Main Menu
User Menu

Kawasaki Ki 45.02 (prototyp)

Kawasaki Ki-45 2nd prototype / 川崎 キ45试作 45.02

     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-45 prototyp 45.01 a 45.02
Originální název:
Original Name:
川崎 キ45复座双发战斗机 45.01 - 45.02
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.01.1939-DD.03.1939 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1939-DD.03.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1939
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2500 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3750 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4228 kg
Rozpětí:
Wingspan:
14,500 m
Délka:
Length:
10,285 m
Výška:
Height:
3,570 m
Plocha křídla:
Wing Area:
29,03 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
129,176 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-20b vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 537 kW (730 k) a 603 kW (820 k) v h= 3 900 m.
Vrtule trojlisté stavitelné o průměru 2 780 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 250 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
479 km/h v 4000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
349 km/h v 3500 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,2 min do 4645 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
1750 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-3 ráže 20 mm
2x pevný kulomet Type 89 Model 2 ráže 7,7 mm
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Na samém konci roku 1937 Rikugun Koku Hombu obeslalo své dodavatel letecké techniky novými specifikacemi na dvoumotorový stíhací letoun. Svoj projekt přihlásila také společnost Kawasaki Kokuki K. K.. Její projekt byl označen v systému Kitai kodem Ki-45. Takeo Doi navrhl letoun s motory Ha-20b, které byl instalovány do velkých motorových gondol. Motory nebyly spolehlivé a málo výkonné. Po zkouškách v Akenu se dokonce uvažovalo o zrušení celého programu, tak špatné byly letové vlastnosti prototypů.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green, War Plane sof the Sekond World War – Fighters, Vol. Three, London Macdonald, sedmé vydání z roku 1973, ISBN: 0-356-01447-9
René J. Francillon Ph.D., Aircraft Profile, The Kawasaki Ki-45 Toryu, No. 105, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN.
Famous Airplanes of the World, Army Type2 Two-seat Fighter "Toryu", No. 21, 1990, 3., Bunrin-Do Co. Ltd., ISBN 978-4-89319-018-5
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ki45.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#98549Verze : 0
MOD
Kawasaki Ki-45 (45.01 a 45.02)


Vznik a historie:
Japonské armádní letectvo zadalo v roce 1936 specifikace na vývoj víceúčlového stíhacího letouny. Bylo to se zpožděním proti evropským státům, kde již letaly první dvoumotorové stíhačky.
Soutěže se zúčastnilo trio leteckých továren - Kawasaki s projektem Ki-38, Mitsubishi zase Ki-37 a Nakajima s typem Ki-39. Nejdále se se stavbou dostala Kawasaki, která postavila dřevěnou maketu ve skutečné velikosti.
Velení armádního letectva všechny tyto projekty zrušilo, protože již za jeden rok požadovalo takovou stíhačku, ale s vyššími výkony. Takeo Doi, šéfkonstruktér firmy, odpověděl projektem Ki-45, pro tento letoun byly určeny poměrně málo výkonné a stejně málo spolehlivé motory Nakajima Ha-20b, proto první prototypy byly dosti subtilní, motory měly velký průměr a proto i jejich gondoly byly mohutné, první prototyp měl malé vrtulové kužely u druhého byly zkoušeny kužely velké, zde byl vstup chladící vzduch nasáván středem vrtulového kužele. Prototypy byly zkoušeny na základně v Akenu a po zkouškách byla zastavena připravovaná sériová výroba. Letoun prošel později rekonstrukcí a v roce 1940 se dostal do výroby ale již s výkonnějšími a spolehlivějšími motory Nakajima Ha-25.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#101887Verze : 0
MOD
a ještě jedna poměrně zdařilá fotografie prvního prototypu Ki-45
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#150909Verze : 0
MOD
Fotografie prvního prototypu Ki-45.01
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#109711Verze : 0
MOD
Fotografie druhého prototypu Ki-45.02
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#109712Verze : 0
MOD
Fotografie zajímavého chlazení použitého u třetího prototypu
(zdroj archiv autora)
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#297899Verze : 0
MOD
Trojpohledové náčrty prvních verzí Kawasaki Ki-45, dole je konečná podoba předsériových letadel
Kawasaki Ki 45.02 (prototyp) -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-45-02-prototyp-t27776#107318Verze : 0
MOD