Linkový autobus vycházející z řady Karosa 730. Autobus má samonosnou karosérii s motorem umístěným za zadní nápravou.
Technická data Rozměry: - celková délka: 11 055 mm - šířka: 2 500 mm - výška: 3 165 mm - rozvor: 5 600 mm
Hmotnosti: - pohotovostní hmotnost: 9 600 kg - užitečné zatížení: 5 840 kg (s použitím parametru 0,5 m2 na 1 stojící osobu) - celková hmotnost: 15 440 kg
Maximální rychlost: 100 km/h Měrný výkon: 9,52 kW/t Objem palivové nádrže: 240 l Základní spotřeba paliva: 20,5 l / 100 km Provozní spotřeba: 30 l /100 km
Motor: - typ: Škoda ML 635 - čtyřdobý, vznětový 6válec s přímým vstřikem paliva
URL : https://www.valka.cz/CZK-Karosa-C-734-linkovy-autobus-t29764#106157
Verze : 0
Autobusy C-734 ( linkový) a B-731(mestský) umožňujú po malej montážnej úprave zavesovanie skladacích zdravotníckych nosidiel s ranenými. Autobusy C-734 a B-731 sú vhodné pre odsun sediacich a ležiacich ranených i na väčšie vzdialenosti. Vnútorný priestor je možné v zimnom období dobre vykurovať. Pre odsun ranených sa používajú linkové i mestské autobusy.
K úprave autobusu je treba 10 popruhov s hákom pre zavesenie do nadokenných otvorov a 10 popruhov s prackami ( přezkami) a príslušná súprava závesov podľa typu autobusu :
- mestský typ – označené červenou, - linkový typ – označené modrou.
Odsunová kapacita autobusu :
- linkového : 45 sediacich alebo 15 ležiacich + 2 ležiaci na nosidlách na podlahe + 13 sediacich ranených,
- mestského : 30 sediacich alebo 15 ležiacich + 3 ležiaci na nosidlách na podlahe + 6 sediacich ranených..
Postup pri vystrojovaní autobusu :
Z autobusu C-734 sa vymontujú mimo zadného päťmiestneho sedadla a 4 zadných rád na pravej strane všetky sedadlá. Odstránia sa sieťky na batožinu aj s držiakmi, zadržovacie tyče.
Z autobusu B-731 sa vymontujú mimo zadného päťmiestneho sedadla a 2 zadných rád na pravej strane všetky sedadlá. Odstránia sa sieťky na batožinu aj s držiakmi, zadržovacie tyče.
Popruhy s hákom sa zavesia na držiak (záves zo súpravy k zavesovaniu nosidiel) na bočnej stene autobusu. Popruhy s prackami sa prevlečú držiakmi (záves zo súpravy pre zavesovanie nosidiel) tak, aby oká pre zavesenie nosidiel boli smerom k oknám. Stredný nosný popruh je vedený po vonkajšej strane nosidiel. Popruhy sa prackou skrátia tak, aby oká pre zavesenie nosidiel boli u všetkých popruhov v rovnakej výške a nosidlá vo vodorovnej polohe.
Nosidlá s ranenými sa nakladajú bočnými dverami. Umiestňovanie nosidiel do popruhov vo vnútri autobusu vykonávajú najmenej 3 osoby. Najskôr sa umiestni horná rada nosidiel, potom stredná a nakoniec dolná. Po zavesení nosidiel sa pripevnia nosné popruhy k podlahe a starostlivo sa napnú tak, aby počas prepravy nedochádzalo k veľkým výkyvom. Nosidlá uložené na podlahe sa nakladajú prednými dverami pri vodičovi.
Úprava autobusu pre zdravotnícky odsun ( vrátane vymontovania sedadiel ) trvá zacvičenej pracovnej skupine minimálne 2 hodiny.
Ak nie sú voľne uložené v strednej časti autobusu nosidlá, , je prístup ku všetkým raneným veľmi dobrý. Odsun ranených v uvedených autobusoch je veľmi šetrný.
Zdroj : Zdrav-23-6
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Autobus C-734 po úprave
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Zavesené nosidlá v interiéri autobusu C-734
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Jedna z odsunových verzií
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Schéma zavesenia nosidiel
URL : https://www.valka.cz/CZK-Karosa-C-734-linkovy-autobus-t29764#309045
Verze : 0
Reklama
...
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/CZK-Karosa-C-734-linkovy-autobus-t29764#106158
Verze : 0
Autobus v běžném dopravním provedení. Vyfoceno na Dni otevřených dveří v Čáslavi dne 20. května 2017.
URL : https://www.valka.cz/CZK-Karosa-C-734-linkovy-autobus-t29764#608426
Verze : 0
Reklama
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.