Název: Name: | Jokosuka MXY7 model 22 | |
Originální název: Original Name: | 桜花22型 (MXY7) | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 1. Naval Technical Workshop, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ~50 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | jiný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | jiné | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 545 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1450 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 4,120 m | |
Délka: Length: | 6,880 m | |
Výška: Height: | 1,150 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 4,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 362,50 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | motokompresorový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Cu-11 o tahu 1,96 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 444,5 km/h v 4000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 3500 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | ? m | |
Dolet: Range: | 130 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 160 km | |
Výzbroj: Armament: | nálož o hmotnosti 600 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | Maximální rychlost ve střemhlavém letu 925 km/h Druhá verze sebevražedného letounu MXY7 označena jako model 22, měla odstranit přílišnou závislost na nosném letounu. Mnoho letadel Óka model 11 bylo sestřeleno ještě před vypuštěním z nosné Betty, raketový motor vydržel hořet 10-12 s. Konstruktéři do trupu namontovali motokompresorový motor Cu-11, čímž sice zvýšili dolet na 110 - 160 km, letoun však byl odlehčen, nálož byla poloviční (600 kg), zmenšilo se rozpětí a tak letounek již nemohl téměř manévrovat a jeho pádová rychlost byla 320 km/h. Nosným letounem měl být Jokosuka P1Y3 33. | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X René J. Francillon Ph.D., Mitsubishi G4M "Betty" and Ohka Bomb, Aircraft in Profile, Vol. 9., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971, ISBN 0-85383-018-5. David Herbert Donald, Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes Noble Books, rok 1998, ISBN-13: 978-0760705926 Ivo Pejčoch, Kugisho Ohka, HPM č. 4/1998, ročník VIII., str. 8 – 14, ISSN 1210-1427 L+K 23/1973, Václav Němeček, Letadla 39 - 45, Jokosuka MXY7 http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm koapp.narod.ru wgordon.web.wesleyan.edu wgordon.web.wesleyan.edu http://base13.glasnet.ru/aoj/yo/mxy7.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-30.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#101500Verze : 0
Vláďa
MOD
Yokosuka MXY7 Model 22
櫻花 - Oka / Baka
特殊攻击机 / - / Námořní sebevražedný útočný letoun typ Oka model 22
Historie: Ohku model 11 nesl Mitsubishi G4M2e což byl dosti těžký a rozměrný bombardér, Oka samotná neměla dlouhý dolet, ve své podstatě to byl kluzák, raketové motory se používaly jen v závěrečné fázi letu pro zrychlení zteče. Američané našli jednoduchou taktiku - stíhačky jednoduše zvětšily okruh, kde hlídkovaly a sestřelovaly Betty ještě před odhozením Ohky. Kaigun Koku Hombu proto stanovilo požadavek na:
1.) prodloužení doletu Oky
2.) výměnu nosiče za rychlejší a obratnější typ P1Y3 33
Konstruktéři Oku 22 odlehčili, hmotnost nálože byla zmenšena na 600 kg a motor byl použit motokompresorový proudový CU-11 o tahu 1,98 kN.
Dolet se prodloužil na 110-130 km, motor však disponoval slabým tahem, tato verze Ohky byla podmotorovaná, což ve spojení s malým rozpětím by asi pilotovi nedávalo mnoho šancí ke složitějším manévrům při výběru cíle v bojových podmínkách. Z tohoto důvodu měly být pod křídlo namontovány pomocné raketové motory. Výroba probíhala v podzemních dílnách. K bojovému nasazení nedošlo.
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/yoko_ohka.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html
archiv autora
.
櫻花 - Oka / Baka
特殊攻击机 / - / Námořní sebevražedný útočný letoun typ Oka model 22
Historie: Ohku model 11 nesl Mitsubishi G4M2e což byl dosti těžký a rozměrný bombardér, Oka samotná neměla dlouhý dolet, ve své podstatě to byl kluzák, raketové motory se používaly jen v závěrečné fázi letu pro zrychlení zteče. Američané našli jednoduchou taktiku - stíhačky jednoduše zvětšily okruh, kde hlídkovaly a sestřelovaly Betty ještě před odhozením Ohky. Kaigun Koku Hombu proto stanovilo požadavek na:
1.) prodloužení doletu Oky
2.) výměnu nosiče za rychlejší a obratnější typ P1Y3 33
Konstruktéři Oku 22 odlehčili, hmotnost nálože byla zmenšena na 600 kg a motor byl použit motokompresorový proudový CU-11 o tahu 1,98 kN.
Dolet se prodloužil na 110-130 km, motor však disponoval slabým tahem, tato verze Ohky byla podmotorovaná, což ve spojení s malým rozpětím by asi pilotovi nedávalo mnoho šancí ke složitějším manévrům při výběru cíle v bojových podmínkách. Z tohoto důvodu měly být pod křídlo namontovány pomocné raketové motory. Výroba probíhala v podzemních dílnách. K bojovému nasazení nedošlo.
Použité prameny:
Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm
http://www.aviastar.org/air/japan/yoko_ohka.php
http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html
archiv autora
.
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#101522Verze : 0
Vláďa
MOD
Ohka model 22 fotografie.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#103061Verze : 0
Vláďa
MOD
Zajímavá fotografie na zadní část Ohky 22
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#117544Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek motokompresorové Ohky model 22
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-MXY7-22-Oka-Baka-t28815#103060Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.