Název: Name: | Micubiši A6M8c 64 | |
Originální název: Original Name: | 零式艦上戦闘機六四型 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.04.1945-DD.06.1945 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., Nagoya / | |
Období výroby: Production Period: | DD.11.1944-DD.06.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.04.1945 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2150 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3150 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 11,000 m | |
Délka: Length: | 9,221 m | |
Výška: Height: | 3,570 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 147,9 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK8P Kinsei 62 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 147 kW (1 560 k), 986 kW (1 340 k) v h= 2 100 m, 868 kW (1 180 k) v h= 5 800 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček rozsah náběhu vrtulových listů 24°- 39°, průměr 3 150 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 545 l + 2x 150 l v přídavných nádržích pod křídly | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 573 km/h v 5600 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 480 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,0 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,85 min do 6000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10780 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1920 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanón Type 99 ráže 20 mm 2x kulomet Type 3 ráže 13,2 mm (vše v křídlech). Pod křídla bylo možno zavěsit 8x neřízené rakety po 10 kg, nebo 2x neřízené rakety po 60 kg, nebo puma o hmotnosti 250 - 500 kg. | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 零戦 / Reisen / Zero 零式艦上戦闘機六四型 / rei-šiki-kandžou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun typ 0 model 64 Při letových zkouškách se projevily problémy s palivovou instalací - nádrže byly zcela nové, dalším problémem bylo přehřívání motoru. V květnu 1945 byly již problémy na novém Zeru odstraněny a námořní letectvo jej přijalo do výzbroje. | |
Zdroje: Sources: | Famous Airplanes of the World, Type Zero Carrier fighter Model 22-63, No. 56, 1996.1. BonrinDo Co., Ltd., Tokyo, Japan https://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm https://www.airwar.ru/enc/fww2/a6m.html www.xs4all.nl www.steelmonsters.blitzfront.com archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M8-64-Reisen-Zeke-Zero-t27679#98122Verze : 0
Vláďa
MOD
Mitsubishi A6M8 64
零戦/ Reisen / Zero
零式艦上戦闘機六四型 / rei-shiki-kanjou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun Typ 0 Model 64
Stručná historie :
Ke konci roku 1944 velení námořního letectva (Kaigun Koku Hombu) konečně povolilo zástavbu výkonějšího motoru Kinsei do draku Reisenu (zřejmě A6M7 63). Motor měl mírně větší průměr než motor Sakae 31, proto musely být již zcela odstraněny kulomety nad motorem, kryt motoru byl zcela nový, stejně tak nádrže paliva, palivová instalace, včetně všech ventilů.
V dubnu byl zalétán první prototyp a druhý v červnu. Na základě dosažených výsledků došli zkušební piloti k závěru, že tento typ Reisenu dokáže vymanévrovat Hellcata a vážně ohrozit i B-29.
Pod odstranění dětských nemocí v květnu 1945 byl letoun přijat do výzbroje jako "Palubní stíhací letoun Type 0 Model 64".
Již v roce 1944, ještě před dokončením výroby prototypů Kaigun Koku Hombu naplánovalo a objednalo výrobu 6 300 ks těchto Reisenů - vyroben už nebyl žádný.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh, Warbird History Zero, Combat & Development History of Jaoan´s Legendary Mitsubishi A6M Zero Fighter, Osceola, Wisconsin, Motorbooks International, rok 1994, ISBN: 0-87938-915-X
René J. Francillion, Mitsubishi A6M2 Zero-Sen, Aircraft Profile No.129, Profile Publications, UK, rok 1982
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Shigeru Nahara, Mitsubishi A6M Zero Fighter, Aero Detail No.7, Japan, Dai Nippon Kaiga Co, rok 1993, ISBN 4-499-22608-2
Shigeru Nahara, A6M Zero In Action, Aircraft No 59., Squadron/Signal Publications.
Robert C. Mikesh a Rikyu Watanabe, Zero Fighter, Crown, rok 1981, ISBN 0-517-54260-9.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/a6m.html
www.lemairesoft.freehyperspace.com
https://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm
https://www.fighter-planes.com/info/a6m.htm
archiv autora
零戦/ Reisen / Zero
零式艦上戦闘機六四型 / rei-shiki-kanjou-senntouki / Námořní palubní stíhací letoun Typ 0 Model 64
Stručná historie :
Ke konci roku 1944 velení námořního letectva (Kaigun Koku Hombu) konečně povolilo zástavbu výkonějšího motoru Kinsei do draku Reisenu (zřejmě A6M7 63). Motor měl mírně větší průměr než motor Sakae 31, proto musely být již zcela odstraněny kulomety nad motorem, kryt motoru byl zcela nový, stejně tak nádrže paliva, palivová instalace, včetně všech ventilů.
V dubnu byl zalétán první prototyp a druhý v červnu. Na základě dosažených výsledků došli zkušební piloti k závěru, že tento typ Reisenu dokáže vymanévrovat Hellcata a vážně ohrozit i B-29.
Pod odstranění dětských nemocí v květnu 1945 byl letoun přijat do výzbroje jako "Palubní stíhací letoun Type 0 Model 64".
Již v roce 1944, ještě před dokončením výroby prototypů Kaigun Koku Hombu naplánovalo a objednalo výrobu 6 300 ks těchto Reisenů - vyroben už nebyl žádný.
Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh, Warbird History Zero, Combat & Development History of Jaoan´s Legendary Mitsubishi A6M Zero Fighter, Osceola, Wisconsin, Motorbooks International, rok 1994, ISBN: 0-87938-915-X
René J. Francillion, Mitsubishi A6M2 Zero-Sen, Aircraft Profile No.129, Profile Publications, UK, rok 1982
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Shigeru Nahara, Mitsubishi A6M Zero Fighter, Aero Detail No.7, Japan, Dai Nippon Kaiga Co, rok 1993, ISBN 4-499-22608-2
Shigeru Nahara, A6M Zero In Action, Aircraft No 59., Squadron/Signal Publications.
Robert C. Mikesh a Rikyu Watanabe, Zero Fighter, Crown, rok 1981, ISBN 0-517-54260-9.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/a6m.html
www.lemairesoft.freehyperspace.com
https://www.combinedfleet.com/ijna/a6m.htm
https://www.fighter-planes.com/info/a6m.htm
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M8-64-Reisen-Zeke-Zero-t27679#98123Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohledový náčrtek táto verze
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Micubisi-A6M8-64-Reisen-Zeke-Zero-t27679#119885Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.