Název: Name: | Micubiši G6M1 | |
Originální název: Original Name: | 十二試陸上攻撃機改 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.08.1940-DD.12.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1940-DD.12.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1940 | |
Osádka: Crew: | 10 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7000 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9500 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 24,880 m | |
Délka: Length: | 19,970 m | |
Výška: Height: | 4,900 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 78,125 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 121,60 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mitsubishi MK4A Kasei 11 o vzletovém výkonu 1 125 kW (1 530 k), 1 037 kW (1 410 k) v h= 2 000 m a 986 kW (1 340 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá Hamilton-Sumitomo CS-3B s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 400 mm, náběh vrtulových listů nastavitelný v intervalu 20° - 40°. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 3 640 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 416 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 310 km/h v 3000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,0 min do 7000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8800 m | |
Dolet: Range: | 5800 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm (582 nábojů) 4x pohyblivý kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm 1x v zadním střelišti 1x pro střelbu z vypouklých bočních střelišť 2x spodní střelecká vana, jeden pro střelbu vpřed a druhý pro střelbu vzad | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 十二試陸上攻撃機改 / - / Námořní těžký doprovodný stíhač s dlouhým doletem typ 1. Spojenecké kódové označení bylo Betty. - První G6M1 byl dokončen v srpnu 1940 a první tři stroje převzala Takao Kókútai v prosinci téhož roku. Stíhací G6M1 nesl menší zásobu paliva (3 640 l), do křídel nebyly instalovány vnější křídelní nádrže a zbylé nádrže křídlech i v trupu dostaly samosvorné obaly, čímž se také snížila kapacity palivových nádrží. | |
Zdroje: Sources: | Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137 William Green and Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691 David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 díl 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 Martin Ferkl, Mitsubishi G4M Betty, Aeroprofils No.1, ISBN 2-915205-05-1 Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 2.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 2000, ISBN 80-7238-077-X Tagaya Osamu, Mitsubishi Type 1 Rikko Betty Units of World War 2, Osprey Combat Aircraft 22, London, UK, Osprey Publishing, rok 2001, ISBN-10: 184176082X. L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945 http://www.combinedfleet.com/ijna/g4m.htm www.xs4all.nl www.airpages.ru ja.wikipedia.org archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-Betty-t29092#102977Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi G6M1
二六型 / - / -
十二試陸上攻撃機改 / - / Námořní doprovodný stíhací letoun typ 1 model 11
Historie:
Letoun G6M1 vznikl na základě bojových zkušeností s bombardéry G3M nasazených v Číně, kde jich bylo dosti ztraceno v důsledku bojových akcí bez vlastního doprovodu stihačů. Japonci tehdy neměli stíhací letoun s doletem, který by dostačoval k doprovodu bombardérů. V Jokosuckém námořním arzenálu padl nápad - upravit prototyp bombardéru G4M1 do podoby těžkého eskortího stíhače, který by byl mohutně vyzbrojem a palbou ze svých zbraní by byl schopen uchránit letouny bombardovacího svazu. Továrna Micubiši Jukogyjo Kabušiki Kaiša i za cenu zdržení bombardovacích letadel typu 1 vyrobila od srpna do prosince 1940 třicet doprovodných stíhačů. Bojové nasazení dopadlo špatně, letouny G6M1 jsou přetížené svou hlavňovou výzbrojí a střeleckou vanou na spodní části trupu a poté co bombardovací letouny G3M odhodily svůj náklad pum, jsou doprovodné stíhačky stále těžké a pomalé a nestačí svým svěřencům. Proto brzy dochází ke zrušení těchto letadel a využívá se jich buď jako cvičných G6M1-K, nebo dopravních G6M1-L (zbraně a střeliště jsou zde demontovány). Tato verze byla nakonec první na výrobní lince, ještě před bombardovací verzí.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tagaya Osamu, Mitsubishi Type 1 Rikko Betty Units of World War 2, Osprey Combat Aircraft 22, London, UK, Osprey Publishing, rok 2001, ISBN-10: 184176082X.
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
www.airpages.ru
archiv autora
二六型 / - / -
十二試陸上攻撃機改 / - / Námořní doprovodný stíhací letoun typ 1 model 11
Historie:
Letoun G6M1 vznikl na základě bojových zkušeností s bombardéry G3M nasazených v Číně, kde jich bylo dosti ztraceno v důsledku bojových akcí bez vlastního doprovodu stihačů. Japonci tehdy neměli stíhací letoun s doletem, který by dostačoval k doprovodu bombardérů. V Jokosuckém námořním arzenálu padl nápad - upravit prototyp bombardéru G4M1 do podoby těžkého eskortího stíhače, který by byl mohutně vyzbrojem a palbou ze svých zbraní by byl schopen uchránit letouny bombardovacího svazu. Továrna Micubiši Jukogyjo Kabušiki Kaiša i za cenu zdržení bombardovacích letadel typu 1 vyrobila od srpna do prosince 1940 třicet doprovodných stíhačů. Bojové nasazení dopadlo špatně, letouny G6M1 jsou přetížené svou hlavňovou výzbrojí a střeleckou vanou na spodní části trupu a poté co bombardovací letouny G3M odhodily svůj náklad pum, jsou doprovodné stíhačky stále těžké a pomalé a nestačí svým svěřencům. Proto brzy dochází ke zrušení těchto letadel a využívá se jich buď jako cvičných G6M1-K, nebo dopravních G6M1-L (zbraně a střeliště jsou zde demontovány). Tato verze byla nakonec první na výrobní lince, ještě před bombardovací verzí.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Tagaya Osamu, Mitsubishi Type 1 Rikko Betty Units of World War 2, Osprey Combat Aircraft 22, London, UK, Osprey Publishing, rok 2001, ISBN-10: 184176082X.
L+L č. 19/1988, Letadla 1939 - 1945
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-Betty-t29092#102979Verze : 0
Vláďa
MOD
Nádherná fotografie G6M1 11 za letu v pozadí posvátná hora Fudži.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-Betty-t29092#102981Verze : 1
Vláďa
MOD
Náčrtek G6M1 11 pohled z boku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-Betty-t29092#102983Verze : 0
Vláďa
MOD
A baravné schéma - pohled z boku.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-G6M1-Betty-t29092#102984Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.