Heinkel He 45

     
Název:
Name:
Heinkel He 45 C Heinkel He 45 C
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 45 C
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.193R Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG, Warnemünde /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
DD.MM.1933-DD.MM.193R Bayerische Flugzeugwerke AG, Augsburg /
DD.MM.1934-DD.MM.193R Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.193R-DD.MM.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
512 (všech verzí / all versions):
69 Heinkel
68 Gotha
156 BFW
219 Focke-Wulf
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1932 (prototyp He 45 a / He 45 a prototype)
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1780 kg 3924 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2745 kg 6052 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,001) m 36ft 1,06in1)
Délka:
Length:
10,00 m 32ft 9,69in
Výška:
Height:
3,60 m 11ft 9,72in
Plocha křídla:
Wing Area:
34,60 m2 372.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
79,45 kg/m2 16.27 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
BMW VI 7,3Z
- invertní do V
- počet válců: 12
- maximální výkon: 551 kW (750 PS) při 1700 ot/min
BMW VI 7,3Z
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 740 hp at 1700 rpm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
290 km/h v 0 m 180 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
220 km/h v ? m 137 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,4 min do 4000 m 15,4 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1200 km 746 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný 7,92mm kulomet MG 17
1x pohyblivý 7,92mm kulomet MG 15


pumy:
300 kg
1x fixed 7,92mm MG 17 machine gun
1x flexible 7,92mm MG 15 machine gun


bombs:
661 lb
Uživatelské státy:
User States:






Poznámka:
Note:
1) horní křídlo, spodní křídlo: 10,00 m


- existovaly varianty A, B a C, zdroje se nemohou shodnout v rozdílech, podle některých pak byla většina nebo dokonce všechny sériové stroje dokončena jako He 45 C
1) upper wing, lower wing: 32ft 9,69in
Zdroje:
Sources:
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-45-t29020#102446 Verze : 0
Heinkel He 45

V roce 1931 zahájila firma Heinkel vývoj dvou vojenských letounů. První z nich měl plnit roli průzkumného letounu velkého doletu (He 45) a druhý byl určen pro taktický průzkum a pro spolupráci s pozemními vojsky (He 46) Oba projekty podléhaly utajení vzhledem k zákazu letectva Versaillskou smlouvou.

První prototyp He 45 a byl zalétán na jaře 1932. Letoun byl vybaven řadovým motorem BMW VI o výkonu 600 k. letové zkoušky proběhly úspěšně a koncem roku 1932 byly zahájena sériová výroba. Sériové letouny byly vybaveny novější verzí motoru BMW VI o vyšším výkonu (660 k). První exempláře He 45 A nebyly vyzbrojeny, ale bylo možné je rchle přizpůsobit do role bojového letounu. He 45 A přidělované školám dopravního letectva byly vabaveny pohyblivou lafetou pro kulomet umístěnou pod provizorním krytem. Koncem roku 1932 vznikla verze He 45 B, která byla vybavena dvěma kulomety a pumovnicí v trupu. Navíc bylo možno instalovat pumové závěsníky pod křídla dovolující nést 200kg pum.

Výroba He 45 byly zahájena koncem roku 1933, kdy se Němci přestali řídit omezeními Versaillské smlouvy. Vzhledem k velké potřebě letounu tohoto typu byla v továrnách Focke-Wulf, Gotha a BFW zahájena licenční výroba. Tyto letouny dostaly označení He 45 C a odlišovaly se novějším motorem BMW VI 7,3 o výkonu 750 k. Do roku 1936 bylo vyrobeno celkem 512 strojů. Po určitou dobu byl He 45 nejpoužívanějším letounem v Luftwaffe. Když byla v rámci Legionu Condor vytvořena průzkumná jednotky A/88, byla vyzbrojena šesti letouny He 45 C, které doplnily Heinkely He 70. kromě toho bylo 40 Heinkelů He 45 C dodány frankistickému letectvu, které z nich zformovalo jednotku 6-G-15. Letci této jednotky se s nových strojem seznámili u Legion Condor. Letouny He 45 používané v Legionu nesly na trupu kódové označení 15.
Heinkel He 45 - He 45 C z výzbroje Legion Condor

He 45 C z výzbroje Legion Condor
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-45-t29020#103548 Verze : 0
Heinkel He 45 (D-IJUS) patřil v roce 1935 k letecké škole ve Schlessheimu a byl na všech plochách nastříkán barvou RLM 63. V letech 1933 až 1935 nesly německé letouny nesymetrické označení státní příslušnosti na SOP. Na její pravé straně byly pruhy v německých národních barvách, na levé straně pak červený pás se svastikou v bílém kruhu.
Heinkel He 45 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-45-t29020#405093 Verze : 0
Průzkumný Heinkel He 45 v předválečném zbarvení bulharského letectva. Během 2. světové války tyto letouny dosluhovaly ve cvičné roli.
Heinkel He 45 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-45-t29020#434523 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více