Kawasaki Ki 61-I KAId Hien [Tony]

Kawasaki Ki-61-I KAId Hien / 川崎 キ61-I丁「飛燕」・ 三式战斗机一型丁
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 61-I KAId (Kai-Tei) Kawasaki Ki-61-I KAId (Kai-Tei)
Originální název:
Original Name:
キ61-I丁 三式战斗机一型丁“飞燕″
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1944-DD.01.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1944-DD.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 358
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2750 kg 6063 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3565 kg 7859 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
9,156 m 30ft 0,47in
Výška:
Height:
3,700 m 12ft 1,66in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,00 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
179,75 kg/m2 36.82 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 868 kW (1 180 k)
výkon 809 kW (1 100 k) v h= 3 700 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Kawasaki Ha-40 twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine,
rated 1,164 hp at 2,500 rpm for take-off and 1,085 hp at 2,400 ft at 12,140 ft,
driving a three-blade constant-speed propeller of the diameter 9ft 10in
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
595 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly. 130.8 UK gallons and 44 UK gallons in a drop-tank could be carried under each wing.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
560 km/h v 4860 m 348 mph in 15945 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 4000 m 236.1 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,17 min do 5000 m 7,17 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
560 km 348 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1750 km 1087.4 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20,0 mm nad motorem (po 120 nábojích) a
2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v křídlech (po 200 nábojích)
Pumový náklad: do 500 kg (2x 100 - 250 kg)
Two fixed forward-firing 0.79 inch Ho-5 cannons in the upper fuselage decking, 120 rpg and
two fixed forward-firing 0.5 inch Ho-103 machine-guns in wing-mounted, 200 rpg.
Bomb load: Up to 1,102 lg of bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
三式战斗机一型丁“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1d Hien
飛燕 - Hien - Vlaštovka
Spojenecké kódové jméno: Tony

- Hlavním rozdílem oproti předchozí verzi bylo prodloužení trupu (posunutí protipožární přepážky) tak, aby se nad motor vešel delší kanón Ho-5.
- U Ki-61-IKAIc NEBYL trup delší.
- V některých amerických publikacích je uváděna výzbroj tohoto typu i v této podobě
2x Ho-5 a 2x Ho-105 (30 mm), vzhledem ke značné délce této třicetimilimetrové zbraně a absenci fotografií o tom pochybuji
- Trupové kanóny Ho-5 měly zásobu 120 nábojů na hlaveň (teoreticky na 9 s palby, ale v praxi byla střelba pomalejší díky synchronizaci)
Křídelní kulomety Ho-103 měly zásobu 200 nábojů - palba na 13 s
三式战斗机一型丁“飞燕″ - Army Type 3 Fighter Model 1d (Tei) Hien
飛燕 - Hien - "Flying Swallow"
Allied Code Name: "Tony"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8.
R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd, rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
Zbyněk Válka, Stíhací letadla 1939-45/USA-Japonsko, Olomouc, Votobia, 1996, str. 88, ISBN 80-7198-091-9
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
Tadeusz Januszewski a Adam Jarski, Kawasaki Ki-61 Hien, Monografie Lotnicze 5, Gdańsk, AJ-Press Polsko, rok 1992, ISSN 0867-7867
L+K č. 19/1973, Monografie Kawasaki Ki-61 Hein, Václav Němeček
www.xs4all.nl
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki61.html
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=261
www.aviastar.org
www.airpages.ru
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAId-Hien-Tony-t28526#100145 Verze : 0
Po odchodu ukončení bojů na Filipínách - zde bylo hlavní působiště tohoto typu, tedy Ki-61-I ve všech verzích.
Kawasaki Ki 61-I KAId Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAId-Hien-Tony-t28526#100467 Verze : 0
Ki-61-IKAI tei mjr.Kobayashi srpen 1945
Kawasaki Ki 61-I KAId Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAId-Hien-Tony-t28526#100468 Verze : 0
Další možná kamufláž Kawasaki Ki-61-IKAId tei
Kawasaki Ki 61-I KAId Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAId-Hien-Tony-t28526#107443 Verze : 0
Ki 61-I KAId 17. sentai
Kawasaki Ki 61-I KAId Hien [Tony] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-I-KAId-Hien-Tony-t28526#122338 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více