CA - S.M.S. Gneisenau (1906)

     
Název:
Name:
S.M.S. Gneisenau S.M.S. Gneisenau
Originální název:
Original Name:
S.M.S. Gneisenau
Kategorie:
Category:
pancéřový křižníkArmored Cruiser
Třída:
Class:
Scharnhorst
Kódové označení:
Pennant Number:
-
Loděnice:
Builder:
AG Weser, Bremen /
Založení kýlu:
Laid Down:
28.12.1904
Spuštění na vodu:
Launched:
14.06.1906
Uvedení do služby:
Commissioned:
06.03.1908
Vyřazení ze služby:
Decommissioned:
08.12.1914 potopen / sunk by HMS Invincible & HMS Inflexible
Velitel:
Commander:
06.03.1908-30.09.1908 Hipper, Franz von (Kapitän zur See)
01.10.1908-14.09.1910 Trummler, Konrad (Kapitän zur See)
15.09.1910-03.06.1912 Ulßar, Ludolf von (Kapitän zur See)
DD.06.1912-DD.06.1914 Brüninghaus, Franz (Kapitän zur See)
DD.06.1914-08.12.1914 Maerker, Gustav Otto Julius (Kapitän zur See)
Jednotka:
Unit:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR ?
Posádka:
Crew:
764-838
Technické údaje:
Technical Data:
Standardní výtlak:
Standard Displacement:
11616 t11433 long tons
Plný výtlak:
Full Load Displacement:
12985 t12780 long tons
Délka:
Length:
144,60 m474 ft 5 in
Šířka:
Beam:
21,60 m70 ft 10 in
Ponor:
Draught:
8,37 m27 ft 6 in
Pancéřování:
Armour:
boky: 80-150 mm (+ 50 mm týkového dřeva)
citadela: 150 mm
paluba: 35-60 mm
přední velitelská věž: 30-200 mm
zadní velitelská věž: 20-50 mm
hlavní dělové věže: 30-170 mm
kasematy: 150 mm
štíty těžkých děl: 40-150 mm
štíty středních děl: 80 mm
Belt: 3.1 - 5.9 in (and 2.0 in Teak Hardwood)
Armored Citadel: 5.9 in
Deck: 1.4 - 2.4 in
Fore Conning Tower: 1.2 - 7.9 in
Aft Conning Tower: 0.8 - 2.0 in
Main Gun Turret: 1.2 - 6.7 in
Casemate: 5.9 in
Heavy Gun Shields: 1.6 - 5.9 in
Medium Gun Shields: 3.1 in
Pohon:
Propulsion:
Typ:
Type:
18x kotel Schulz-Thornycroft
3x 3-činný parní stroj
18x Schulz-Thornycroft Boiler
3x Triple-expansion Steam Engine
Výkon:
Power:
22666,3 kW při ? ot/min 30396 bhp at ? rpm
Šrouby:
Propellers:
3
Zásoba paliva:
Fuel Load:
? t? long tons
Výkony:
Performance:
Rychlost:
Speed:
43,7 km/h 23.6 kt
Dosah:
Range:
9482,2 km při rychlosti 22,2 km/h5120 nm at speed 12.0 kt
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
Výzbroj:
Armament:
4x kanon 21-cm-SK L/40 ve věži DrL C/01 (2x II)
4x kanon 21-cm-SK L/40 na lafetě MPL C/04 (4x I)
- 700 střel
6x kanon 15-cm-SK L/40 na lafetě MPL (6x I)
- 1.020 střel
18x kanon 8,8-cm-SK L/35 na lafetě ? (18x I)
- 2.700 střel
1x 45 cm torpédomet v přídi (1x I)
1x 45 cm torpédomet v zádi (1x I)
2x 45 cm torpédomet na bocích (2x I)
- 11 torpéd C45/91 anebo C/03
4x 21-cm-SK L/40 Gun in DrL C/01 Turret (2x II)
4x 21-cm-SK L/40 Gun on MPL C/04 Mount (4x I)
- 700 Shells
6x 15-cm-SK L/40 Gun on MPL Mount (6x I)
- 1,020 Shells
18x 8,8-cm-SK L/35 Gun on ? Mount (18x I)
- 2,700 Shells
1x Torpedo-tube in Bow, cal. 17.7-in (1x I)
1x Torpedo-tube in Stern, cal. 17.7-in (1x I)
2x Torpedo-tube in Sides, cal. 17.7-in (2x I)
- 11 C45/91 and/or C/03 Torpedoes
Vybavení:
Equipment:
??
Nesená letadla:
Aircraft Carried:
--
Poznámka:
Note:
původ jména: August Wilhelm Antonius Neidhardt von GneisenauName Origin: August Wilhelm Antonius Neidhardt von Gneisenau
Zdroje:
Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/CA-S-M-S-Gneisenau-1906-t29434#746528 Verze : 0
S.M.S. Gneisenau
- cena: 19,2 miliónů německých Zlatých marek
- služba v 1. světové válce: potopen 8. prosince 1914 u Falklandských ostrovů britskými bitevními křižníky HMS Invincible a HMS Inflexible


Zdroj: de.wikipedia.org

URL : https://www.valka.cz/CA-S-M-S-Gneisenau-1906-t29434#116817 Verze : 1
Fotografie
Dolin via Oleg Novachuk.
URL : https://www.valka.cz/CA-S-M-S-Gneisenau-1906-t29434#484467 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více