Kawasaki Ki 45.02 (prototyp)

Kawasaki Ki-45 2nd prototype / 川崎 キ45试作 45.02
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-45 prototyp 45.01 a 45.02 Kawasaki Ki-45 Prototype 45.01 a 45.02
Originální název:
Original Name:
川崎 キ45复座双发战斗机 45.01 - 45.02
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.01.1939-DD.03.1939 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.03.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2500 kg 5512 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3750 kg 8267 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4228 kg 9321 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m 47ft 6,87in
Délka:
Length:
10,285 m 33ft 8,92in
Výška:
Height:
3,570 m 11ft 8,55in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,03 m2 312.48 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
129,176 kg/m2 26.46 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-20b vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 603 kW (820 k) v h= 3 900 m.
Vrtule trojlisté stavitelné o průměru 2 780 mm.
Nakajima Ha-20b nine-cylinder air-cooled radial engine rated at 720 hp for take-off and 809 hp at 13,780 ft,
driving a three-blade variable-pitch propelleres of the diameters 9ft 1,45in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 250 l 275 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
479 km/h v 4000 m 297.6 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
349 km/h v 3500 m 216.9 mph in 11483 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 4645 m 10,2 min to 15240 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
1750 km 1087.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-3 ráže 20 mm
2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm
Two fixed forward-firing 0.303in Type 89 Model 2 machine-guns in the upper nose,
one fixed forward-firing 0.79in Ho-3 cannon under fuselage and
one flexible rear-firing 0.303in Type 89 Model 1 machine-gun for gunner.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Na samém konci roku 1937 Rikugun Koku Hombu obeslalo své dodavatel letecké techniky novými specifikacemi na dvoumotorový stíhací letoun. Svoj projekt přihlásila také společnost Kawasaki Kokuki K. K.. Její projekt byl označen v systému Kitai kodem Ki-45. Takeo Doi navrhl letoun s motory Ha-20b, které byl instalovány do velkých motorových gondol. Motory nebyly spolehlivé a málo výkonné. Po zkouškách v Akenu se dokonce uvažovalo o zrušení celého programu, tak špatné byly letové vlastnosti prototypů. In December 1937 the Army issued Kawasaki with the new specification for Heavy Fighter. he was designated Ki-45 was to have a top speed of 335.5mph, an operating altitude of 6,560-16,405ft, an endurance of four hours and forty minutes at 217mph plus thirty minutes of combat, to be armed with two forward firing and one rear firing machine gun and to be powered by two nine-cylinder Nakajima Ha-20b radial engines (the Bristol Mercury built under licence).


Work on the new design began in January 1938, under the control of Takeo Doi. He produced a detailed design by October, and the first prototype was ready in January 1939. This aircraft used the Ha-20b engine, housed in large nacelles and with an exhaust collector ring in front of the engine. It was armed with two 0.303in Type 89 machine guns in the upper nose, and a third flexible rear-firing gun, as well as a 0.79in Ho-3 cannon in a ventral tunnel under the undercarriage.


The first prototype proved to be disappointing. The manually retracted undercarriage was unreliable, the engines failed to produce their rated power and the large nacelles caused too much drag.


A second prototype was completed with closer-fitting cowlings and propeller spinners, and a third with ducted spinners that supplied cooling air to the engines, but despite these changes the aircraft's top speed only reached 298mph, significantly below the Army's requirements. Late in 1939 work on the project was suspended for review.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
René J. Francillon Ph.D., Aircraft Profile, The Kawasaki Ki-45 Toryu, No. 105, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#98549 Verze : 0
Kawasaki Ki-45 (45.01 a 45.02)


Vznik a historie:
Japonské armádní letectvo zadalo v roce 1936 specifikace na vývoj víceúčlového stíhacího letouny. Bylo to se zpožděním proti evropským státům, kde již letaly první dvoumotorové stíhačky.
Soutěže se zúčastnilo trio leteckých továren - Kawasaki s projektem Ki-38, Mitsubishi zase Ki-37 a Nakajima s typem Ki-39. Nejdále se se stavbou dostala Kawasaki, která postavila dřevěnou maketu ve skutečné velikosti.
Velení armádního letectva všechny tyto projekty zrušilo, protože již za jeden rok požadovalo takovou stíhačku, ale s vyššími výkony. Takeo Doi, šéfkonstruktér firmy, odpověděl projektem Ki-45, pro tento letoun byly určeny poměrně málo výkonné a stejně málo spolehlivé motory Nakajima Ha-20b, proto první prototypy byly dosti subtilní, motory měly velký průměr a proto i jejich gondoly byly mohutné, první prototyp měl malé vrtulové kužely u druhého byly zkoušeny kužely velké, zde byl vstup chladící vzduch nasáván středem vrtulového kužele. Prototypy byly zkoušeny na základně v Akenu a po zkouškách byla zastavena připravovaná sériová výroba. Letoun prošel později rekonstrukcí a v roce 1940 se dostal do výroby ale již s výkonnějšími a spolehlivějšími motory Nakajima Ha-25.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#101887 Verze : 0
a ještě jedna poměrně zdařilá fotografie prvního prototypu Ki-45
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#150909 Verze : 0
Fotografie prvního prototypu Ki-45.01
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#109711 Verze : 0
Fotografie druhého prototypu Ki-45.02
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#109712 Verze : 0
Fotografie zajímavého chlazení použitého u třetího prototypu
(zdroj archiv autora)
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#297899 Verze : 0
Trojpohledové náčrty prvních verzí Kawasaki Ki-45, dole je konečná podoba předsériových letadel
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#107318 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více