BB - S.M.S. Wittelsbach (1900)

S.M.S. Wittelsbach
S.M.S. Wittelsbach
     
Název:
Name:
S.M.S. WittelsbachS.M.S. Wittelsbach
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Wittelsbach
Kategorie:
Category:
bitevní loďBattleship
Třída:
Class:
Wittelsbach
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
Kaiserliche Werft Wilhelmshaven, Wilhelmshaven /
Založení kýlu:
Laid Down:
30.09.1899
Spuštění na vodu:
Launched:
03.07.1900
Uvedení do služby:
Commissioned:
15.10.1902
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
08.03.1921 1)
Velitel:
Commander:
15.10.1902-DD.12.1902 Wallmann, Johannes (Kapitän zur See)
DD.12.1902-DD.01.1904 Stein, Johannes (Kapitän zur See)
DD.01.1904-DD.09.1905 Winkler, Raimund (Kapitän zur See)
DD.09.1905-DD.09.1908 Spee, Maximilian Johannes Maria Hubert von (Kapitän zur See)
DD.09.1908-DD.MM.RRRR Begas, Alfred (Fregattenkapitän)
DD.MM.RRRR-20.09.1910 Begas, Alfred (Kapitän zur See)
16.10.1911-DD.05.1912 Hahn, Max (Kapitän zur See)
DD.05.1912-DD.09.1912 Lange, Richard (Kapitän zur See)
DD.09.1912-DD.06.1914 Behring, Ehler (Kapitän zur See)
DD.06.1914-DD.01.1916 Mantey, Eberhard von (Kapitän zur See)
DD.01.1916-24.08.1916 Lüring, Friedrich (Korvettenkapitän)
01.06.1919-DD.MM.1919 Schepke, Botho (Kapitänleutnant)
DD.MM.1919-DD.03.1920 Pauli, Edmund (Kapitänleutnant)
DD.03.1920-DD.03.1920 Mühlau, Helmuth (Korvettenkapitän)
DD.03.1920-08.03.1921 -, - ( )
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
33 důstojníků, 650 poddůstojníků a námořníků

33 Officers and 650 Enlisted
Technické údaje:
Technical Data:
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
11774 t11588 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
12798 t12596 long tons
Délka:
Length:
126,80 m416 ft
Šířka:
Beam:
20,80 m68 ft 3 in
Ponor:
Draught:
8,04 m26 ft 5 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 100-225 mm (+ 100 mm týkového dřeva)
paluba: 50 mm
šikmé pancéřování: 75–120 mm
hlavní dělové věže: 50-250 mm
kasematy: 140 mm
štíty děl: 150 mm
citadela: 140 mm
přední velitelské stanoviště: 250 mm
zadní velitelské stanoviště: 140 mm
Belt: 3.9-8.9 in (and 3.9 in of Teak Wood)
Deck: 2.0 in
Sloping Deck Armor: 3.0–4.7 in
Main Gun Turret: 2.0-9.8 in
Casemates: 5.5 in
Shield: 5.9 in
Citadel: 5.5 in
Fore Command Station: 9.8 in
Aft Command Station: 5.5 in
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
12x kotel
3x třístupňový parní stroj
12x Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
10296,6 kW při ? ot/min13808 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t? long tons
Výkony:
Performance:
Rychlost:
Speed:
33,5 km/h18.1 kt
Dosah:
Range:
9260 km při rychlosti 18,5 km/h5000 nm at speed 10 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 28 cm MRK L/40 ve věži Drh.L. C/92 (2x II)
- 340 střel
18x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (18x I)
- 2520 střel
12x kanon 8,8-cm-SK L/30 na lafetě MPL C/89 (12x I)
- 1800 střel
6x 45 cm torpédomet
- 12-16 torpéd
4x 28 cm MRK L/40 Gun, cal. 11-in in Drh.L. C/92 Turret (2x II)
- 340 Shells
18x 15-cm-SK L/40 Gun, cal. 5.9-in, on MPL Mount (18x I)
- 2520 Shells
12x 8,8-cm-SK L/30 Gun, cal. 3.5-in, on MPL C/89 Mount (12x I)
- 1800 Shells
6x Torpedo-tube, cal. 17.7-in
- 12-16 Torpedoes
Vybavení:
Equipment:
??
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
--
Poznámka:
Note:
původ jména: Wittelsbachové

1) 20.09.1910: vyřazena ze služby
16.10.1911: znovu zařazena do služby
24.08.1916: znovu vyřazena ze služby
01.06.1919: znovu zařazena do služby
Name Origin: House of Wittelsbach

1) 20.09.1910: Decommissioned
16.10.1911: Recommissioned again
24.08.1916: Decommissioned again
01.06.1919: Recommissioned again
Zdroje:
Sources:
deutsche-schutzgebiete.de
www.german-navy.de
www.worldwar1.co.uk
https://de.wikipedia.org/wiki/SMS_Wittelsbach
https://en.wikipedia.org/wiki/SMS_Wittelsbach
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wittelsbach-1900-t29738#685791 Verze : 1
Stručná historie S.M.S. Wittelsbach

V júli 1900 ešte počas dokončovacích prác do nej narazila obrněná loď S.M.S. Baden - škody boli malé. Po zaradení do služby boli až do decembra 1902 vykonávané skúšobné a cvičné plavby. 13.12.1902 v hustej hmle narazila na pobrežie v blízkosti Kielu . Vyslobodenie a odtiahnutie do dokov v Kieli trvalo sedem dní. Do roku 1910 bola používaná na podporné služby flotile. 20.09.1910 boila vyradená zo služby a preradená do rezervy. 16.10.1911 bola znova zaradená do služby a v roku 1913 sa zúčastnila manévrov flotily. V tomto roku poslúžila ako transport sochy poslanej do Nórska ako dar nórskemu ľudu. 30.03.1914-29.04.1914 bola pridelená k cvičnej eskadre. Po vypuknutí WWI bola pridelená k 4. eskadre bitevných lodí. Bola vyslaná na pomoc stroskotanému krížniku S.M.S. Magdeburg. Ďalej operovala v Baltickom a koncom roku 1914 a začiatkom (až do apríla) roka 1915 v Severnom mori. V apríli sa podrobila opravám vo Wilhelmshavene a v máji sa podieľala na operáciách na Balte na podporu nem. armády. Pri tejto príležitosti dostala tretí (falošný) komín aby pripomínala loď silnejšej triedy Braunschweig. V máji až júli 1915 vykonávala tiež hliadkové plavby v Severnom mori. Po ich skončení bola prevelená do Gdaňska . 11.07.1915 narazila na pobrežie ale dostala sa z toho vlastnými silami a bez poškodenia.. V júli až septembri 1915 operovala na Balte a tiež v blízkosti Gotlandu. 11.11.1915 bola naspäť v Kieli . 24.8.1916 bola vyradená zo služby. Po rekonštrukcii bola 01.06.1919 znova zaradená do služby ako materská loď malých mínoloviek. Táto služba jej však nevydržala dlho, lebo už v roku 1920 bola znovu vyradená zo služby a v roku 1921 predaná a zošrotovaná.

Zdroj: archiv autora ...
URL : https://www.valka.cz/BB-S-M-S-Wittelsbach-1900-t29738#115972 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více