Ambrosini SAI.403 Dardo B

     
Název:
Name:
Ambrosini SAI.403 Dardo B Ambrosini SAI.403 Dardo B
Originální název:
Original Name:
Ambrosini SAI.403 Dardo B
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.01.1943 Società Aeronautica Italiana Ing. A. Ambrosini & C., Passignano sul Trasimeno /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.01.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 prototyp (Sn.MM.518)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1943
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1985 kg 4376 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2643 kg 5827 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
9,960 m 32ft 8,12in
Výška:
Height:
2,740 m 8ft 11,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
14,46 m2 155.65 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
182,78 kg/m2 37.44 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Isotta-Fraschini Delta RC.21/60 Serie I-IV, vzduchem chlazený invertní dvanáctiválec s válci do V o výkonu 560 kW (750 k).
Vrtule trojlistá Piaggio P.1010 s konstantní rychlostí otáček.
Isotta-Fraschini Delta RC.21/60 Serie I-IV, twelve-cylinder inverted vee air-cooled engine, rated 720 hp at fake-off,
driving a three-bladed Piaggio P.1010 constant-speed propeller..
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
300 l 66 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
648 km/h v 7200 m 402.6 mph in 23622 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
490 km/h v ? m 304.5 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,9 m/s 3129.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 6000 m 6,6 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
936 km 581.6 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1875 km 1165.1 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem s 200 náboji pro každý a
2x pevný kanón MG 151/15 ráže 15,0 mm v křídlech se zásobou 200 granátů pro každý nebo
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20,0 mm v křídlech se zásobou 200 granátů pro každý.
Two fixed forward-firing 0.50 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper cowling, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.59 inch MG 151/15 cannon mouted in wings, 220 rpg or
two fixed forward-firing 0.79 inch MG 151/20 cannon mouted in wings, 200 rpg.
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
Byly plánovány tři verze, které se měly dostat do masové výroby, první verzí měl být lehký přepadový stíhač S.A.I. 403 Dardo-A s výzbrojí omezenou poze na dva kulomety Breda-SAFAT ráže 12,7 mm, S.A.I. 403 Dardo-B- měl představovat víceúčelovou stíhačku s dvěma nesoucí v křídlech německé kanóny MG 151/15 nebo účinnější MG 151/20. třetí verzí měl být dálkový stíhač S.A.I. 403 Dardo-C nesoucí v pouze kanóny v křídlech, ale mohl pod křídly nést dvě přídavné palivové nádrže po 150 litrech. Výroba měla být skutečně masová, koncem roku 1942 bylo objednáno celkem 3 000 letadel. Žádný z těchto plánovaných letounů však nebyl postaven, protože Itálie v září 1943 kapitulovala a veškeré práce byly zastaveny.
Prototyp byl po kapitulaci zabaven Němci, kteří letoun testovali, těchto testů se prý zúčastnili také japonští piloti, kteří byli v Německu, údajně byla zvažována výroba v továrně Heinkel a snad také továrnou Micubiši v Japonsku (já osobně tuto informaci beru s velkou rezervou).
The three variants of the SAI.403 planned were the Dardo-A lightweight interceptor with armament restricted to two 0.5 in machine guns, the Dardo-B general-purpose fighter with two 0.79in cannon and two 0.5in machine guns, and the Dardo-C long-range fighter with two cannons and provision for two 33 UK gallons in drop tanks supplementing the internal fuel capacity from the 66 UK gallons of the Dardo A/B to 90 UK gallons. Large-scale production of the S.A.I.403 was planned, thus terminating the SAI.207 in favor of 3,000 of the SAI.403 to be produced (800 from Ambrosini, 1,000 from Caproni, and 1,200 from Savoia-Marchetti). None of these fighters had been delivered before the Italian armistice with the Allies and the closing of the program, and further development had to be abandoned.
The single prototype (MM.518) was seized by the Germans and evaluated by the Luftwaffe at Vergiate. Japanese pilots then stationed in Germany were also given a chance to fly the aircraft, with the result that it was ordered into production by both Heinkel and Mitsubishi. None of these flew before the end of the war either.
Zdroje:
Sources:
Wiesław Bączkowski, Włoskie samoloty wojskowe 1936-1945, Ilustrowana Encyklopedia Techniki Wojskowej, Lampart, Warszawa, 1999, ISBN:8386776498
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
L+K 5/1987, Letadla 1939 - 45,
www.aviastar.org
http://warbirdsforum.com/showthread.php?t=569
http://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Ambrosini-SAI-403-Dardo-B-t28595#382718 Verze : 0
S.A.I. 403 Dardo
Ambrosini SAI.403 Dardo B - http://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html

http://www.airwar.ru/enc/fww2/sai403.html
URL : https://www.valka.cz/Ambrosini-SAI-403-Dardo-B-t28595#198084 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více