Název: Name: | Helwan HA-300 | |
Originální název: Original Name: | حلوان ٣٠٠ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1964-DD.MM.1969 Aircraft Factory No.36, Helwan / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1964-DD.MM.1969 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 3 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.03.1964 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5443 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 5,84 m | |
Délka: Length: | 12,40 m | |
Výška: Height: | 3,15 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,70 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Orpheus 703-S-10 o tahu 21,57 kN, nebo Brandner E-300 o tahu 47,06 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 2124 km/h v 12192 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 203 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12000 m | |
Dolet: Range: | 1400 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 2x kanon Hispano ráže 20 mm nebo 4x kanon NS-23 ráže 23 mm 2-4x R-3S | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - data platí pro třetí prototyp s motorem Brandner a jsou vypočtená | |
Zdroje: Sources: | Taylor, John W. R. All the World's Aircraft 1965-1966. Sampson Low, Marston & Co, London 1965. Green, W.; Swanborough, G. Encyklopedie stíhacích letounů. Svojtka & Co., Praha 2002. ISBN 80-7237-341-2. www.e-sac.org |
URL : https://www.valka.cz/EGY-Helwan-HA-300-t28201#540926Verze : 0
Aubi
MOD
Helwan HA-300
Stíhacie lietadlo, projekt nedokončený.
História vzniku tohto lietadla je viac ako zaujímavá. Pôvodne bolo vyvíjané nemeckým tímom vedeným konštruktérmi Willy Messerschmittom a G. Madellungom v Španielsku pre firmu Hispano. Tá v druhej polovici 50-tych rokov pracovala na projekte stíhacieho lietadla pre španielske letectvo. Konštrukčný tím preto navrhol projekt HA-300, čo bol stroj dosahujúci rýchlosť až Mach=2. V roku 1959 bola postavená lietajúca drevená maketa – klzák HA-300P. V následujúcom roku však španieli projekt ukončili, pretože dali prednosť zakúpeniu strojov v zahraničí.
V tom čase v Egypte uvažovali nad vývojom a výrobou vlastného výkonného bojového lietadla. Snahou bola nezávislosť na dovoze lietadiel zo zahraničia a istá protiváha k vývoju lietadiel v Izraeli. Požiadali preto nemecký tím o dokončenie vývoja lietadla v Egypte. Medzitým začala v Helwane v blízkosti Káhiry stavba výskumného a výrobného závodu. Súčasne začali aj práce na novej pohonnej jednotke E-300 pod vedením inžiniera Ferdinanda Brandnera. O vývoj tohto dvojprúdového motora sa zaujímala aj India, ktorá s nim počítala pre svoje lietadlo HAL HF-24 Marut.
Letové skúšky mali prebiehať v roku 1965 a sériová výroba bola plánovaná na začiatok roku 1967. Prvý prototyp HA-300 bol poháňaný britským motorom Bristol Orpheus 703-S-10 bez prídavného spaľovania s ťahom 21,56 kN. Prvý let absolvoval 7.3.1964. V roku 1965 ho následoval druhý prototyp vybavený rovnakým motorom, ktorý udeľoval stroju rýchlosť Mach=1,13. Tretí prototyp vznikol v roku 1969 a bol už vybavený doma vyvinutým motorom E-300. Krátko pred plánovaným vzletom však boli všetky práce zastavené. Problémy s motorom a neustále preťahovanie projektu viedli k jeho zastaveniu.
Výzbroj mala pozostávať z dvoch 30 mm kanónov Hispano, alebo štyroch 23 mm kanónov NS-23 a dvoch a štyroch protilietadlových rakiet R-3 (AA-2).
https://en.wikipedia.org/wiki/Helwan_HA-300
Foto z múzea v Mníchove. Bol som v ňom v roku 2004, ale HA-300 tam nebolo ?!?
www.studenten.net
Stíhacie lietadlo, projekt nedokončený.
História vzniku tohto lietadla je viac ako zaujímavá. Pôvodne bolo vyvíjané nemeckým tímom vedeným konštruktérmi Willy Messerschmittom a G. Madellungom v Španielsku pre firmu Hispano. Tá v druhej polovici 50-tych rokov pracovala na projekte stíhacieho lietadla pre španielske letectvo. Konštrukčný tím preto navrhol projekt HA-300, čo bol stroj dosahujúci rýchlosť až Mach=2. V roku 1959 bola postavená lietajúca drevená maketa – klzák HA-300P. V následujúcom roku však španieli projekt ukončili, pretože dali prednosť zakúpeniu strojov v zahraničí.
V tom čase v Egypte uvažovali nad vývojom a výrobou vlastného výkonného bojového lietadla. Snahou bola nezávislosť na dovoze lietadiel zo zahraničia a istá protiváha k vývoju lietadiel v Izraeli. Požiadali preto nemecký tím o dokončenie vývoja lietadla v Egypte. Medzitým začala v Helwane v blízkosti Káhiry stavba výskumného a výrobného závodu. Súčasne začali aj práce na novej pohonnej jednotke E-300 pod vedením inžiniera Ferdinanda Brandnera. O vývoj tohto dvojprúdového motora sa zaujímala aj India, ktorá s nim počítala pre svoje lietadlo HAL HF-24 Marut.
Letové skúšky mali prebiehať v roku 1965 a sériová výroba bola plánovaná na začiatok roku 1967. Prvý prototyp HA-300 bol poháňaný britským motorom Bristol Orpheus 703-S-10 bez prídavného spaľovania s ťahom 21,56 kN. Prvý let absolvoval 7.3.1964. V roku 1965 ho následoval druhý prototyp vybavený rovnakým motorom, ktorý udeľoval stroju rýchlosť Mach=1,13. Tretí prototyp vznikol v roku 1969 a bol už vybavený doma vyvinutým motorom E-300. Krátko pred plánovaným vzletom však boli všetky práce zastavené. Problémy s motorom a neustále preťahovanie projektu viedli k jeho zastaveniu.
Výzbroj mala pozostávať z dvoch 30 mm kanónov Hispano, alebo štyroch 23 mm kanónov NS-23 a dvoch a štyroch protilietadlových rakiet R-3 (AA-2).
https://en.wikipedia.org/wiki/Helwan_HA-300
militarywatchmagazine.com
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Foto z múzea v Mníchove. Bol som v ňom v roku 2004, ale HA-300 tam nebolo ?!?
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
www.studenten.net
URL : https://www.valka.cz/EGY-Helwan-HA-300-t28201#99048Verze : 5
https://en.wikipedia.org/wiki/File:HA-300_side.jpg
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | EGY - Helwan HA-300 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/EGY-Helwan-HA-300-t28201#540927Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.