncernu Asahi Shimbun, kde s ním pilot Mosaburo Niino dne 31. 12. 1935 ustanovil rekord v maximální rychlosti dosažené civilním letadlem. Na trase Tokio - Ósaka dosáhl průměrné rychlosti 398,1 km/hod. Tento rekord byl překonán o necelé dva roky později ( v březnu 1937) letounem Mitsubishi Kamikaze (armádní označení Ki-15), také tento letoun byl v majetku koncernu Asahi Shimbun.
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-11-t29900#107388Verze : 0
MOD
Na prvních dvou fotografiích je první prototyp Ki-11.01 a dole je prototyp třetí Ki-11.03
Nakadžima Ki 11 -


Nakadžima Ki 11 -


Nakadžima Ki 11 -


Nakadžima Ki 11 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-11-t29900#107389Verze : 0
MOD
Na fotografii a barevném obrázku je Ki-11.04, tedy rekordní letoun odprodaný koncernu Asahi Shimbun.
Nakadžima Ki 11 -


Nakadžima Ki 11 -


URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-11-t29900#159850Verze : 0
MOD
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 087021313X
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Volume 5, Nakajima Aircrafts. Shuppan-Kyodo Publishers, Tokyo, Japan, rok 1983
Famous Airplanes of the World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co-Ltd., Nakano Koku, Japan
www.modelbud.pl - barevný pohled z boku
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ki11.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Nakadzima-Ki-11-t29900#249613Verze : 0
MOD