Main Menu
User Menu
Reklama

Kawasaki Ki 48-I

Kawasaki Ki-48-I / 川崎 キ48・九九式双发轻爆击机

     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 48-Ia a Ki-48-Ib
Originální název:
Original Name:
キ48-甲 と キ48-I乙 九九式双発軽爆撃機
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.07.1939-DD.06.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1940-DD.06.1942 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
557 (total production of Ki-48 Ia and Ib)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1939
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4050 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5900 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
6050 kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,470 m
Délka:
Length:
12,600 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
147,50 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-25 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 721 kW (980 k) v h= 2 990 m.
Vrtule trojlisté stavitelné o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
480 km/h v 3500 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
350 km/h v 3500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
7,45 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
9,0 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9500 m
Dolet:
Range:
1980 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2400 km
Výzbroj:
Armament:
3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm ve střelištích v přídi, na hřbetě a dole pod trupem.
Pumový náklad: 300 - 400 kg (6-8x 50 kg).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
九九式双発軽爆撃機一甲と一乙 - Kjúkjúšiki sóhacu kei bakugekiki iči Kou to iči Ocú / armádní lehký bombardér typ 99 model 1A a model 1B
Japonské jméno: "Sokei"
Spojenecké kódové jméno: Lily
Verze Ki-48-Ia a Ki-48-Ib se navzájem lišily pouze v provedení kulometných závěsů a v několika málo dalších drobných vylepšeních.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 23/1978, Letadla 39-45, Václav Němeček a Stanislav Smékal
www.historyofwar.org
http://www.century-of-http://flight.freeola.com/.../ww2/Kawasaki%20Ki%2048%20Lily.htm
www.ne.jp
http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103803Verze : 0
MOD
Kawasaki Ki-48-Ia a Ki-48-Ib
川崎 / Sokei / Lily
armádní lehký bombardér Typ 99 model 1A


Historie:
Vznik "armádního lehkého dvoumotorového bombardéru Typ 99 model 1A", tak se oficiálně Ki-48-I nazýval, začal vlastně obdivem k lehkému bombardéru nepřátelského čínského letectva, které nasadilo sovětské bombardéry Tupolev SB-2 proti Japoncům. Stalo se tak např. v provincii Šan-si. SB-2 byly rychlejší než Ki-27-Ia, měly dobrou palebnou sílu a pronikaly rychle skrz japonskou obranu. Rikugun Koku Hombu zadalo výrobu letadla, které by se přinejmenším SB-2 vyrovnalo továrně Kawasaki Kokuki Kogyo K.K.
Práce začaly na začátku roku 1938 a v červenci 1939 začalo zalétávání prototypů, během testování bylo nutno změnit zadní část trupu /docházelo k vibracím/. Od roku 1940 jsou nové lehké bombardéry nasazeny v Číně, kde získaly velkou oblibu a chválu. Později operují v Malajsii, Barmě, Nizozemské Východní Indii a na Filipínách. Opakuje se situace známá u Ki-21, Ki-49, Ki-30, Ki-32, Ki-36 a Ki-51 - jakmile se střetnou se stíhacím letectvem protivníka, jejich sláva pohasne. Moderní stíhací stroje lehce překonají jejich rychlost, spojenečtí piloti si osvojili taktiku boje proti nepancéřovaným "rychlým" bombardérům, které neměly ani samosvorné obaly nádrží. Pokud se doplní pancéřování a výzbroj, ztratí se zase rychlost, výkon a obratnost. Zkrátka předválečné japonské konstrukce rychle ustupují do pozadí a pokud za ně není náhrada, tak operují dále i za cenu velkých ztrát. I u Ki-48 pokračuje vývoj obdobně a v roce 1942 se objevuje nová verze Ki-48-II
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103810Verze : 0
MOD
Doplním ještě fotografii Ki-48-Ia za letu.
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108008Verze : 0
MOD
Ki-48 Lily za letu
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108974Verze : 0
MOD
Fotografie Kawasaki Ki-48-Ib
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#113333Verze : 0
MOD
zdroj:
https://es.pinterest.com/pin/529595237411144068/

Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#549709Verze : 0
MOD
Náčrtek Kawasaki Ki-48-Ia
Kawasaki Ki 48-I -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108972Verze : 0
MOD