Micubiši Ki 57-I [Topsy]

Mitsubishi Ki-57-I / 三菱 キ57-I 一〇〇式輸送機一型
     
Název:
Name:
Micubiši Ki 57-I Mitsubishi Ki-57-I
Originální název:
Original Name:
一〇〇式輸送機一型(キ57-I)
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.06.1940-DD.04.1942 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.06.1940-DD.04.1942
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
101
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1940
Osádka:
Crew:
4 + 11 passengers
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5522 kg 12174 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7860 kg 17328 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
9120 kg 20106 lb
Rozpětí:
Wingspan:
22,600 m 74ft 1,75in
Délka:
Length:
16,100 m 52ft 10in
Výška:
Height:
4,860 m 15ft 11,34in
Plocha křídla:
Wing Area:
70,08 m2 754.33 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
112,16 kg/m2 22.97 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-5 KAI vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o výkonu 699 kW (950 k) a 794 kW (1080 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček.
Nakajima Ha-5 KAI fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated 937 hp at take-off, 1,065 hp at 13,125 ft,
driving three-blade constant-speed metal propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
430 km/h v 3400 m 267.2 mph in 11155 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
320 km/h v 3000 m 199 mph in 9840 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
4,85 m/s 954.7 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,2 min do 5000 m 12,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7000 m 22966 ft
Dolet:
Range:
1400 km 869.9 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
3000 km 1864.1 mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
一〇〇式輸送機一型(キ57-I ) - Iči rej rej-šiki jusō-ki iči-gata (Ki-57- I) - Ki-57-I Armádní dopravní letoun typ 100 model 1
Spojenecké kódové jméno: Topsy


Plně naložený letoun nesl 11 pasažérů a 300 kg nákladu.


Několik strojů koupilo také císařské námořní letectvo a provozovalo je jako L4M1. Přednostně však užívalo stroje L2D2.
Ostatní viz historie.
一〇〇式輸送機一型(キ57-I ) - Ichi rei rei-shiki yusō-ki ichi-gata (Ki-57- I) - Ki-57-I Army Type 100 Transport Model 1
Allied Code Name: "Topsy"


Standard personnel transport of the Imperial Japanese Army, work on the Ki-57 began early in 1939 at the request of Nippon Koku K.K. (Japan Air Lines). The company had been impressed by the performance of the Ki-21 in China, and asked Mitsubishi to produce a design for a civil version of the same aircraft. This was completed by the summer of 1939, by which time the airline had been reorganised as Dai Nippon Koku K.K. (Great Japan Airlines Co.). The new design interested the Imperial Japanese Army, which gave it the designation Ki-57 and ordered it into production. The civil version was given the designation MC-20.


Retaining the wings, tail and cockpit sections, undercarriage and powerplant installation of the Ki-21-I, the transport aircraft, carrying the civil designation MC-20 and the military designate Ki-57, featured a new fuselage accommodating eleven passengers in two rows of single seats, and had its wings mounted low on the fuselage whereas its bomber forerunner had mid-mounted wings. Completed in July 1940 the prototype made. A total of 101 aircraft of the first production model were built by Mitsubishi between 1940 and 1942 and designated Army Type 100 Transport Model 1 (Ki-57-I) by the Army and MC-20-I by the civil authorities. A small number of Ki-57-Is were transferred to the Japanese Navy and designated Navy Type 0 Transport Model 11 (L4M1) by that Service.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
www.ne.jp
www.daveswarbirds.com
www.century-of-flight.net
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/cww2/ki57.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-I-Topsy-t28850#101655 Verze : 0
Mitsubishi Ki-57-I
一〇〇式一式輸送機


Historie:


Letecká společnost Nipon Koku K. K. (Japan Air Lines) zadala továrně Mitsubishi Jukogyo K. K., prostřednictvím ministerstva letectví, vývoj a výrobu dopravního letadla pro 11 cestujících a 300 kg pošty. Společnost Mitsubishi počátkem roku 1939 použila několik dílů z bombardéru Ki-21-I Sally, bylo to pro urychlení vývoje a také následné výroby. Zachována tak zůstala křídla, ocasní část, část prostoru pro osádku a pohonné jednotky (ale verze s mírně vyšším výkonem), zcela nový byl trup, protože Ki-57 byl dolnoplošník musel být částečně změněn i podvozek. Nový letoun byl označen MC-20, již zkoušek prototypů si všimla armáda, ta si tento letoun následně objednala a s jen malými úpravami jej zařadila do své výzbroje pod označením Ki-57-I.
Výroba tak běžela jak pro civilní leteckou společnost, tak pro armádu i námořnictvo souběžně.
Letoun se stal důležitým typem dopravního letounu japonské armády, civilní společnost byly mezitím reorganizována na Dai Nippon Koku KK (Velká Společnost Japan Airlines, a.s).
Celkem bylo v letech 1940 – 42 postaveno 101 letadlo této modelové řady, Rikugun Koku Hombu jej zařadila do služby jako „Armádní dopravní letoun typ 100 model 1 (Ki-57-I), námořníci používali malé množství těchto letadel jako „Námořní dopravní letoun typ 0 model 11 (L4M1).


Použité prameny:
René J. Francillon Ph.D., The Mitsubishi Ki-21, Aircraft in Profile No. 172, Leatherhead, Surrey, UK, Profile Publications Ltd., 1967
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
L+K 19/1983, Mitsubishi Ki-57, Letadla 1939-1945
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-I-Topsy-t28850#101657 Verze : 0
a ještě fotografie
Micubiši Ki 57-I [Topsy] -


Micubiši Ki 57-I [Topsy] -


Micubiši Ki 57-I [Topsy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-I-Topsy-t28850#109170 Verze : 0
Trojpohled Ki-57 Topsy
Micubiši Ki 57-I [Topsy] -


URL : https://www.valka.cz/Micubisi-Ki-57-I-Topsy-t28850#101658 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více