Název: Name: | Kawasaki Ki 48-Ia a Ki-48-Ib | |
Originální název: Original Name: | キ48-甲 と キ48-I乙 九九式双発軽爆撃機 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.07.1939-DD.06.1942 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1940-DD.06.1942 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 557 (total production of Ki-48 Ia and Ib) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1939 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4050 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6050 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 17,470 m | |
Délka: Length: | 12,600 m | |
Výška: Height: | 3,800 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 40,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 147,50 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Nakadžima Ha-25 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 735 kW (1 000 k) a 721 kW (980 k) v h= 2 990 m. Vrtule trojlisté stavitelné o průměru 2 900 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 480 km/h v 3500 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 350 km/h v 3500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,45 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9,0 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9500 m | |
Dolet: Range: | 1980 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | |
Výzbroj: Armament: | 3x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm ve střelištích v přídi, na hřbetě a dole pod trupem. Pumový náklad: 300 - 400 kg (6-8x 50 kg). | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 九九式双発軽爆撃機一甲と一乙 - Kjúkjúšiki sóhacu kei bakugekiki iči Kou to iči Ocú / armádní lehký bombardér typ 99 model 1A a model 1B Japonské jméno: "Sokei" Spojenecké kódové jméno: Lily Verze Ki-48-Ia a Ki-48-Ib se navzájem lišily pouze v provedení kulometných závěsů a v několika málo dalších drobných vylepšeních. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 23/1978, Letadla 39-45, Václav Němeček a Stanislav Smékal www.historyofwar.org http://www.century-of-http://flight.freeola.com/.../ww2/Kawasaki%20Ki%2048%20Lily.htm www.ne.jp http://www.airwar.ru/enc/bww2/ki48.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103803Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawasaki Ki-48-Ia a Ki-48-Ib
川崎 / Sokei / Lily
armádní lehký bombardér Typ 99 model 1A
Historie:
Vznik "armádního lehkého dvoumotorového bombardéru Typ 99 model 1A", tak se oficiálně Ki-48-I nazýval, začal vlastně obdivem k lehkému bombardéru nepřátelského čínského letectva, které nasadilo sovětské bombardéry Tupolev SB-2 proti Japoncům. Stalo se tak např. v provincii Šan-si. SB-2 byly rychlejší než Ki-27-Ia, měly dobrou palebnou sílu a pronikaly rychle skrz japonskou obranu. Rikugun Koku Hombu zadalo výrobu letadla, které by se přinejmenším SB-2 vyrovnalo továrně Kawasaki Kokuki Kogyo K.K.
Práce začaly na začátku roku 1938 a v červenci 1939 začalo zalétávání prototypů, během testování bylo nutno změnit zadní část trupu /docházelo k vibracím/. Od roku 1940 jsou nové lehké bombardéry nasazeny v Číně, kde získaly velkou oblibu a chválu. Později operují v Malajsii, Barmě, Nizozemské Východní Indii a na Filipínách. Opakuje se situace známá u Ki-21, Ki-49, Ki-30, Ki-32, Ki-36 a Ki-51 - jakmile se střetnou se stíhacím letectvem protivníka, jejich sláva pohasne. Moderní stíhací stroje lehce překonají jejich rychlost, spojenečtí piloti si osvojili taktiku boje proti nepancéřovaným "rychlým" bombardérům, které neměly ani samosvorné obaly nádrží. Pokud se doplní pancéřování a výzbroj, ztratí se zase rychlost, výkon a obratnost. Zkrátka předválečné japonské konstrukce rychle ustupují do pozadí a pokud za ně není náhrada, tak operují dále i za cenu velkých ztrát. I u Ki-48 pokračuje vývoj obdobně a v roce 1942 se objevuje nová verze Ki-48-II
川崎 / Sokei / Lily
armádní lehký bombardér Typ 99 model 1A
Historie:
Vznik "armádního lehkého dvoumotorového bombardéru Typ 99 model 1A", tak se oficiálně Ki-48-I nazýval, začal vlastně obdivem k lehkému bombardéru nepřátelského čínského letectva, které nasadilo sovětské bombardéry Tupolev SB-2 proti Japoncům. Stalo se tak např. v provincii Šan-si. SB-2 byly rychlejší než Ki-27-Ia, měly dobrou palebnou sílu a pronikaly rychle skrz japonskou obranu. Rikugun Koku Hombu zadalo výrobu letadla, které by se přinejmenším SB-2 vyrovnalo továrně Kawasaki Kokuki Kogyo K.K.
Práce začaly na začátku roku 1938 a v červenci 1939 začalo zalétávání prototypů, během testování bylo nutno změnit zadní část trupu /docházelo k vibracím/. Od roku 1940 jsou nové lehké bombardéry nasazeny v Číně, kde získaly velkou oblibu a chválu. Později operují v Malajsii, Barmě, Nizozemské Východní Indii a na Filipínách. Opakuje se situace známá u Ki-21, Ki-49, Ki-30, Ki-32, Ki-36 a Ki-51 - jakmile se střetnou se stíhacím letectvem protivníka, jejich sláva pohasne. Moderní stíhací stroje lehce překonají jejich rychlost, spojenečtí piloti si osvojili taktiku boje proti nepancéřovaným "rychlým" bombardérům, které neměly ani samosvorné obaly nádrží. Pokud se doplní pancéřování a výzbroj, ztratí se zase rychlost, výkon a obratnost. Zkrátka předválečné japonské konstrukce rychle ustupují do pozadí a pokud za ně není náhrada, tak operují dále i za cenu velkých ztrát. I u Ki-48 pokračuje vývoj obdobně a v roce 1942 se objevuje nová verze Ki-48-II
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#103810Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Doplním ještě fotografii Ki-48-Ia za letu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108008Verze : 0
Vláďa
MOD
Ki-48 Lily za letu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108974Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Kawasaki Ki-48-Ib
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#113333Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
zdroj:
https://es.pinterest.com/pin/529595237411144068/
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 48-I |
Kamufláž | - |
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#549709Verze : 0
wlasto
MOD
Náčrtek Kawasaki Ki-48-Ia
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-48-I-t29275#108972Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.