Main Menu
User Menu

Ambrosini SAI.403 Dardo B

     
Název:
Name:
Ambrosini SAI.403 Dardo B
Originální název:
Original Name:
Ambrosini SAI.403 Dardo B
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.01.1943 Società Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.01.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp (Sn.MM.518)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1985 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2643 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
9,960 m
Výška:
Height:
2,740 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,46 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,78 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta-Fraschini Delta RC.21/60 Serie I-IV, vzduchem chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o výkonu 560 kW (750 k).
Vrtule trojlistá Piaggio P.1010 s konstantní rychlostí otáček.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
648 km/h v 7200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,9 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 6000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
936 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1875 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 200 náboji pro každý a
2x pevný kanón MG 151/15 ráže 15,0 mm v křídlech se zásobou 200 granátů pro každý nebo
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20,0 mm v křídlech se zásobou 200 granátů pro každý.
Uživatelské státy:
User States:

Poznámka:
Note:
Byly plánovány tři verze, které se měly dostat do masové výroby, první verzí měl být lehký přepadový stíhač S.A.I. 403 Dardo-A s výzbrojí omezenou poze na dva kulomety Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, S.A.I. 403 Dardo-B- měl představovat víceúčelovou stíhačku s dvěma nesoucí v křídlech německé kanóny MG 151/15 nebo účinnější MG 151/20. třetí verzí měl být dálkový stíhač S.A.I. 403 Dardo-C nesoucí v pouze kanóny v křídlech, ale mohl pod křídly nést dvě přídavné palivové nádrže po 150 litrech. Výroba měla být skutečně masová, koncem roku 1942 bylo objednáno celkem 3 000 letadel. Žádný z těchto plánovaných letounů však nebyl postaven, protože Itálie v září 1943 kapitulovala a veškeré práce byly zastaveny.
Prototyp byl po kapitulaci zabaven Němci, kteří letoun testovali, těchto testů se prý zúčastnili také japonští piloti, kteří byli v Německu, údajně byla zvažována výroba v továrně Heinkel a snad také továrnou Micubiši v Japonsku (já osobně tuto informaci beru s velkou rezervou).
Zdroje:
Sources:
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 5/1987, Letadla 1939 - 45,
www.aviastar.org
https://warbirdsforum.com/showthread.php?t=569
https://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ambrosini-SAI-403-Dardo-B-t28595#382718Verze : 0
MOD
S.A.I. 403 Dardo
Ambrosini SAI.403 Dardo B - https://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html

https://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html
URL : https://www.valka.cz/Ambrosini-SAI-403-Dardo-B-t28595#198084Verze : 0
MOD