Název: Name: | Micubiši C5M2 12 | Mitsubishi C5M2 12 |
Originální název: Original Name: | 九八式陆上侦察机 一二型 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1939-DD.MM.1940 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 30 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1939 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1715 kg | 3781 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2245 kg | 4949 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8,700 m | 28ft 6,51in |
Výška: Height: | 3,465 m | 11ft 4,41in |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,36 m2 | 219.15 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 115,18 kg/m2 | 23.59 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK1C Sakae 12 (Ha-35-12) o vzletovém výkonu 692 kW (940 k) výkon 698 kW (950 k) v h= 2 900 m. Vrtule trojlistá s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 2 950 mm. | Nakajima NK1C Sakae 12 (Ha-35-12), fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 927 hp for take-off, 937 hp at 8,515 ft, driving a three-blade variable-pitch propeller of the diameter 9ft 8,14in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 839 l | 184.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 487 km/h v 4550 m | 302.6 mph in 14928 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 321.9 km/h v 3048 m | 200 mph in 10000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,97 min do 3000 m | 3,97 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9580 m | 31430 ft |
Dolet: Range: | 1110.4 km | 690 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v zadní části kabiny. | One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Námořní průzkumný letoun typ 98 model 12 Letoun vznikl „navalizací“ a dalším vývojem armádního půzkumného letounu Ki-15-II. Námořnímu letectvu scházel ve výzbroji odmítnutý letoun Nakajima C3N1. | Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model 2 Imperial Japanese navy, was impressed by the performance Army aircraft Ki-15 and ordered 20 airplanes of the Ki-15-II under the official designation Navy Type 98 Reconnaissance Plane Model 1, Mitsubishi designation C5M1. The navy acquired subsequently 30 C5M2 aircraft that were generally similar except for installation of the more powerful 950 hp Nakajima Sakae 12 engine. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 4/1985, str.29, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.airwar.ru/enc/spyww2/ki15.html www.daveswarbirds.com www.warbirdsresourcegroup.org www.aviastar.org http://www.cofe.ru/avia/M/M-145.htm http://www.go2war2.nl/artikel/302 archiv autora |