Fiat G.56

     
Název:
Name:
Fiat G.56 Fiat G.56
Originální název:
Original Name:
Fiat G.56
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 SA Aeronautica d’Italia,Torino /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 (MM.536 a MM.537)
První vzlet:
Maiden Flight:
28.03.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2900 kg 6393 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3854 kg 8497 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,850 m 38ft 10,54in
Délka:
Length:
9,560 m 31ft 4,37in
Výška:
Height:
3,131 m 10ft 3,26in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,11 m2 227.23 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,57 kg/m2 37.39 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Daimler-Benz DB 603A o vzletovém výkonu 1 305 kW, 1 380 kW v h= 2 100 m,
motor byl optimalizován na výšku 5 700 m
Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm
Daimler-Benz DB 603A twelve-cylinder inverted vee liquid-cooled engine, rated 1,750 hp at take off, 1,850 hp at 6,890 ft,
driving a three-blade constant-speed VDM propeller of 10ft diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
685 km/h v 7000 m 425.6 mph in 22966 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
537 km/h v ? m 333.7 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,33 m/s 2820.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 6000 m 5,75 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
13400 m 43963 ft
Dolet:
Range:
1180 km 733.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v ose vrtule s 250 náboji
2x pevný kanón MG-151/20 ráže 20 mm v křídlech s 200 náboji na hlaveň
One 0.79 in forward-firing MG-151/20 cannon through the propeller hub (250 rounds) and
two 0,79 in forward-firing MG-151/20 cannons installed in the wings (200 rpg).
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
popsáno v historii letounu While performance was excellent, the aircraft proving superior to both the Bf 109K and Bf 109G and Fw 190A, outmanoeuvring all types in testing, production was not allowed by the German authorities.
Zdroje:
Sources:
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 11/1990, Letadla 39-45
http://www.airwar.ru/enc/fww2/g56.html
http://www.samoloty.ow.pl/str212.htm
www.giemmesesto.org
http://www.geocities.com/Lucktam/italian.htm#FIAT
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104872 Verze : 0
Fiat G.56


Historie:
Fiat G.56 byl nejrychlejším italským stíhacím letounem druhé světové války. Nový letoun byl postaven na základě Fiatu G.55, jehož trup byl prodloužen a zesílen do takto upraveného trupu byl vestavěn výkonný motor Daimler-Benz 603A.
První prototyp vzlétl 28. 3. 1944, serial MM-536. Byl intenzivně zkoušen i v cvičných soubojích s Me-109K-4 a FW-190A-7, podle italských pramenů byl údajně lepší obou německých letadel. Dne 25. 4. 1944 se konal velký nálet na továrnu Fiat a od této doby lze osudy tohoto prototypu víceméně jen hádat. V jedné části pramenů se uvádí, že G.56 již více nevzlétl, protože byl poškozen, snad i zničen a druhá část uvádí, že přečkal nálet bez újmy, snad byl po náletu opraven a válku poté přečkal. Vznikl však ještě jeden prototyp a s ním prý zkoušky pokračovaly dál.
Němci veškeré zkoušky zakázali na podzim roku 1944 a poté snad byl do Německa odvezen i jeden prototyp Fiatu G.56.
URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104873 Verze : 0
Náčrtek - pohled z boku
Fiat G.56 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104876 Verze : 0
Fotografie Fiat G.56 Sn. MM536 - duben 1944
Fiat G.56 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104875 Verze : 0
Podle většiny zdrojů byl první prototyp opravdu poškozen při náletu 25.5.1944, zkoušky pokračovaly s druhým prototypem (sériové číslo MM 537) a stroj byl později užíván FIATem jako zkušebna motorů. Výkony se dost rozchází a méně nadšené zdroje (obvykle ty novější) spíše uvádí že G 56 se německým strojům vyrovnal. zlepšení se očekávalo po zástavbě čtařlisté vrtule VDM, ale k tomu zdá se už nedošlo. vývoj byl ukončen na německý pokyn (spolu s výrobou G 55 ) na podzim roku 1944. materiál připravený na výrobu (hliníkové plechy a podobně) byl odvezen do německa. Osud prototypu není znám, ale jeho prvky se objevují i u poválečných strojů G 59 stavěných pro Egypt. U G 56 byly z důvodu zachování centráže po zastavění těžšího motoru odstraněny trupové kulomety Breda-SAFAT 12,7 mm. Prototypy zalétal zalétávač FIATu Valentino Cus, který kromě zvýšení výkonů konstatoval i zhoršení obratnosti proti G 55.


Přidám i dvě fotky kde je poněkud lépe vidět jak letoun vypadá (jedna je jen kvalitnější verzí té co už byla vložena)
Fiat G.56 -


Fiat G.56 -


URL : https://www.valka.cz/Fiat-G-56-t29454#104891 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více