Main Menu
User Menu

Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony]

Kawasaki Ki-61-I KAIc Hien / 川崎 キ61I丙「飛燕」・三式战斗机一型丙

     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 61-I KAIc
Originální název:
Original Name:
キ61I丙 三式战斗机一型丙“飞燕″
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1944-DD.07.1944 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.07.1944
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
400
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2630 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3470 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3825 kg
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m
Délka:
Length:
8,940 m
Výška:
Height:
3,700 m
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
173,5 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 868 kW (1 180 k)
výkon 809 kW (1 100 k) v h= 3 700 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
550 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
402 km/h v 3500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
15,2 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,00 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m
Dolet:
Range:
580 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
1800 km
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích)
2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v křídlech (po 120 nábojích)
Pumový náklad: do 500 kg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三式战斗机一型丙“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1c Hien
飛燕 - Hien- Vlaštovka
Spojenecké kódové jméno: Tony

Tyto letouny byly ve výzbroji těchto Sentai : 17., 18., 19., 26., 53., 55., 59., 68., 78., 105. a 244.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8.
R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd, rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, str. 88, ISBN 80-7198-091-9
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867
L+K č. 19/1973, Monografie Kawasaki Ki-61 Hein, Václav Němeček
www.xs4all.nl
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ki61.html
https://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=261
www.aviastar.org
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100146Verze : 0
MOD
Verze Ki-61-KAIc přinesla důležitou konstrukční změnu - měla odpojitelnou zadní část trupu, tato konstrukční změna byla provedena na základě žádostí pozemního personálu, jejím cílem bylo zjednodušení obsluhy a údržby letounu.
Tento typ ještě neměl prodlouženou přední část trupu, tato úprava byla zavedena až od verze Ki-61-KAId.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100672Verze : 0
MOD
Dvě fotografie Ki-61-IKAIc. Jedna je od Dosého a druhá od Martina Smíška. Protože na nich je právě tento typ letadla a ne Ki-61-Ib, zkopíroval jsem je sem.
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#100470Verze : 0
MOD
Jde o Ki 61-I KAIc No.3024, Teruhiko Kobayashi s ním létal u 244. Sentai, foceno v Japonsku v dubnu 1945.
Siluety pod kabinou směřující přídí dolů (běžný zvyk Japonců) znázorňují Hellcaty a B-29.
Ačkoli na boku Kobayashiho Hienu je 12 siluet B-29 a dvě siluety Hellcatů (F6F), přiznávají mu historici mnohem nižší skóre. Pátrání v archivech a zkoumání různých dokumentů obou zúčastněných válečných stran redukuje Kobayashiho nároky na 5 jistých sestřelů. To by ale v žádném případě nemělo snížit respekt k tomuto pilotovi, neboť je získal v době, kdy nejdůležitější pro japonského pilota bylo vůbec vzdušný boj přežít, on dokázal i vítězit. Byl jeden z nejmladších velitelů jednotky a 244. Sentai byla jednou z nejvýznamnějších jednotek bránící hlavní japonská města. To, že byl skutečně výjimečným velitelem, o tom hovoří jasně i fakt, že byl vyznamenán za své velitelské úspěchy řádem Bukóshó třídy Kó.
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#46132Verze : 1
Kawasaki Ki-61-IKAIc na letišti
Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#107439Verze : 0
MOD

Citace - Vláďa :

Kawasaki Ki-61-IKAIc na letišti



Farebná, resp. kolorovaná fotografia toho istého lietadla.


media.moddb.com
www.air-defense.net

Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


Kawasaki Ki 61-I KAIc Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAIc-Hien-Tony-t28527#536958Verze : 0
MOD