Heinkel He 50

     
Název:
Name:
Heinkel He 50 A Heinkel He 50 A
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 50 A
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.193R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
DD.MM.1935-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Heinkel:
60 He 50 A
12 He 50 B


BFW:
35 He 50 A
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1933 He 50 A
Osádka:
Crew:
1-2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1600 kg 3527 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2620 kg 5776 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
9,60 m 31ft 5,94in
Výška:
Height:
4,40 m 14ft 5,22in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,80 m2 374.58 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
75,10 kg/m2 15.38 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Siemens SAM 22 B o vzletovém výkonu 441 kW/600 k
třílistá kovová vrtule
Siemens SAM 22 B, take-off power 592 hp
three-bladed metal propeler
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l 66 Imp gal / 79 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 800 m 146 mph in 2625 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
190 km/h v 800 m 118.1 mph in 2625 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
16 min do 4000 m 16 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6400 m 20997 ft
Dolet:
Range:
525 km 326.2 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
650 km 403.9 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet MG-17 ráže 7,92 mm
1x pohyblivý kulomet MG-15 ráže 7,92 mm


250kg puma (500 kg jako jednomístný)
1x fixed 7,92 mm MG-17 machine gun
1x flexible 7,92 mm MG-15 machine gun


551 lb bomb (1102 lb as single seater)
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
první německou jednotkou, která měla ve své
výzbroji tyto letouny byla Fliegergruppe Schwerin v říjnu 1935
Tyto stroje byly vzorem pro výrobu japonských D1A1.
First unit equipped with these planes was Fliegergruppe Schwerin.
Japanese D1A1 was inspired by this plane.
Zdroje:
Sources:
Kroschel, G., Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1919 - 1934, Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Nowarra, Heinz. Die deutsche Luftrüstung 1933 - 1945 Band 2: Flugzeugtypen Erla - Heinkel. Bernard & Graefe Verlag, Koblenz 1993. ISBN 3-7637-5466-0.
Heinkel - Chronik und Typenblätter der Firma Heinkel-Flugzeugbau. Aviatik Verlag Peter Pletschacher, Planegg 1989. ISBN 3-925505-08-3.
www.historyofwar.org
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#109674 Verze : 0
Heinkel He 50

Na začátku roku 1931 japonské vojenské námořnictvo objednalo u firmy Heinkel dvoumístný střemhlavý bombardér. Podle předložených specifikací měl být letoun vyzbrojen 250kg pumou a měl být vybaven kolovým podvozkem nebo plováky.

První prototyp He 50aW v plovákové verzi byl dokončen na podzim 1931. Stroj byl poháněn motorem Junkers L-5 o výkonu 390k. Letové zkoušky ukázaly, že letounu chybí výkon. Další prototyp, již s kolový podvozkem, He 50aL byl vybaven motorem Siemens Jupiter VI o výkonu 490 k. Po odstranění drobných nedostatků se další prototyp He 50b stal vzorem silně modifikované série vyrobené v Japonsku jako Ajči D1A. Zaslaný vzorový stroj byl označen He 66 a šlo přímo o prototyp He 50b.

Také Čína objednala v roce 1934 dvanáct strojů tohoto typu. Letadla pro Čínu měla být označena He 66b či He 66BCh a snad měla mít motory Siemens SAM 22B. Žádné z nich se ale stejně do Číny nedostalo, byly místo toho převzaty Luftwaffe jako He 50 B. Informace o dodávce dalších 12 strojů v roce 1936 jsou také nepodložené.

Počátkem roku 1932 firma Heinkel nabídla RLM letoun He 50aL, který vzbudil velký zájem Luftwaffe. K provozním zkouškám byly proto objednány tři stroje a již na jaře byly předány německému letectvu. Letouny poháněl motor Siemens SAM 22B o výkonu 600 k. Letadla byla hodnocena kladně a Luftwaffe objednala 60 strojů. He 50 se v prvoliniových jednotkách udržely velice krátce, neboť byly brzo nahrazeny Hs 123 a Ju 87. V říjnu 1936 byl jeden He 50 odeslán do Španělska, kde byl testován na letišti Sevilla-Tablala.

Jednomotorový dvouplošný střemhlavý bombardér smíšené konstrukce. Kostra z kovových trubek a dřeva potažená plátnem.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#103547 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/spyww2/he50.html

Heinkel He 50 -


Heinkel He 50 -


Heinkel He 50 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#186979 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek He 50A
archiv autora
Heinkel He 50 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-50-t29021#248779 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více