Název: Name: | Kawasaki Ki 100-II | |
Originální název: Original Name: | キ100II(五式戰鬥機二型) | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1945-DD.08.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kagamigahara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1945-DD.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3670 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3825 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | |
Délka: Length: | 8,924 m | |
Výška: Height: | 3,750 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 183,5 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Ha-112-II Ru, vzduchem chlazený čtrnáctiválec přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k) a 919 kW (1 250 k) v h= 11 000 m. Vrtule trojlistá Sumitomo HS P-29 s konstantními otáčkami o průměru 3 048 mm | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 535 l + 2x 200 l v přídavných nádržích | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 10000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 401 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,0 min do 10000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12800 m | |
Dolet: Range: | 980 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1800 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm v trupu, po 120 nábojích. Pumy: 2x 250 kg pum pod křídly | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | Zaměřovač: reflexní Type 4 Radiostanice: Type 99 Model 3 | |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN: 0-87021-313-X Famous Aircraft of The World, No. 23, Army Type 5 Fighter (Ki100), BunrinDo, Co., Ltd. http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki100.html archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#99546Verze : 0
Vláďa
MOD
Kawasaki Ki-100-II
キ100五式战斗机 / Goshiki Sentoki (Goshiki-sen) / Tony„Armádní stíhací letoun typ 5 model 2“
Historie:
Logickým vývojem úspěšného stíhacího letounu, jakým Goshiki-sen byl, byla snaha po dosažení dobrých výškových vlastností, aby mohl být nasazen proti výškovým bombardérům B-29, kterým se v Japonsku s úctou říkalo Bí-San.
Cestou pro získání dobrých výškových vlastností byl motor přeplňovaný turbokompresorem. Pro krátkodobé zvýšení výkonu motoru byla do sání vstřikována směs vody a methanolu. Výkon motoru Ha-112-II Ru do výšky cca 7 000 m odpovídal typu Ha-112-II, ale ve vyšších výškách se již projevovalo účinnější přeplňování turbokompresorem Ru-102. Letoun tak získal na výkonu a v operační výšce B-29 (cca 10000 m) dosahoval max. rychlosti a ještě dobře stoupal.
Rikugun Koku Hombu plánovalo produkci 120-140 letounů měsíčně, ale vše bylo spíše zbožné přání, turbokompresor pracoval při 20-25000 ot./min (psal se rok 1945!) a v Japonsku, díky blokádě, nebyl materiál, který by snášel velkou odstředivou sílu a vysoké teploty výfukových plynů, proto japonské turbokompresory nebyly spolehlivé.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
William Green a Gordon Swanborough, Japanese Army Fighters, Part 2, Arco Publishing, 1. vydání, rok 1978, ISBN-10: 0668044276
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd., rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
L+K č. 12/1972; Letadla 1939 - 45, Václav Němeček
Maru Mechanic No.37 a 45.; Famous Airplanes of the World - Army Type 5 Fighter No.135 z roku 1983.
Modelpres č.4: Kawasaki Ki-61 a Ki-100; Praha rok 1992
http://www.vectorsite.net/avhien.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki100.html
www.xs4all.nl
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=262
http://www.cofe.ru/avia/K/K-20.htm
archiv autora
キ100五式战斗机 / Goshiki Sentoki (Goshiki-sen) / Tony„Armádní stíhací letoun typ 5 model 2“
Historie:
Logickým vývojem úspěšného stíhacího letounu, jakým Goshiki-sen byl, byla snaha po dosažení dobrých výškových vlastností, aby mohl být nasazen proti výškovým bombardérům B-29, kterým se v Japonsku s úctou říkalo Bí-San.
Cestou pro získání dobrých výškových vlastností byl motor přeplňovaný turbokompresorem. Pro krátkodobé zvýšení výkonu motoru byla do sání vstřikována směs vody a methanolu. Výkon motoru Ha-112-II Ru do výšky cca 7 000 m odpovídal typu Ha-112-II, ale ve vyšších výškách se již projevovalo účinnější přeplňování turbokompresorem Ru-102. Letoun tak získal na výkonu a v operační výšce B-29 (cca 10000 m) dosahoval max. rychlosti a ještě dobře stoupal.
Rikugun Koku Hombu plánovalo produkci 120-140 letounů měsíčně, ale vše bylo spíše zbožné přání, turbokompresor pracoval při 20-25000 ot./min (psal se rok 1945!) a v Japonsku, díky blokádě, nebyl materiál, který by snášel velkou odstředivou sílu a vysoké teploty výfukových plynů, proto japonské turbokompresory nebyly spolehlivé.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
William Green a Gordon Swanborough, Japanese Army Fighters, Part 2, Arco Publishing, 1. vydání, rok 1978, ISBN-10: 0668044276
David Donald, The Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes & Nobles Books, rok 1997, ISBN-10: 0760705925
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
Jaroslav Schmidt, Stíhací a bombardovací letouny Japonska, 1.díl, Nakladatelství Fraus Plzeň, rok 1999, ISBN 80-7238-041-9
R. Bueschel a M. Kawasaki, Ki.61/Ki.100 Hien in Japanese Army Air Force Service, Aircam Aviation Series No.21. Canterbury, UK, Osprey Publications Ltd., rok 1971, ISBN 0-85045-026-8.
L+K č. 12/1972; Letadla 1939 - 45, Václav Němeček
Maru Mechanic No.37 a 45.; Famous Airplanes of the World - Army Type 5 Fighter No.135 z roku 1983.
Modelpres č.4: Kawasaki Ki-61 a Ki-100; Praha rok 1992
http://www.vectorsite.net/avhien.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki100.html
www.xs4all.nl
http://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=262
http://www.cofe.ru/avia/K/K-20.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#126754Verze : 0
Vláďa
MOD
Fotografie Ki-100-II těsně po válce
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#99550Verze : 0
Vláďa
MOD
Další fotografie Ki-100-II
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#99552Verze : 0
Vláďa
MOD
Kresba ukazuje detail výfuku turbokompresoru.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#134242Verze : 1
Vláďa
MOD
kokpit
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#169125Verze : 0
Panzer
MOD
Kamufláž třetího prototypu
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#99554Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek, pomocný náčrt spodní části trupu ukazuje uložení turbokompresoru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-100-II-Gosiki-sen-Tony-t28390#99549Verze : 1
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.