Main Menu
User Menu

Aiči M6A1-K Nanzan

Aichi M6A1-K Nanzan / 愛知 M6A1-K「南山」

     
Název:
Name:
Aiči M6A1-K
Originální název:
Original Name:
愛知M6A1- K南山
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Aichi Aircrafts, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (přestavěn 3. a 4. prototyp)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3002 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3642 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4225 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,262 m
Délka:
Length:
10,640 m
Výška:
Height:
2,940 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
134,89 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Ajči АЕ1Р Atsuta 32, kapalinou chlazený invertní dvanáctiválec s válci do obráceného V o vzletovém výkonu 1 030 kW (1 400 k), 986 kW (1 340 k) v h= 1 700 m a 949 kW (1 290 k) v h= 5 000 m.
Vrtule trojlistá automaticky stavitelná s konstantní rychlostí otáčení o průměru 3 200 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
934 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
575 km/h v 3000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
295 km/h v 3000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m
Dolet:
Range:
1120 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2080 km
Výzbroj:
Armament:
Pumový náklad: 250 – 800 kg pum nebo letecké torpédo o hmotnosti 805 kg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
南山 - Nanzan - Jižní hora (jap.)


Oba prototypy vznikly z plovákového bombardéru pro ponorky Aichi M6A1 Seiran. , protože byly nyní vybaveny zatahovacím podvozkem a tím odpadla velká boční plocha plováků, mohla být zmenšena SOP, zmenšení bylo provedeno zcela jednoduše - byl odstraněn vrchní sklápěcí díl SOP, ta nyní vypadala jako po skutečné amputaci. Obě letadla byla vybavena dvojitým řízením, existovaly ale úvahy o jejich bojovém využití opět v úloze bombardéru.
Pro zhotovení Nanzanů byly použity dva prototypy Seiranů. Nejdříve bylo použito označení Seiran-Kai, teprve později bylo použito jméno Nanzan.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh, Monogram CLOSE-UP 13, Aichi M6A1 Seiran, Monogram Aviation Pubs., Boylston, Massachusetts, USA, rok 1975, ISBN 0-914144-13-8.
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945, Vol.2. Aichi Aircraft. Tokio, Shuppan Kyōdōsha (出版協同社), rok 1981.
Famous Airplanes of the World No.47, Imperial Japanese Navy Reconnaissance Seaplanes, Bunrindo Publishing, July 1994
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 23/1969, Letadla 1939-45, Václav Němeček
https://www.airwar.ru/enc/bww2/m6a.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Aici-M6A1-K-Nanzan-t29893#107302Verze : 0
MOD
Fotografie Nanzanu
Aiči M6A1-K Nanzan   -


URL : https://www.valka.cz/Aici-M6A1-K-Nanzan-t29893#107309Verze : 0
MOD
Ještě jsem našel dvě fotografie Nanzanu
Aiči M6A1-K Nanzan   -


Aiči M6A1-K Nanzan   -


URL : https://www.valka.cz/Aici-M6A1-K-Nanzan-t29893#108836Verze : 0
MOD
Barevné schéma tohoto prototypu
Aiči M6A1-K Nanzan   -


URL : https://www.valka.cz/Aici-M6A1-K-Nanzan-t29893#134252Verze : 0
MOD
Přikládám ještě tradiční trojpohledový náčrtek.
Aiči M6A1-K Nanzan   -


URL : https://www.valka.cz/Aici-M6A1-K-Nanzan-t29893#107303Verze : 0
MOD