Kawaniši E7K1 [Alf]

Kawanishi E7K1 / 川西 E7K1・九四式水上偵察機
     
Název:
Name:
Kawaniši E7K1 Kawanishi E7K1
Originální název:
Original Name:
九四式水上侦察机
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1932-DD.MM.1938 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
DD.MM.1937-DD.MM.1938 Japan Aircraft Manufacturing Co., Ltd., Yokohama /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1932-DD.07.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
183 + 2 prototypy Kawanishi
cca 30 Nippon Hikoki K. K.
215 celkem
První vzlet:
Maiden Flight:
06.02.1933
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1970 kg 4343 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3000 kg 6614 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3500 kg 7716 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
10,410 m 34ft 1,83in
Výška:
Height:
4,810 m 15ft 9,37in
Plocha křídla:
Wing Area:
43,60 m2 469.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
68,80 kg/m2 14.09 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Prototyp a stroje z počáteční výroby:
Hiro W-12 Type 91 o vzletovém výkonu 456 kW (620 k), výkon 382 kW (520 k) v h= 1 000 m
Vrtule: dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm

Pozdější výroba:
Hiro W-12 Type 91 o vzletovém výkonu 552 kW (750 k), výkon 441 kW (600 k) v h= 1 500 m
Vrtule: dřevěná čtyřlistá s pevným úhlem náběhu o průměru 3 200 mm
Prototypes and early production E7K1s:
Hiro Type 91 twelve-cylinder W liquid-cooled engine, rated at 612 hp for take-off and 513 hp at 3,281 ft,
driving a two-blade wooden propeller of 10ft 6in diameter.

Late production E7K1s:
Hiro Type 91 twelve-cylinder W liquid-cooled engine, rated at 740 hp for take-off and 592 hp at 4,921 ft,
driving a four-blade wooden propeller of 10ft 6in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
259 km/h v 2000 m 160.9 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
167 km/h v 1000 m 103.8 mph in 3281 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,75 min do 3000 m 10,75 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6600 m 21654 ft
Dolet:
Range:
2000 km 1242.7 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm
2x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm

Pumový náklad: do hmotnosti 120 kg (2x 60 kg nebo 4x 30 kg)
One forward-firing 0.303 in Type 89 machine-gun,
one flexible rear-firing 0.303 in Type 92 machine-gun and
one flexible downward-firing 0.303 in Type 92 machine-gun.

Bomb load: four 66 lb or two 132 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytravalost: 12 - 14 hodin


九四式水上偵察機 / - / Námořní průzkumný plovákový letoun Type 94 Model 11
Spojenécké kódové jméno Alf
Endurance: 12 - 14 hours


九四式水上偵察機 / - / Navy Type 94 Model 11 Reconnaissance Seaplane
Allied codename Alf
Zdroje:
Sources:
Rene J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X
Robert C. Mikesh, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, 1990, ISBN:10-1557505632
Famous Airplanes of the World, Imperial Japanese Navy Reconnaissance, No. 47, Bunrindo Co. Ltd., rok 1994/7, ISBN4-89319-044-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Tadashi Nozawa, Encyclopedia of Japanese Aircraft 1900-1945., Vol.3., Kawanishi Aircraft, Shuppan-Kyodo rok 1982
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
http://www.combinedfleet.com/ijna/e7k.htm
www.go2war2.nl
www.daveswarbirds.com
http://www.cofe.ru/avia/K/K-14.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K1-Alf-t28784#101391 Verze : 0
a ještě jedna fotografie.
Kawaniši E7K1 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K1-Alf-t28784#128719 Verze : 0
Kolorovaná fotografie letadel Kawanishi E7K1 z nosiče hydroplánů Chiyoda u ostrova Hainan únor 1939
Kawaniši E7K1 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K1-Alf-t28784#107824 Verze : 0
Barevná schéma Kawanishi E7K1 type 94
Kawaniši E7K1 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K1-Alf-t28784#103723 Verze : 0
Průzkumné letouny Kawanishi E7K obou verzí byly už začátkem války v Tichomoří již poměrně zastaralé a přecházely již k plnění druhořadých úkolů. Jedním z nich bylo jejich použití jako nosiče pro cílové bezpilotní letounky Yokosuka MXY3 (vyrobeno 31 ks) a Yokosuka MXY4. První byl bezmotorový kluzák a druhý byl motorizovanou variantou, která byla rádiem řízená. Tyto letounky měly sloužit pro střelecký výcvik námořních stíhačů. Letoun E7K vynesl MXY4 nad horním křídlem a ten po skončení akce dosedal na vodní plochu.


zdroj:http://www.samoloty.ow.pl/str003ap.htm
Kawaniši E7K1 [Alf] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E7K1-Alf-t28784#150541 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více