Letištní světlometný maják APM-90
Аэродромный прожекторный маяк AПM-90
Tento speciální zabezpečovací světlotechnický prostředek má označeni APM-90 a do ČSLA byl dodáván již v počátcích standardizace letecké zabezpečovací služby kolem r.1953.
Postupně nahradil kořistní světlomety 200N / (200 cm Scheinwerfer 40) a 60N /(60-cm Scheinwerfer 36).
Původně byl APM-90 montován na automobily ZIS-150, ale z důvodů jejich mimořádně vysoké spotřeby PHM a kapalinou chlazeným motorem, byla speciální nástavba v Československu montována na automobily Praga V3S.
Později byly nástavby APM-90 montovány na ZIL-130 (viz APM-90M).
V Československu vznikla verze zástavbou původní karoserie s kompletem světlometné stanice na podvozku automobilu Praga V3S.
Vyžádalo si to úpravy přídě - její prodloužení pro tam umístěný agregát elektrocetrály.
Později byl na plošinu montován agregát Triodyn (původně to byl svařovací agregát), aby se mohl světlomet napájet ze sítě 3x380V/50Hz.
Běžně měla jednotka - prapor pozemního zabezpečení navigace / radiotechnického zabezpečení (RTZ) na letišti "družstvo světlometných stanic", čítající 2 až 3 ks APM-90 a byly rozmístěny tak, že mohly osvětlit práh VPD a bod dosednutí ("T").
Zdroj: Předpis Let 51 - 70, r. 1967
Аэродромный прожекторный маяк AПM-90
Tento speciální zabezpečovací světlotechnický prostředek má označeni APM-90 a do ČSLA byl dodáván již v počátcích standardizace letecké zabezpečovací služby kolem r.1953.
Postupně nahradil kořistní světlomety 200N / (200 cm Scheinwerfer 40) a 60N /(60-cm Scheinwerfer 36).
Původně byl APM-90 montován na automobily ZIS-150, ale z důvodů jejich mimořádně vysoké spotřeby PHM a kapalinou chlazeným motorem, byla speciální nástavba v Československu montována na automobily Praga V3S.
Později byly nástavby APM-90 montovány na ZIL-130 (viz APM-90M).
V Československu vznikla verze zástavbou původní karoserie s kompletem světlometné stanice na podvozku automobilu Praga V3S.
Vyžádalo si to úpravy přídě - její prodloužení pro tam umístěný agregát elektrocetrály.
Později byl na plošinu montován agregát Triodyn (původně to byl svařovací agregát), aby se mohl světlomet napájet ze sítě 3x380V/50Hz.
Běžně měla jednotka - prapor pozemního zabezpečení navigace / radiotechnického zabezpečení (RTZ) na letišti "družstvo světlometných stanic", čítající 2 až 3 ks APM-90 a byly rozmístěny tak, že mohly osvětlit práh VPD a bod dosednutí ("T").
Zdroj: Předpis Let 51 - 70, r. 1967
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#129390Verze : 0
Automobilová svetlometná stanica APM 90 na automobile P V3S sa používa ako :
- prívodný svetelný maják k privádzaniu lietadiel do priestoru letiska, ako signalizačný prostriedok k označeniu akéhokoľvek bodu v teréne,
- pristávací svetelný maják k osvetleniu pristávacej dráhy na letisku za sťažených poveternostných podmienok.
Svetlometná stanica APM-90 sa montuje s pôvodnou karosériou ZIS-150 na podvozok automobilu P V3S.
Jednosmerný generátor je poháňaný priamo motorom automobilu P V3S a je umiestnený pred motorom na rekonštruovanom predĺženom šasi.
APM 90 sa skladá z troch častí :
- svetlomet APM 90 o priemere zrkadla 900 mm + rozvodná doska + zrážací odpor, ktorý je zapojený do obvodu svetlometu pri svietení oblúkovou lampou. Táto časť je v nezmenenom usporiadaní umiestnená na pôvodnej karosérii ZIS-150, ktorá je namontovaná na podvozok P V3S.
- jednosmerný generátor typu PR-125 s elektromagnetickým regulátorom otáčok a silovým rozvodom el. prúdu.
- podvozok automobilu P V3S, ktorej motor je hnacou jednotkou generátoru PR 125.
Generátor typu PR-125
Je umiestnený v prednej časti automobilu ( pred motorom) na prdĺženom šasi. Generátor je priamo spojený s klukovou hriadeľou motoru P V3S pomocou sústavy unášaču ( Hardyho spojka).
Svetlomet APM 90
V APM 90 je použitý svetlomet zakrytého typu so skleneným parabolickým zrkadlom o priemere 900 mm s ohniskovou vzdialenosťou 366 mm.
Svetelný zdroj vo svetlomete je buď :
- Oblúková lampa s posunom uhlíkov buď ručným alebo automatickým s jemnou ručnou reguláciou.
El. údaje oblúku :
Napätie : 80±2 V
Prúd : 150 A
Prúdové zaťaženie : 0,75 / mm²
Výkon : 12 kW
- Žiarovka typu PŽ-19
Žiarovka musí byť umiestnená do špeciálneho držiaku, ktorým sa nahradí držiak oblúkovej lampy v bubne svetlometu.
Elektrické údaje žiarovky :
Napätie : 110±2 V
Prúd : 91 A
Výkon : 10 kW
Nominálna priemerná životnosť : 100 hod.
Na krytie prednej strany bubnu svetlometu je použité buď ochranné sklo alebo rozptylovač – podľa účelu svietenia.
Za rozptylovač je možné zasunúť farebné filtre.
V bubne je umiestnený ventilátor, ktorý chladí zariadenie a odvádza splodiny vznikajúce horením uhlíkov.
Svetlometom je možné ručne alebo pomocou motoru otáčať vo vodorovném roviny a kýval v rovine zviklej i vodorovném ( pri svištění žiarovkou sa nesmie svetlometom kývať).
Pri použití oblúkovej lampy sa nesmie svetlomet stavať do polohy kolmo hore ( tzv. svitečky), pretože horúce splodiny horenia uhlíku odkvapkávajú na plochu zrkadla a mohli by ho poškodiť.
Hlavné technické údaje :
Druh auta : nákladné
Karoséria : valník ZIS-150
Rozmery s namontovanou stanicou APM 90 v mm:
Dĺžka : 7400
Šírka : 2420
Výška : 3540
Svetlosť : 400
Brodivosť : 800
Hmotnosť kg : 7130
Rýchlosť : 45 km/hod. ( na rovine)
Zdroj : Let-22-4 Automobilová svetlometná stanica APM 90 na automobile P V3S Stručný popis a prevádzkové pokyny – predpis ČSĽA, Praha 1961
APM 90 v pochodovej polohe.
Uloženie generátoru.
Rozvodná skriňa svetlometu.
- prívodný svetelný maják k privádzaniu lietadiel do priestoru letiska, ako signalizačný prostriedok k označeniu akéhokoľvek bodu v teréne,
- pristávací svetelný maják k osvetleniu pristávacej dráhy na letisku za sťažených poveternostných podmienok.
Svetlometná stanica APM-90 sa montuje s pôvodnou karosériou ZIS-150 na podvozok automobilu P V3S.
Jednosmerný generátor je poháňaný priamo motorom automobilu P V3S a je umiestnený pred motorom na rekonštruovanom predĺženom šasi.
APM 90 sa skladá z troch častí :
- svetlomet APM 90 o priemere zrkadla 900 mm + rozvodná doska + zrážací odpor, ktorý je zapojený do obvodu svetlometu pri svietení oblúkovou lampou. Táto časť je v nezmenenom usporiadaní umiestnená na pôvodnej karosérii ZIS-150, ktorá je namontovaná na podvozok P V3S.
- jednosmerný generátor typu PR-125 s elektromagnetickým regulátorom otáčok a silovým rozvodom el. prúdu.
- podvozok automobilu P V3S, ktorej motor je hnacou jednotkou generátoru PR 125.
Generátor typu PR-125
Je umiestnený v prednej časti automobilu ( pred motorom) na prdĺženom šasi. Generátor je priamo spojený s klukovou hriadeľou motoru P V3S pomocou sústavy unášaču ( Hardyho spojka).
Svetlomet APM 90
V APM 90 je použitý svetlomet zakrytého typu so skleneným parabolickým zrkadlom o priemere 900 mm s ohniskovou vzdialenosťou 366 mm.
Svetelný zdroj vo svetlomete je buď :
- Oblúková lampa s posunom uhlíkov buď ručným alebo automatickým s jemnou ručnou reguláciou.
El. údaje oblúku :
Napätie : 80±2 V
Prúd : 150 A
Prúdové zaťaženie : 0,75 / mm²
Výkon : 12 kW
- Žiarovka typu PŽ-19
Žiarovka musí byť umiestnená do špeciálneho držiaku, ktorým sa nahradí držiak oblúkovej lampy v bubne svetlometu.
Elektrické údaje žiarovky :
Napätie : 110±2 V
Prúd : 91 A
Výkon : 10 kW
Nominálna priemerná životnosť : 100 hod.
Na krytie prednej strany bubnu svetlometu je použité buď ochranné sklo alebo rozptylovač – podľa účelu svietenia.
Za rozptylovač je možné zasunúť farebné filtre.
V bubne je umiestnený ventilátor, ktorý chladí zariadenie a odvádza splodiny vznikajúce horením uhlíkov.
Svetlometom je možné ručne alebo pomocou motoru otáčať vo vodorovném roviny a kýval v rovine zviklej i vodorovném ( pri svištění žiarovkou sa nesmie svetlometom kývať).
Pri použití oblúkovej lampy sa nesmie svetlomet stavať do polohy kolmo hore ( tzv. svitečky), pretože horúce splodiny horenia uhlíku odkvapkávajú na plochu zrkadla a mohli by ho poškodiť.
Hlavné technické údaje :
Druh auta : nákladné
Karoséria : valník ZIS-150
Rozmery s namontovanou stanicou APM 90 v mm:
Dĺžka : 7400
Šírka : 2420
Výška : 3540
Svetlosť : 400
Brodivosť : 800
Hmotnosť kg : 7130
Rýchlosť : 45 km/hod. ( na rovine)
Zdroj : Let-22-4 Automobilová svetlometná stanica APM 90 na automobile P V3S Stručný popis a prevádzkové pokyny – predpis ČSĽA, Praha 1961
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
APM 90 v pochodovej polohe.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Uloženie generátoru.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Rozvodná skriňa svetlometu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#354769Verze : 0
Praga V3S APM-90 od TL RTZ České Budějovice.
r 1999
foto vlastní
Poznámka
Fotografie ZIL-130 s APM-90M byly přemístěny do jiné sekce - viz https://www.valka.cz/topic/view/96290/
Jiří Tintěra, moderátor
r 1999
foto vlastní
Poznámka
Fotografie ZIL-130 s APM-90M byly přemístěny do jiné sekce - viz https://www.valka.cz/topic/view/96290/
Jiří Tintěra, moderátor
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#201980Verze : 0
Svetlomet na podvozku V3S.
Zdroj
http://pragav3s.predseda.com/
pragav3s.predseda.com
Zdroj
http://pragav3s.predseda.com/
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pragav3s.predseda.com
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#102762Verze : 0
Automobilové svetlometné stanice ČSLA APM-90M na ZIL-131 a APM-90 na P V3S.
Zdroj : www.orechov1945.cz/muzeum/index-druhy.htm
APM-90M ( vpredu) APM-90.
Zdroj : www.orechov1945.cz/muzeum/index-druhy.htm
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
APM-90M ( vpredu) APM-90.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#211552Verze : 0
Pěkný snímek PV3S APM-90 s plachtou.
www.armyland.cz
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.armyland.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#278359Verze : 0
Na Youtube jsem objevil zajímavé video APM-90 v provozu.
A jeden světlomet,který se dostal prodejem z armády dostal do dobrých rukou nadšenců. Foto pochází ze Slovenska.
Autor: Robo Hanák
Zveřejněno se svolením autora
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic.php?t=3886
A jeden světlomet,který se dostal prodejem z armády dostal do dobrých rukou nadšenců. Foto pochází ze Slovenska.
Autor: Robo Hanák
Zveřejněno se svolením autora
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
http://www.gazklub.cz/diskuze/viewtopic.php?t=3886
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#291473Verze : 0
P V3S APM-90 na stanovišti v Přerově. Jeden z mála snímků,kde je vidět nástavba s plachtou zdvihnutou do pracovní polohy.
Zdroj:http://www.prerov.army.cz
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zdroj:http://www.prerov.army.cz
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#291558Verze : 0
APM-90 na vozidle Praga V3S som nafotil na stretnutí vojenských vozidiel pod názvom "Sahara 2008". Zameral som sa hlavne na samotný pristávací svetlomet - maják na korbe.
Zdroj: vlastné foto
Zadná časť svetlometu
Pristávací svetlomet
Pravá strana vozidla
Ľavá strana svetlometu
Ľavá strana vozidla
Zdroj: vlastné foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zadná časť svetlometu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pristávací svetlomet
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Pravá strana vozidla
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ľavá strana svetlometu
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ľavá strana vozidla
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#292919Verze : 0
Niekoľko detailov svetlometu APM-90 i vozidla Praga V3S nafotených na akcii " Sahara 2008".
Zdroj: vlastné foto
Zväčšený priestor medzi kabínou a korbou.
Úprava prednej časti vozidla P V3S.
Mechanické komponenty ovládania svetlometu.
Detaily osadenia svetlometu na korbe.
Osadenie svetlometu.
Zdroj: vlastné foto
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Zväčšený priestor medzi kabínou a korbou.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Úprava prednej časti vozidla P V3S.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Mechanické komponenty ovládania svetlometu.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Detaily osadenia svetlometu na korbe.
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Osadenie svetlometu.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#292923Verze : 0
Náhradní stacionární zdroj "Triodyn"
Světlotechnický prostředek APM-90 je konstruován jako mobilní (bez ohledu, zda na podvozku ZiS-150, P V3S či ZiL-130).
Standardní zdroje proudu - z elektrocentrály nebo generátoru PR-125 jsou uvedeny výše. Existoval však i "alternativní" zdroj - stacionární síť 380 V / 50 Hz. Nebyl však využit u všech souprav.
Organizačně byly jednotky RTZ členěny na roty k zabezpečení stálého letiště (2. rota) a pro záložní letiště pak 1. rota ("výjezdová").
Z praktických důvodů byly tedy "stabilní" prostředky uzpůsobovány k napájení z elektrické sítě. To byl hlavní důvod k zástavbě svařovacího soustrojí Triodyn K 320 (bez podvozku, výrobek MEZ Brumov) na plošinu automobilu P V3S jako zdroje proudu pro světlomet. Mimo soustrojí byla na plošině rozvodná skříň, umožňující "přepnutí" na napájení z generátoru PR-125. Nemusel tak "bručet" hnací motor automobilu, což určitě ovlivňovalo jednak jeho životnost a i provoz byl hospodárnější. Spotřeba asynchronního motoru "naprázdno" činila cca 1,5 kWh.
Zdroj: Velitel roty 5. prrtz
Technické parametry soustrojí Triodyn K 320 (MEZ Brumov)
Asynchronní motor:
Výkon 14 kW
Otáčky 2880 ot./min
Napětí 380 V / 50 Hz
Dynamo:
Jm. výkon 9,6 kW
Trvalý proud 250 A (max. 315 A), proud lze nastavit regulátorem
Napětí naprázdno 110 V
Hmotnost soustrojí 320 kg
Ilustrační foto svářečky - firemní katalog MEZ Brumov.
Světlotechnický prostředek APM-90 je konstruován jako mobilní (bez ohledu, zda na podvozku ZiS-150, P V3S či ZiL-130).
Standardní zdroje proudu - z elektrocentrály nebo generátoru PR-125 jsou uvedeny výše. Existoval však i "alternativní" zdroj - stacionární síť 380 V / 50 Hz. Nebyl však využit u všech souprav.
Organizačně byly jednotky RTZ členěny na roty k zabezpečení stálého letiště (2. rota) a pro záložní letiště pak 1. rota ("výjezdová").
Z praktických důvodů byly tedy "stabilní" prostředky uzpůsobovány k napájení z elektrické sítě. To byl hlavní důvod k zástavbě svařovacího soustrojí Triodyn K 320 (bez podvozku, výrobek MEZ Brumov) na plošinu automobilu P V3S jako zdroje proudu pro světlomet. Mimo soustrojí byla na plošině rozvodná skříň, umožňující "přepnutí" na napájení z generátoru PR-125. Nemusel tak "bručet" hnací motor automobilu, což určitě ovlivňovalo jednak jeho životnost a i provoz byl hospodárnější. Spotřeba asynchronního motoru "naprázdno" činila cca 1,5 kWh.
Zdroj: Velitel roty 5. prrtz
Technické parametry soustrojí Triodyn K 320 (MEZ Brumov)
Asynchronní motor:
Výkon 14 kW
Otáčky 2880 ot./min
Napětí 380 V / 50 Hz
Dynamo:
Jm. výkon 9,6 kW
Trvalý proud 250 A (max. 315 A), proud lze nastavit regulátorem
Napětí naprázdno 110 V
Hmotnost soustrojí 320 kg
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ilustrační foto svářečky - firemní katalog MEZ Brumov.
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#354879Verze : 0
APM-90 ze sbírek Vojenského muzea na demarkační linii, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.
autor: Josef Holek
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#534651Verze : 2
RoBoT
MOD
Název: Name: | APM-90 | |
Originální název: Original Name: | AПM-90 | |
Kategorie: Category: | letištní světlotechnický systém | |
Výrobce: Producer: | ?, ?, (?) / + ; | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.RRRR | |
Složení systému: Composition of System: | Automobil Praga V3S (se speciální nástavbou) | |
Uživatelské státy: User States: | ? ? | |
Poznámka: Note: | APM = Аэродромный посадочный прожектор | |
Zdroje: Sources: | Let-51-70 I. vydání z r. 1967 |
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-APM-90-letistni-svetlometny-majak-t29059#616498Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.