Název: Name: | Micubiši A6M3 22 | |
Originální název: Original Name: | 零戰22型(A6M3) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.1943 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / DD.MM.194R-DD.MM.1943 Nakajima Aircrafts, Ltd., Koizumi / | |
Období výroby: Production Period: | DD.12.1942-DD.MM.1943 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 560 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1863 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2679 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2985 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | |
Délka: Length: | 9,060 m | |
Výška: Height: | 3,570 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,438 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 119,0 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1F Sakae 21 o výkonu 831 kW (1 130 k); výkon 809 kW (1 100 k) v h= 2 850 m a 721 kW (980 k) v h= 6 000 m Vrtule trojlistá kovová Hamilton-Sumitomo s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 050 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 520 l + 330 l v přídavné nádrži pod trupem | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 541 km/h v 6000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,32 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11740 m | |
Dolet: Range: | 1284 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3060 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem s 500 náboji na hlaveň a 2x pevný kanón Type 99-1 Model 4 ráže 20 mm v křídlech se 125 náboji na hlaveň. Pumy: pro 2x 30 - 60 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 零戦 / Reisen / Zero 零式艦上戦闘機二二型 / Rei-šiki kandžó sentóki / Námořní palubní stíhací letoun Type 0 Model 22 - varianta A6M3 22a nesla kanóny Type 99 Model 2 Mk.3 s dlouhou hlavní, které byly opatřeny rozšířeným ústím hlavně a přesahovaly náběžnou hranu křídel. - 零式艦上戦闘機三二型 / Rei-šiki kandžó sentóki / Palubní stíhací letoun typ 0 model 32. - Spojenecké kódové jméno: Hap, Hamp, Zero. - Od této verze byla instalována krátkovlnná radiostanice Typ 96 Ku-1 s dosahem 80 km v h= 3 100 m, dále byl instalován radiokompas Typ 1 Ku-3 | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 0-87021-313-X William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Robert C. Mikesh, Warbird History Zero, Combat & Development History of Jaoan´s Legendary Mitsubishi A6M Zero Fighter, Osceola, Wisconsin, Motorbooks International, rok 1994, ISBN: 0-87938-915-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Famous Airplanes of the World, Type Zero Carrier Fighter Model 22-63, No.56, 1996, BunrinDo Co. Ltd., Shigeru Nohara, A6M Zero in Action, Aircraft No.59, Carrollton, Texas: Squadron/Signal Publications, Inc., rok 1983, ISBN O-89747-141-5. Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska 1. díl, 1. vydání, Nakladatelství Fraus Plzeň, 1998, ISBN 807238-041-9 Jaroslav Schmidt, Letadla 1939 – 45, Stíhací a bombardovací letadla Japonska II. díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN: 80-7238-077-X Lubomír Vejřík, Vzestup a pád orlů Nipponu 1931 - 1941, Prolog, Svět Křídel Cheb, rok 1994, ISBN: 80-85280-26-4 L+K 1/1976, A6M3 Hamp, Letadla 1939-45 ww2db.com http://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm www.xs4all.nl archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#104690Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi A6M3 22
零戦 / Reisen / Zero
零式艦上戦闘機二二型 / rei-shiki-kanjou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun Type 0 Model 22
Historie:
V srpnu k jednotkám zavedená verze A6M3 32 s useknutými konci křídel měla relativně malý dolet, (tedy hodnotíme-li tuto verz se starší verzí A6M2 21) to bylo dámo sníženou kapacitou palivových nádrží a použitým motorem Sakae 21, který měl vyšší výkon a také vyšší spotřebu paliva. Zera A6M3 32 startující na Rabaulu a operující až nad vzdáleným Guadalcanalem, pak již neměla dostatek paliva pro bezpečný návrat a mnoho jich bylo takto ztraceno.
Kaigum Koku Hombu se obrátilo na továrnu Mitsubishi s požadavkem o rychlou nápravu. Konstruktéři museli celý problém v časové tísni a tak došlo k rekonstrukci křídla, vně od křídelních kanónů byly vestavěny palivové nádrže po 45 l a zároveň byly opět vráceny koncové oblouky a tím se zvýšilo rozpětí na původních 12,0 m. Celkový objem palivových nádrží byl u této verze 570 l ve vnitřních nádržích a 330 l ve vnější nádrži pod trupem. ( U Zera A6M3 32 to bylo 480 / 330 l)
零戦 / Reisen / Zero
零式艦上戦闘機二二型 / rei-shiki-kanjou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun Type 0 Model 22
Historie:
V srpnu k jednotkám zavedená verze A6M3 32 s useknutými konci křídel měla relativně malý dolet, (tedy hodnotíme-li tuto verz se starší verzí A6M2 21) to bylo dámo sníženou kapacitou palivových nádrží a použitým motorem Sakae 21, který měl vyšší výkon a také vyšší spotřebu paliva. Zera A6M3 32 startující na Rabaulu a operující až nad vzdáleným Guadalcanalem, pak již neměla dostatek paliva pro bezpečný návrat a mnoho jich bylo takto ztraceno.
Kaigum Koku Hombu se obrátilo na továrnu Mitsubishi s požadavkem o rychlou nápravu. Konstruktéři museli celý problém v časové tísni a tak došlo k rekonstrukci křídla, vně od křídelních kanónů byly vestavěny palivové nádrže po 45 l a zároveň byly opět vráceny koncové oblouky a tím se zvýšilo rozpětí na původních 12,0 m. Celkový objem palivových nádrží byl u této verze 570 l ve vnitřních nádržích a 330 l ve vnější nádrži pod trupem. ( U Zera A6M3 32 to bylo 480 / 330 l)
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#104692Verze : 0
Vláďa
MOD
A6M3 22 (T2-165) od 204. Kokutai, Rabaul, Nová Británie, červen 1943. Kód T2 používala 204. Kokutai od června 1943 do března 1944. Stroj je kamuflován světlou šedou a tmavě zelenou barvou, motorový kryt je tmavě šedý. S letounem létalo japonské stíhací eso Šóiči Sugita.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | Micubiši |
Typ letounu | Micubiši A6M3 22 Reisen [Zeke, Zero] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | Sugita, Šóiči |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | T2-165 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | 204. Kokutai |
Základna | Rabaul |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1943 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#397505Verze : 0
Martin Smíšek
MOD
Mitsubishi A6M3 22 na letišti
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#108821Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie A6M3 22 za letu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#135131Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M3-22-Reisen-Zeke-Zero-t29429#104694Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.