Main Menu
User Menu

Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam]

Mitsubishi A7M1 Model 11 Reppū / 十七試艦上戦闘機(A7M1)「烈風」

     
Název:
Name:
Micubiši A7M1 11
Originální název:
Original Name:
十七試艦上戦闘機/試製烈風
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.05.1944 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
06.07.1942-DD.05.1944 zadání zakázky - dokončení prototypu
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
06.05.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3110 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4410 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m
Délka:
Length:
10,995 m
Výška:
Height:
4,280 m
Plocha křídla:
Wing Area:
30,86 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
142,90 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Nakajima NK9K Homare 22 (Ha-45-22) vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1471 kW (2000 k) a výkonu 1155 kW (1570 k) v 6850 m
Vrtule čtyřlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3600 mm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
910 l + 2x 350 l v přídavných nádržích
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
574 km/h v 6190 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,54 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
920 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1570 km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Type 3 ráže 13,2 mm se 400 náboji na hlaveň
2x kanón Type 99 model 2 ráže 20 mm s 200 náboji na hlaveň (vše v křídlech)
Pumový náklad: 2x 250 kg
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Palubní stíhací letoun



Podrobně popsáno: https://www.valka.cz/10674-Mitsubishi-A7M-Reppu-Sam
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
Tadeusz Januszewski, Krzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarki 1912-1945, tom1., Wydawnictwo Lampart, Warszawa, rok 2000, ISBN: 83-86776-56-0
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1971, Letadla 39-45
AJ Press číslo 7
https://base13.glasnet.ru/aoj/mi/a7m.htm
www.aviastar.org
https://www.combinedfleet.com/ijna/a7m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104705Verze : 0
MOD
Mitsubishi A7M1 11


Historie :
Na základě specifikací 17-Shi z července 1942 začal vznikat následovník slavného Zera. Přednost ve výrobě měly typy A6M a J2M a tak první prototyp vzlétl až 6.května 1944, letoun všechny piloty překvapil vysokou obratností, která byla na úrovni Zera. Jediné co na novém stroji vadilo, to byly malé výkony ve větších výškách. Motor Nakajima Homare 22 dával ve výšce 6 000 m pouze 1 300 koní a konstruktéři počítali s výkonem 1 700 koní. Proto bylo rozhodnuto o stavbě prototypů A7M2 s motory Mitsubishi MK9A.
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104711Verze : 0
MOD
Takto měl Reppu vypadat v představě malíře
Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#111424Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek
Micubiši A7M1 11 Reppú [Sam] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A7M1-11-Reppu-Sam-t29431#104713Verze : 0
MOD