Main Menu
User Menu

Fiat G.56

     
Název:
Name:
Fiat G.56
Originální název:
Original Name:
Fiat G.56
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 SA Aeronautica d’Italia,Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (MM.536 a MM.537)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.03.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2900 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3854 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,850 m
Délka:
Length:
9,560 m
Výška:
Height:
3,131 m
Plocha křídla:
Wing Area:
21,11 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,57 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603A o vzletovém výkonu 1 305 kW, 1 380 kW v h= 2 100 m,
motor byl optimalizován na výšku 5 700 m
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
685 km/h v 7000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
537 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,33 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13400 m
Dolet:
Range:
1180 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji
2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
popsáno v historii letounu
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 11/1990, Letadla 39-45
https://www.airwar.ru/enc/fww2/g56.html
https://www.samoloty.ow.pl/str212.htm
www.giemmesesto.org
https://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm#FIAT
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104872Verze : 0
MOD
Fiat G.56


Historie:
Fiat G.56 byl nejrychlejším italským stíhacím letounem druhé světové války. Nový letoun byl postaven na základě Fiatu G.55, jehož trup byl prodloužen a zesílen do takto upraveného trupu byl vestavěn výkonný motor Daimler-Benz 603A.
První prototyp vzlétl 28. 3. 1944, serial MM-536. Byl intenzivně zkoušen i v cvičných soubojích s Me-109K-4 a FW-190A-7, podle italských pramenů byl údajně lepší obou německých letadel. Dne 25. 4. 1944 se konal velký nálet na továrnu Fiat a od této doby lze osudy tohoto prototypu víceméně jen hádat. V jedné části pramenů se uvádí, že G.56 již více nevzlétl, protože byl poškozen, snad i zničen a druhá část uvádí, že přečkal nálet bez újmy, snad byl po náletu opraven a válku poté přečkal. Vznikl však ještě jeden prototyp a s ním prý zkoušky pokračovaly dál.
Němci veškeré zkoušky zakázali na podzim roku 1944 a poté snad byl do Německa odvezen i jeden prototyp Fiatu G.56.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104873Verze : 0
MOD
Náčrtek - pohled z boku


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104876Verze : 0
MOD
Fotografie Fiat G.56 Sn. MM536 - duben 1944


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104875Verze : 0
MOD
Podle většiny zdrojů byl první prototyp opravdu poškozen při náletu 25.5.1944, zkoušky pokračovaly s druhým prototypem (sériové číslo MM 537) a stroj byl později užíván FIATem jako zkušebna motorů. Výkony se dost rozchází a méně nadšené zdroje (obvykle ty novější) spíše uvádí že G 56 se německým strojům vyrovnal. zlepšení se očekávalo po zástavbě čtařlisté vrtule VDM, ale k tomu zdá se už nedošlo. vývoj byl ukončen na německý pokyn (spolu s výrobou G 55 ) na podzim roku 1944. materiál připravený na výrobu (hliníkové plechy a podobně) byl odvezen do německa. Osud prototypu není znám, ale jeho prvky se objevují i u poválečných strojů G 59 stavěných pro Egypt. U G 56 byly z důvodu zachování centráže po zastavění těžšího motoru odstraněny trupové kulomety Breda-SAFAT 12,7 mm. Prototypy zalétal zalétávač FIATu Valentino Cus, který kromě zvýšení výkonů konstatoval i zhoršení obratnosti proti G 55.


Přidám i dvě fotky kde je poněkud lépe vidět jak letoun vypadá (jedna je jen kvalitnější verzí té co už byla vložena)




URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104891Verze : 0