Název: Name: | Kawasaki Ki 102c (Hei) | |
Originální název: Original Name: | 川崎 キ102丙・五式双発襲撃機 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.06.1945-DD.08.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi / | |
Období výroby: Production Period: | DD.06.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5200 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7600 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 8052 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,250 m | |
Délka: Length: | 13,150 m | |
Výška: Height: | 3,700 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,0 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 11 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min. Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1 630 l + 2x 200 l v přídavných nádržích pod křídly. | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 580 km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 9,28 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,1 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 – 13500 m | |
Dolet: Range: | 1500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2200 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-155-I ráže 30 mm ve spodní části přídě a 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v trupu sřílející šikmo vzhůru. | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Noční stíhací letoun postavený na základě těžkého stíhače Kawasaki Ki-102a. Upraven byl trup, který byl prodloužen, přestavěné byly i ocasní plochy, křídla s větším rozpětím a nosnou plochou, měla poskytnout větší stabilitu a vyšší výkony ve velkých výškách. Druhý člen osádky již neměl bránit letoun před útoky ze zadní části, ale obsluhoval primitivní radiolokátor, jehož anténa rotovala pod plexisklovým kryten nad hřbetem letounu. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990 L+K 24/1986, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102 Randy http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322 www.warbirdsresourcegroup.org www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102c-Randy-t29883#107252Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawasaki Ki-102c
キ102丙 / - / Randy
Vznik a popis:
Kawasaki Ki-102c byl upraven s ohledem pro své nové určení z typu a, zvětšeno bylo rozpětí a tím i nosná plocha křídla (o 6 m2) na hodnotu 40 m2, dále byl prodloužen trup. To vše byly úpravy na zlepšení výškových vlastností a zlepšení vzletových vlastností, aby letoun mohl lépe operovat v noci. Nad trupem bylo instalováno kapkovité pouzdro s rotující anténou vyhledávacího radaru.
Motor byl přeplňován turbokompresorem Ru-102 a díky tomu byl jmenovitý výkon ve výšce 8200 m ještě na velmi slušné hodnotě 1 250 koní, pokud byl motor přeplňován mechanickým dvoustupňovým kompresorem byl tento výkon udržen pouze do výšky 5200 m.
Letoun vznikl pouze ve dvou exemlářích, z nichž jeden byl ještě v červenci 1945 zalétán, druhý prototyp zůstal nedokončen.
[b]Použité prameny:[/b]
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora
キ102丙 / - / Randy
Vznik a popis:
Kawasaki Ki-102c byl upraven s ohledem pro své nové určení z typu a, zvětšeno bylo rozpětí a tím i nosná plocha křídla (o 6 m2) na hodnotu 40 m2, dále byl prodloužen trup. To vše byly úpravy na zlepšení výškových vlastností a zlepšení vzletových vlastností, aby letoun mohl lépe operovat v noci. Nad trupem bylo instalováno kapkovité pouzdro s rotující anténou vyhledávacího radaru.
Motor byl přeplňován turbokompresorem Ru-102 a díky tomu byl jmenovitý výkon ve výšce 8200 m ještě na velmi slušné hodnotě 1 250 koní, pokud byl motor přeplňován mechanickým dvoustupňovým kompresorem byl tento výkon udržen pouze do výšky 5200 m.
Letoun vznikl pouze ve dvou exemlářích, z nichž jeden byl ještě v červenci 1945 zalétán, druhý prototyp zůstal nedokončen.
[b]Použité prameny:[/b]
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 102c [Randy] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102c-Randy-t29883#107256Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.