Název: Name: | Heinkel He 50 A | |
Originální název: Original Name: | Heinkel He 50 A | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1930-DD.MM.193R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde / DD.MM.1935-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1930-DD.MM.193R | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Heinkel: 60 He 50 A 12 He 50 B BFW: 35 He 50 A | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1933 He 50 A | |
Osádka: Crew: | 1-2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2620 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,50 m | |
Délka: Length: | 9,60 m | |
Výška: Height: | 4,40 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 34,80 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 75,10 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Siemens SAM 22 B o vzletovém výkonu 441 kW/600 k třílistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 300 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 235 km/h v 800 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 190 km/h v 800 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 16 min do 4000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 6400 m | |
Dolet: Range: | 525 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 650 km | |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet MG-17 ráže 7,92 mm 1x pohyblivý kulomet MG-15 ráže 7,92 mm 250kg puma (500 kg jako jednomístný) | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | první německou jednotkou, která měla ve své výzbroji tyto letouny byla Fliegergruppe Schwerin v říjnu 1935 Tyto stroje byly vzorem pro výrobu japonských D1A1. | |
Zdroje: Sources: | Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4. Nowarra, Heinz. Die deutsche Luftrüstung 1933 - 1945 Band 2: Flugzeugtypen Erla - Heinkel. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5466-0. Heinkel - Chronik und Typenblätter der Firma Heinkel-Flugzeugbau. Aviatik Verlag Peter Pletschacher, Planegg 1989. ISBN 3-925505-08-3. www.historyofwar.org |
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#109674Verze : 0
Vláďa
MOD
Heinkel He 50
Na začátku roku 1931 japonské vojenské námořnictvo objednalo u firmy Heinkel dvoumístný střemhlavý bombardér. Podle předložených specifikací měl být letoun vyzbrojen 250kg pumou a měl být vybaven kolovým podvozkem nebo plováky.
První prototyp He 50aW v plovákové verzi byl dokončen na podzim 1931. Stroj byl poháněn motorem Junkers L-5 o výkonu 390k. Letové zkoušky ukázaly, že letounu chybí výkon. Další prototyp, již s kolový podvozkem, He 50aL byl vybaven motorem Siemens Jupiter VI o výkonu 490 k. Po odstranění drobných nedostatků se další prototyp He 50b stal vzorem silně modifikované série vyrobené v Japonsku jako Ajči D1A. Zaslaný vzorový stroj byl označen He 66 a šlo přímo o prototyp He 50b.
Také Čína objednala v roce 1934 dvanáct strojů tohoto typu. Letadla pro Čínu měla být označena He 66b či He 66BCh a snad měla mít motory Siemens SAM 22B. Žádné z nich se ale stejně do Číny nedostalo, byly místo toho převzaty Luftwaffe jako He 50 B. Informace o dodávce dalších 12 strojů v roce 1936 jsou také nepodložené.
Počátkem roku 1932 firma Heinkel nabídla RLM letoun He 50aL, který vzbudil velký zájem Luftwaffe. K provozním zkouškám byly proto objednány tři stroje a již na jaře byly předány německému letectvu. Letouny poháněl motor Siemens SAM 22B o výkonu 600 k. Letadla byla hodnocena kladně a Luftwaffe objednala 60 strojů. He 50 se v prvoliniových jednotkách udržely velice krátce, neboť byly brzo nahrazeny Hs 123 a Ju 87. V říjnu 1936 byl jeden He 50 odeslán do Španělska, kde byl testován na letišti Sevilla-Tablala.
Jednomotorový dvouplošný střemhlavý bombardér smíšené konstrukce. Kostra z kovových trubek a dřeva potažená plátnem.
Na začátku roku 1931 japonské vojenské námořnictvo objednalo u firmy Heinkel dvoumístný střemhlavý bombardér. Podle předložených specifikací měl být letoun vyzbrojen 250kg pumou a měl být vybaven kolovým podvozkem nebo plováky.
První prototyp He 50aW v plovákové verzi byl dokončen na podzim 1931. Stroj byl poháněn motorem Junkers L-5 o výkonu 390k. Letové zkoušky ukázaly, že letounu chybí výkon. Další prototyp, již s kolový podvozkem, He 50aL byl vybaven motorem Siemens Jupiter VI o výkonu 490 k. Po odstranění drobných nedostatků se další prototyp He 50b stal vzorem silně modifikované série vyrobené v Japonsku jako Ajči D1A. Zaslaný vzorový stroj byl označen He 66 a šlo přímo o prototyp He 50b.
Také Čína objednala v roce 1934 dvanáct strojů tohoto typu. Letadla pro Čínu měla být označena He 66b či He 66BCh a snad měla mít motory Siemens SAM 22B. Žádné z nich se ale stejně do Číny nedostalo, byly místo toho převzaty Luftwaffe jako He 50 B. Informace o dodávce dalších 12 strojů v roce 1936 jsou také nepodložené.
Počátkem roku 1932 firma Heinkel nabídla RLM letoun He 50aL, který vzbudil velký zájem Luftwaffe. K provozním zkouškám byly proto objednány tři stroje a již na jaře byly předány německému letectvu. Letouny poháněl motor Siemens SAM 22B o výkonu 600 k. Letadla byla hodnocena kladně a Luftwaffe objednala 60 strojů. He 50 se v prvoliniových jednotkách udržely velice krátce, neboť byly brzo nahrazeny Hs 123 a Ju 87. V říjnu 1936 byl jeden He 50 odeslán do Španělska, kde byl testován na letišti Sevilla-Tablala.
Jednomotorový dvouplošný střemhlavý bombardér smíšené konstrukce. Kostra z kovových trubek a dřeva potažená plátnem.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#103547Verze : 0
Schlange
MOD
https://www.airwar.ru/enc/spyww2/he50.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#186979Verze : 0
Trojpohledový náčrtek He 50A
archiv autora
archiv autora
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#248779Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.